  • 1. Data: 2022-01-02 22:51:07
    Temat: Re: Domy prywatne jedynie dla tych co zarabiają 10.000zł na osobę ?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 31.12.2021 o 13:09, a a pisze:
    > a potem podatek 3% od wartości

    nie będzie (nagle) 3% podatku katastralnego od głównego miejsca zamieszkania bo
    ludzie
    wyjdą na ulicę i polityków po prostu powywieszają

  • 2. Data: 2022-01-02 23:25:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 2 January 2022 at 22:51:10 UTC+1, m4rkiz wrote:
    > nie będzie (nagle) 3% podatku katastralnego od głównego miejsca zamieszkania bo
    ludzie
    > wyjdą na ulicę i polityków po prostu powywieszają
    skoro taki podate,k jest w Brókselce, Mimcach, to będzie i w Polsce
    i zapewne zostanie uchwalony w 2022

    Dzisiaj marszałek omawiał konsolidację prawicy, co oznacza zdolnośc do wprowadzenie
    tego budżetowego podatku

    Skoro mandaty zdrożaly 10 krotnie a nie o 100% to znaczy, że budżet pusty

    I milion domów po 1 milion x 3% to daje 1 bilion x 3% = 30 mld rocznie do budżetu

    1% to koszty legislacji, implementacji, biurokracji poboru podatku
    czyli 300 mln

    a co najważniejsze,
    budżet nie płaci podatku od wprowadzonego podatku, czyli to czysty zysk,
    oczekiwany w czasach zarazy,
    który zredukuje inflację z 25% do 12%

    czyli wszyscy za ;)

    Nikt nie będzie nigdzie wychodził, bo solidaryzm społeczny skończyl sie 30 lat temu.

    Każdy będzie czynił wszystko aby wartośc chałupy zaniżyć.

    Będą ludzie oblewali dom farbami, dziurawili dach, zalewali ściany

    bo beda obowiązywały dla wyliczania podatku ceny transakcyjne
    ale potem będzie indywidualna wycena rzeczoznawcy.

  • 3. Data: 2022-01-03 00:26:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 2 stycznia 2022 o 23:25:03 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    >
    > bo beda obowiązywały dla wyliczania podatku ceny transakcyjne
    > ale potem będzie indywidualna wycena rzeczoznawcy.
    W projekcie który kilkanaście lat leży gdzieś na półce wyceny wartości dokonuje
    właściciel. W przypadku gdyby sie roznila od oczekiwanej przez US zostanie poproszony
    o korektę. Jeśli będzie sie upierał US powoła biegłego. Jeśli biegły uzna rację US to
    za biegłego płaci obywatel. Jeśli stanie po stronie obywatela to płaci US. Jeśli
    obywatel mimo wszystko nie będzie chciał uznać racji urzędu to dostanie wpłatę na
    konto w wysokości wartości jaką sam określił + 10% górka i w dwa tygodnie ma się
    wyprowadzić. Podatek katastralny będzie ale jeszcze nie teraz. Teraz zrobią inny
    podatek. Cały czas rządzący twierdzą że jest za mało mieszkań. Ostatnio dołożyli do
    pieca i że w sytuacji w której jest za mało mieszkań chcą wprowadzić podatek od
    pustostanów. Prawda jest taka że w fazę wymierania zaczęła wchodzić górka
    powojennego wyżu demograficznego. Na górce przez ~10 lat rodziło się sporo ponad 700
    tysięcy dzieci rocznie. To za moment rocznie też będzie umierało ponad 700 tysięcy
    starych ludzi? W zasadzie każdy stary człowiek ma gdzie mieszkać i będzie po nim
    zostawało wolne mieszkanie. Prawie każdy stary człowiek ma też rodzinę która po
    śmieci chętnie przytuli wolne mieszkanie.Tych mieszkań nie będzie tyle co zgonów
    starych ludzi tylko trochę mniej. Ale i tak bedzie dostatecznie dużo żeby podatek od
    pustostanów przyniósł budżetowi bardzo przyzwoite pieniądze. Na początku ci co
    odziedziczyli mieszkania lub je już mają będą chcieli ratować sytuację przez rozwody,
    meldowanie w pustostanach dorosłych dzieci itp. Przy nadwyżce wynoszącej 5 milionów
    mieszkań szansa na sprzedanie za rozsądne pieniądze lub wynajęcie też za rozsądne
    pieniądze będą niemożliwe. W najgorszej sytuacji są ci co dopiero co kupili lub
    zapłacili im budują. Oni albo ogłasza upadłość konsumencka i oddadzą częściowo
    zapłacona nieruchomość bankowi, tak jak robili masowo w identycznej sytuacji ludzie w
    USA, albo będą płacili w pełnej wysokości raty od nieruchomości wartej 1/3 a co
    najwyżej połowę tego co zapłacili. Do rat będą musieli regulować wszystkie opłaty
    typu prąd, ogrzewanie, fundusz remontowy, czynsz itp.

