  • 1. Data: 2014-02-10 13:49:10
    Temat: Drewno z Castoramy (paleta)
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Widzę, że w Castoramie sprzedają drewno po 218 zł za paletę.
    Na oko głownie brzoza. Czy ktoś już to testował?
    Ile tego jest na palecie? Warto do kominka?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-02-10 14:18:26
    Temat: Re: Drewno z Castoramy (paleta)
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2014 13:49:10 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > Widzę, że w Castoramie sprzedają drewno po 218 zł za paletę.
    >
    > Na oko głownie brzoza. Czy ktoś już to testował?
    >
    > Ile tego jest na palecie? Warto do kominka?
    >
    > Jacek

    jak ma być ładnie jak się pali to się nadaje. Jak do grzania to pytanie ile tam jest
    kilogramów. Za wzorzec efektywności spalania drewna można uznać brykiet. Bez względu
    na to z jakiego drewna jest zrobiony w kilogramowej kostce jest zamknięte ok 5kWh
    energii.

  • 3. Data: 2014-02-10 18:53:40
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jacek napisał:
    > Widzę, że w Castoramie sprzedają drewno po 218 zł za paletę.
    > Na oko głownie brzoza. Czy ktoś już to testował?
    > Ile tego jest na palecie? Warto do kominka?
    > Jacek

    Brzoza? Chyba tylko na rozpałkę (pali się nawet wyjęta prosto z wody).

    Wyjątkowo smoliste drewno, bez dopalenia sporo większą ilością iglastego
    potrafi pozaklejać wymienniki - już kiedyś czyściłem piec CO waśnie po
    brzozie, praktycznie cały prześwit miedzy płomieniówkami zalepiony smołą.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2014-02-10 18:59:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Feb 2014 18:53:40 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

    > Brzoza? Chyba tylko na rozpałkę (pali się nawet wyjęta prosto z wody).

    Nie pali sie. Tylko kora.

    > Wyjątkowo smoliste drewno, bez dopalenia sporo większą ilością iglastego
    > potrafi pozaklejać wymienniki - już kiedyś czyściłem piec CO waśnie po
    > brzozie, praktycznie cały prześwit miedzy płomieniówkami zalepiony smołą.

    Kompletna nieprawda, od kilku lat pale wylacznie broza, przewod kominowy
    czysty jak lza. Oczywiscie drewno musi byc suche.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 5. Data: 2014-02-10 19:14:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 10.02.2014 o 18:53 Dariusz K. Ładziak
    <d...@n...pl> pisze:

> [...]
    > potrafi pozaklejać wymienniki - już kiedyś czyściłem piec CO waśnie po
    > brzozie, praktycznie cały prześwit miedzy płomieniówkami zalepiony smołą.

    Napisałeś dwie bzdury, mokra pali się kora (i to słabo), brzoza niczego
    nie mogła Ci pozaklejać. Może po prostu ktoś Cię oszukał - sprzedał mokrą
    sosnę twierdząc, że to brzoza?

    TG

  • 6. Data: 2014-02-10 22:42:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-10 19:14, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Napisałeś dwie bzdury, mokra pali się kora (i to słabo), brzoza niczego
    > nie mogła Ci pozaklejać. Może po prostu ktoś Cię oszukał - sprzedał
    > mokrą sosnę twierdząc, że to brzoza?

    Przecież sosna od brzozy różni się znacznie! Jak można pomylić?
    To nawet czarna brzoza (betula nigra) różni się od białej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2014-02-11 08:06:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.02.2014 22:42, Adam pisze:

    > Przecież sosna od brzozy różni się znacznie! Jak można pomylić?
    > To nawet czarna brzoza (betula nigra) różni się od białej.

    Znam przypadki ludzi, którzy "okazyjnie" kupili atrapę kamery (dość
    wyraźnie była to atrapa) jako prawdziwą kamerę. Myślisz, że ktoś mógłby
    drewna nie pomylić? Zwłaszcza jak kupował jakieś na w pół zgniłe? ;)

    Swoją drogą jeśli już coś smoli to właśnie iglaste.

  • 8. Data: 2014-02-11 08:31:54
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 10 Feb 2014 13:49:10 +0100, Jacek napisał(a):

    > Ile tego jest na palecie? Warto do kominka?

    To co ja kupowałem (2x worek na próbę po 40 kg) było strasznie mokre. W
    czasie palenia syczy i aż "gotuje" się wyłażąca z drewna woda/sok.
    Specjalnie brałem takie ze sklepu, z nadzieją, że będzie suche. Palety
    przed sklepem, stojące w aktualnych warunkach pewnie mają jeszcze więcej
    wody. Niestety drewno najlepsze sezonowane "własne" pod dachem.

    Ostatnio kupiłem też na próbę takie brykiety w kształcie ołówka, to się
    ładnie pali, tylko finansowo to uzasadnienia nie ma.

    --
    scruffty

  • 9. Data: 2014-02-11 08:35:02
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Wyjątkowo smoliste drewno, bez dopalenia sporo większą ilością iglastego
    > potrafi pozaklejać wymienniki - już kiedyś czyściłem piec CO waśnie po
    > brzozie, praktycznie cały prześwit miedzy płomieniówkami zalepiony smołą.

    Dramatyzujesz. CHyba ze palisz taka prosto z lasu.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 10. Data: 2014-02-11 11:59:44
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 11 lutego 2014 08:31:54 UTC+1 użytkownik scruffty napisał:

> [...]
    >

    > Ostatnio kupiłem też na próbę takie brykiety w kształcie ołówka, to się
    >
    > ładnie pali, tylko finansowo to uzasadnienia nie ma.

    Generalnie większość cen w Polsce nie ma uzasadnienia w stosunku do zarobków. Inna
    sprawa że kupiłeś najdroższy typ brykietów. Te ołówki wychodzą w cenie gazu. Jeśli
    jednak policzysz że kupując zwykły brykiet w cenie 600 za tonę, czyli 60 groszy za 5
    kilowatogodzin to nawet dla Polaka jest to w miarę korzystna oferta. Brykiet ma to do
    siebie że droższy nic nie jest lepszy energetycznie od tańszego. Jedyna różnica to że
    może się ładniej palić. Mnie brakuje pieców z podajnikami na zwykły brykiet.