  • Data: 2015-01-21 18:06:15
    Temat: Re: Domy z drukarki.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > bedzie klal, ze zdecydowal sie na taka bezsensowna technologie.
    To nie tak. Wyobraź sobie że ze masz klocki styropianowe. Takie
    olbrzymie lego. Tyle że każdy ma przelot z góry na dół. żaden murarz, z
    żadnego materiału nie postawi ściany szybciej niż z takich klocków.
    choćby dlatego ze nie musisz mieć zaprawy, taczki, dźwigu i dziesiątek
    narzędzi. masz jeden materiał, jeden transport. układasz dom, sam, albo
    z członkami rodziny. następnie przyjeżdża gruszka z betonem i zalewa.
    płynna zaprawa sięga od fundamentu do sufitu. jeśli taki dom lekko
    spalisz, konstrukcja z betonu dalej będzie stała. Styropianowe klocku
    mogą mieć pokrycie na zewnątrz i od wewnątrz - rodzaj tynku poprawić go
    trzeba za pomocą pistoletu natryskowego. klocki mogą mieć peszel na
    kable i wbudowane puszki, również uchwyty na zamocowanie ciężkich mebli.
    Takie klocki są do zrobienia, ale dlaczego ich się nie robi? Może
    inaczej, dlaczego robi się je bardzo drogo? Tego nie wiem. Natomiast
    zastanawiałem się czy sam nie mogę zrobić form na takie klocki. mogę,
    ale wypełnianie ich... pianką budowlaną jest nieopłacalne. W naszym
    budownictwie, wogóle w budowlance kwoty są kosmiczne, przedewszystkim
    przez roboczogodziny, dwa przez warstwy. policz sobie od środka. farba,
    grunt, tynk, sciana, klej, izolacja termiczna, siatka, tynk, farba....

    3 grosze w kwestii izolacji termicznej. Zapytaj żony, czy wolała by stać
    na styropianie który jest na betonie, czy na betonie który jest na
    styropianie? Dla fizyka to bez różnicy, dla żony? Odpowiedź jest
    oczywista, ale my budujemy odwrotnie.

    Kogutek wspominał o tym, że np w USA buduje się lekkie konstrukcje z
    drewna. Zgadza się. Ale to nie wszystko. Buduje się gotowe domy, sciany
    domów w fabrykach. Pod dachem, co dziennie to samo, duża powtarzalność,
    niski koszt. Sciany z wbudowanymi kablami, kanalizacją, wodą, sprzętami
    sanitarnymi. Ściany do poskładania w dom na miejscu. Żeby było super
    tanio. ale to nie u nas, bo tutaj jak można zdzierać z klienta, to się
    łupi ile wlezie.

    ToMasz