    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 21 Jan 2015 09:38:54 -0800 (PST)
    <9...@g...com>
    <m9om98$bn4$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Domy z drukarki.
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 21 stycznia 2015 18:06:16 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > To nie tak. Wyobraź sobie że ze masz klocki styropianowe. Takie
    > olbrzymie lego. Tyle że każdy ma przelot z góry na dół. żaden murarz, z
    > żadnego materiału nie postawi ściany szybciej niż z takich klocków.
    > choćby dlatego ze nie musisz mieć zaprawy, taczki, dźwigu i dziesiątek
    > narzędzi. masz jeden materiał, jeden transport. układasz dom, sam, albo
    > z członkami rodziny. następnie przyjeżdża gruszka z betonem i zalewa.
    > płynna zaprawa sięga od fundamentu do sufitu. jeśli taki dom lekko

    I juz blad. Wiesz, ze te klocki mozesz zalewac max na wysokosc 50-60cm?
    To znaczy ze w skali sciany jednej kondygnacji (3m) bedziesz musial wzywac
    gruszke 5 razy. Zaplacisz za to majatek bo za kazdy razem wyrzyga jakies
    smieszne ilosci betonu. Druga sprawa - betonowales kiedys cos z gruszka
    do betonu? Jezeli tak to wiesz jak to w praktyce wyglada - taki waz z
    betonem potrafi przewrocic goscia ktory tego weza trzyma. Co zrobi z klockami
    styropianu nietrudno sie domyslec - zalewanie tego pompa nie jest ani proste
    ani latwe.

    > spalisz, konstrukcja z betonu dalej będzie stała.

    Tak samo jak w scianie 2W, 3W i praktycznie kazdej innej (procz szkieletowej).
    Z ta roznica, ze palacy sie od srodka styropian udusi domownikow w pare sekund,
    a palacy sie na zewnatrz (w przypadku scian 2W/3W) nie.

    > Styropianowe klocku
    > mogą mieć pokrycie na zewnątrz i od wewnątrz - rodzaj tynku poprawić go
    > trzeba za pomocą pistoletu natryskowego.

    Nie rozumiem - nadal to bedzie cienkowarstwowy tynk na styropianie. Od zewnatrz
    dopuszczam jeszcze takie cos (choc nie ukrywam ze dla mnie faworytem jest sciana
    3W ale jest droga) ale od srodka? Stol przesuniesz, kantem zahaczysz i dziura
    w tynku :D Jak to potem naprawisz? Zeby naprawic uszkodzenie na tynku
    cienkowarstwowym tak zeby bylo niewidoczne musisz otynkowac cala powierzchnie -
    czyli cala sciane od zera. Inaczej bedzie widac naprawe.

    > klocki mogą mieć peszel na kable i wbudowane puszki,

    Ze jak? Pokaz gdzie takie sprzedaja. Ja jeszcze takich nie widzialem :-)
    W srodek zelbetowego szkieletu nie mozesz wprowadzac przeciez zadnych peszli
    bo to oslabia konstrukcje nosna.

    > również uchwyty na zamocowanie ciężkich mebli.

    Rozumiem ze przewidujesz te same meble na nastepne 50 lat? :-)

    > Takie klocki są do zrobienia, ale dlaczego ich się nie robi? Może
    > inaczej, dlaczego robi się je bardzo drogo? Tego nie wiem. Natomiast
    > zastanawiałem się czy sam nie mogę zrobić form na takie klocki. mogę,
    > ale wypełnianie ich... pianką budowlaną jest nieopłacalne. W naszym

    Ale nie prosciej jest wymurowac sobie te sciany samemu? Murowalem wszystkie
    sciany na poddaszu i czesc scian wewnetrznych na parterze i nie widze w tym
    kompletnie nic trudnego - poza tym, ze szlo mi 3 x wolniej niz murarzowi
    ale robilem to pierwszy raz w zyciu. Bawienie sie w wypelnianie jakichs
    ksztaltek zajeloby mi jednak jeszcze kolejne 3 x wiecej czasu :-)

    > budownictwie, wogóle w budowlance kwoty są kosmiczne, przedewszystkim
    > przez roboczogodziny, dwa przez warstwy. policz sobie od środka. farba,
    > grunt, tynk, sciana, klej, izolacja termiczna, siatka, tynk, farba....

    Kiedys to juz liczylem - sciana 2W wychodzi taniej niz sciana styropianowa.
    I ma nad nia same zalety. Nie ma chyba zadnej wady (jest szybsza w budowie,
    cieplejsza i bardziej "uzyteczna" - tj. jest twarda od wewnatrz).

    > 3 grosze w kwestii izolacji termicznej. Zapytaj żony, czy wolała by stać
    > na styropianie który jest na betonie, czy na betonie który jest na
    > styropianie? Dla fizyka to bez różnicy, dla żony? Odpowiedź jest
    > oczywista, ale my budujemy odwrotnie.

    Jezeli mialaby na sobie szpilki to zdecydowanie wolalaby na betonie :D
    Takie "szpilki" to przesuwane meble, dzieciece zabawki, piesowate pazury i
    tysiac innych rzeczy ktore moga uszkodzic w trakcie uzytkowania tynk we
    wnetrzu domu.

    > Kogutek wspominał o tym, że np w USA buduje się lekkie konstrukcje z
    > drewna. Zgadza się. Ale to nie wszystko. Buduje się gotowe domy, sciany
    > domów w fabrykach. Pod dachem, co dziennie to samo, duża powtarzalność,
    > niski koszt. Sciany z wbudowanymi kablami, kanalizacją, wodą, sprzętami
    > sanitarnymi. Ściany do poskładania w dom na miejscu. Żeby było super
    > tanio. ale to nie u nas, bo tutaj jak można zdzierać z klienta, to się
    > łupi ile wlezie.

    Porownaj koszt wybudowania domu tam, a u nas. Wyjdzie Ci ze my porzadne
    murowane domy na trzy pokolenia do przodu budujemy jednak taniej niz oni :-)

    Porownaj ceny domow na ich rynku a u nas. U nas sa tansze. Twoje argumenty
    sie nie dodaja :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.