  • 4. Data: 2022-01-03 00:45:09
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 3 January 2022 at 00:26:56 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]

    na konto w wysokości wartości jaką sam określił + 10% górka i w dwa tygodnie ma się

    2 tygodnie to nie jest żaden termin ustawowy w przypadku najmu

    W Hameryce sprzsedano miliony kredytów hipotecznych bezdomnym, aby bank sprzedający
    kredyty hipoteczne w imieniu FED-a wygenerował zyski

    To jedynie Obama wstrzymal eksmisje milionów, uznając, że lep0iej niech ktos mieszka
    i dba o dom niż pusty zostanie zrujnowany i okradziony.

    Kredyty hipoteczne sprzedawano samotnym maktom bez dopchodów, aby tylko biznes się
    kręcił, a developer zarobil;, budując domki z tektury dzien i noc

    Ale Hameryka to zaledwie 300 mln a tereny bezdrożne bo 90% to Rural America, czyli
    wieś

  • 5. Data: 2022-01-03 01:08:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 3 stycznia 2022 o 00:45:11 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale Hameryka to zaledwie 300 mln a tereny bezdrożne bo 90% to Rural America, czyli
    Bo to nie będzie rozwiązanie jakiejś umowy której nie było a karne wypierdalaj za to
    że chciałeś okraść swoje państwo. Obama nic nie wstrzymał. Banki pozwoliły mieszkać
    byłym właścicielom w swoich mieszkaniach do czasu aż zostaną sprzedane. Uchroniło to
    całe osiedla przed zbieraczami złomu bez potrzeby wynajmowania firm do ochrony.
    Ciekawostką jest to że przejęte nieruchomosci banki po kilku latach sprzedaly za
    mniej więcej podwójna ich wartość sprzed obniżki cen. Ciekawe jest również to że nie
    było żadnej zmowy pomiędzy eskimoskimi bankami, eskimoskimi zarządami nieruchomości,
    eskimoskimi deweloperami itd.

  • 6. Data: 2022-01-03 07:59:05
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 02.01.2022 o 23:25, a a pisze:
    > skoro taki podate,k jest w Brókselce, Mimcach, to będzie i w Polsce
    > i zapewne zostanie uchwalony w 2022

    nie skokowo

    > Skoro mandaty zdrożaly 10 krotnie a nie o 100% to znaczy, że budżet pusty

    przy mandatach można się pochylić nad bezpieczeństwem, przy katastralnym niezbyt

> [...]
    >
    > bo beda obowiązywały dla wyliczania podatku ceny transakcyjne
    > ale potem będzie indywidualna wycena rzeczoznawcy.

    w tym momencie jak ktoś ma normalny domek na przedmieściach miasta powiatowego z dużą

    działką to płacił ~500-1000 złotych, taki domek z reguły jest spokojnie 'warty' 500
    000
    czyli 3% katastralnego oznacza wzrost podatku do 15 000. Nie ma najmniejszych szans
    żeby
    to przeszło. A dodatkowo oznaczałoby to spadek cen nieruchomości o 20-40% z marszu.

    Prędzej ich wywieszają, sam osobiście ruszyłbym dupę z transparentem i co najmniej
    wytłoczką jajek do warszawy gdybym usłyszał o konkretnych planach wprowadzenia 3%
    katastru
    od pierwszej nieruchomości. I nie wierzę że jestem jedyny.

  • 7. Data: 2022-01-03 12:55:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 3 January 2022 at 07:59:08 UTC+1, m4rkiz wrote:
> [...]

    katastru
    > od pierwszej nieruchomości. I nie wierzę że jestem jedyny.
    jesteś naiwny jak chomik
    podatek wejdzie nie od 3% ale 0,3% z progresją cco rok do 3%
    bo to jest łónia i centralizm mimiecki i jak mimce płacą to Polska tez będzie placila
    i to nie Polska wprowadzi a Brókselka i jeszcze ukarze Polskię za opóźnienia.

    Trzeba żyć realnie a nie deluzjami.

    W Mimcach jest podatek i nikomu to nie przeszkadza i byly kamienice w d. NRD
    po kilka tysięcy eureo i Polacy wykupili tysiące kamienic, bo byly tanie jak barszcz,
    ale do remontu.