  • 1. Data: 2011-07-05 10:19:16
    Temat: Re: Doroczny przeglad kominiarski - wentylacja grawitacyjna.
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > określonych Prawem budowlanym, rozporządzeniem MSWiA oraz np. wytycznymi
    > cechu - wpuszczać kulę kominiarską dla zbadania drożności kanałów
    > wentylacyjnych?
    > Według mnie ma taki obowiązek, ale szukam solidnej podstawy prawnej.
    > Czuję się notorycznie oszukiwany przez "pana z wiatraczkiem na

    W rodzinie mamy kilka domów, i od lat nie było kominiarzy u nas :)
    a tez na siłe się prosic nie będzie nikt
    kulke sami kupilismy sobie i sami sobie raz na jakis czas czyscimy kominy :)

    raz mieszkając w bloku przyszedł taki, to przecież on nic nie zrobił,
    nawet palcem nie kiwną, na szczeście to społdzielnia płaciła

    dlaczego tak zalezy ci na jego wizycie?
    ile kosztuje Cię taka wizyta?

  • 2. Data: 2011-07-05 13:01:01
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > W rodzinie mamy kilka domów, i od lat nie było kominiarzy u nas :)

    Jeśli ubezpieczacie te domy od różnych nieszczęść, to czy wiesz, że takie
    ubezpieczenie jest nieważne?

    Adam

  • 3. Data: 2011-07-05 13:26:06
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > Jeśli ubezpieczacie te domy od różnych nieszczęść, to czy wiesz, że takie
    > ubezpieczenie jest nieważne?

    chyba, ze ma się znajomego kominiarza :)

  • 4. Data: 2011-07-05 13:42:20
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Użytkownik "AT" napisał w wiadomości grup

    > Jeśli ubezpieczacie te domy od różnych nieszczęść, to czy wiesz, że takie
    > ubezpieczenie jest nieważne?

    > chyba, ze ma się znajomego kominiarza :)

    aaaa, rozumiem ;)

  • 5. Data: 2011-07-05 13:46:06
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Użytkownik "AT" napisał w wiadomości grup

    > Jeśli ubezpieczacie te domy od różnych nieszczęść, to czy wiesz, że takie
    > ubezpieczenie jest nieważne?

    > chyba, ze ma się znajomego kominiarza :)

    Choć nie tak dawno czytałem, że po pożarze nie wypłacili odszkodowania, bo
    Ważna Komisja orzekła, że któraś krokiew była za blisko komina. Odbiór,
    przeglądy i wszystkie dokumenty były OK, a pożar z innej przyczyny. Takie są
    cwane.

  • 6. Data: 2011-07-05 13:48:45
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-07-05 15:46, adam pisze:
> [...]
    > bo Ważna Komisja orzekła, że któraś krokiew była za blisko komina.
    > Odbiór, przeglądy i wszystkie dokumenty były OK, a pożar z innej

    Można się też NIE ubezpieczać. Przypominam, że JESZCZE istnieje taka
    opcja ;-)

    Pozdr.

  • 7. Data: 2011-07-05 14:37:27
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Można się też NIE ubezpieczać. Przypominam, że JESZCZE istnieje taka opcja
    > ;-)

    To nie o to chodzi, tylko o to że w OWU jest coś w stylu (nie mam pod ręką,
    nie mogę przytoczyć dokładnie) - budynek musi być wybudowany zgodnie z
    przepisami (wszelkimi jakimiś tam o budowaniu). Najlepszy kierbud i Twoja
    wyjątkowa troska nie dadzą gwarancji, że dotrzesz do wszystkich przepisów, a
    jak się będziesz w nie wgłębiał, to zapewne znajdziesz sprzeczne ze sobą.
    Budynek to skomplikowana rzecz, w której upierdliwy kontroler zawsze
    znajdzie coś nie tak, co da podstawę do niewypłacenia odszkodowania.
    Przy ubezpieczaniu samochodów jest warunek, że musi być aktualny przegląd
    techniczny, stan samochodu w momencie wypadku jest nieważny. Przy budynkach
    aktualne przeglądy, odbiory nie dają Ci żadnej pewności, mogą czepić się
    wszystkiego, powiedzą że dom nie jest wybudowany zgodnie z zasadami sztuki
    budowlanej i żegnajcie pieniążki.

    Adam

  • 8. Data: 2011-07-05 14:48:16
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-07-05 16:37, adam pisze:
    > To nie o to chodzi

    No właśnie m.in. o to.
    Można nie nabijać kabzy ubezpieczalniom, które i tak nic Ci nie wypłacą ;-)

    Pozdr.

  • 9. Data: 2011-07-05 15:01:29
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > To nie o to chodzi

    > No właśnie m.in. o to.
    > Można nie nabijać kabzy ubezpieczalniom, które i tak nic Ci nie wypłacą
    > ;-)

    A ja jednak jestem za ubezpieczeniami, koszt naprawy domu po pożarze czy
    wichurze to parędziesiąt tys. złotych. Trzeba tylko doprecyzować przepisy, a
    nie pozostawiać interpretację ubezpieczycielom.

  • 10. Data: 2011-07-05 15:07:03
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-07-05 17:01, adam pisze:
    > Trzeba tylko doprecyzować
    > przepisy, a nie pozostawiać interpretację ubezpieczycielom.

    Nie tędy droga. Można doregulowywać w nieskończoność a ludziom Ciągle
    podnosić podatki.
    Trzeba całkowicie zdjąć spod regulacji urzędniczej te i masę innych (np.
    zawód prawnika) kwestii i obniżyć podatki.
    Chodzi o to aby było Cię stać na prawnika, który zajmie się za Ciebie
    kwestią umowy z ubezpieczycielem.

    Teraz mamy jak mamy. Każdy próbuje być prawnikiem we własnej sprawie.\
    Nonsens, jak zresztą wszystko w socjalizmie.