  • 1. Data: 2010-09-21 20:01:11
    Temat: Drzwi z dobrą izolacją termiczną
    Od: Piotr Figlarek <N...@g...com>

    Witam,

    mieszkam w ponad stuletniej poniemieckiej kamienicy gdzie klatka schodowa
    jest nieogrzewana. W efekcie - zimą - mieszkanie strasznie mi się wychładza
    przez przedpokój (drzwi wejściowe). Nastał więc czas kiedy trzeba je
    wymienić.

    Odwiedziłem dzisiaj jeden ze sklepów (Budus na Ślężnej we Wrocławiu) i
    sprzedawca polecał mi:
    1. Porta Granit,
    2. Porta Agat / Opal.

    Bardziej skłaniam się do tych pierwszych - mam więc pytanie czy w/w drzwi
    zapewnią mi jakąś barierę cieplną pomiędzy klatką schodową a mieszkaniem.
    Czy też może (w podobnym pułapie cenowym - ok. 2000 PLN) znajdę coś lepiej
    nadającego się do tego celu.

    Przy okazji byłbym wdzięczny za opinie nt. ekip monterskich od wrocławskiego
    Budusa.

    --
    pozdrawiam
    Piotr Figlarek

  • 2. Data: 2010-09-21 22:07:25
    Temat: Re: Drzwi z dobrą izolacją termiczną
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > jest nieogrzewana. W efekcie - zimą - mieszkanie strasznie mi się wychładza
    > przez przedpokój (drzwi wejściowe). Nastał więc czas kiedy trzeba je

    w tym przypadku bierz pod uwagę raczej drzwi zewnętrzne niż
    wewnątrzlokalowe
    a uwagę zwracaj na współczynnik przenikalności ciepła, im mniejszy tym
    lepiej...
    co do producenta to ci nie doradzę, ale jak to stuletnia kamienica, to
    raczej pasowałyby jakieś stylowe drewniane, ... i nie wiem, czy
    konserwator zabytków nie miałby tu czegoś do powiedzenia,

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-09-22 04:38:02
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    s.googlegroups.com...

    Mnie tak drzwi źle działają, że mam do nich wstrt. Wpuszczam balkonowymi, a
    sam nie korzystam, bo otwieram garaż od środka :-) Przez drzwi nie chodzę
    ale ogólnie moje drzwi to porażka. Tak się już wypaczyły, że żeby zamknąć
    czy otworzyć to trzeba dociskać całym ciałem. Syf malaria.

  • 4. Data: 2010-09-22 07:12:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-09-2010 o 22:01:11 Piotr Figlarek <N...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > zapewnią mi jakąś barierę cieplną pomiędzy klatką schodową a mieszkaniem.
    Drzwi wewnętrzne sie nie nadają, są zimne i szybko ci się zniszczą od
    zimna i w
    z tym związanej wilgoci, w ogóle omijaj szerokim łukiem drzwi drewniane,
    a klejone z paneli typu porta to w ogóle badziew jakich mało, poczytaj
    opinie
    w necie, po roku się rozklejają okłądzina odłązi.
    Ty potrzebujesz drzwi zewnętrzne NIE drewniane, np euronord, mam takie i
    polecam
    nie są drogie jak na drzwi zewnętrzne a są dobrze zrobione i najważniejsze
    nie wypaczą się od wilgoci.

    http://www.euronord.com.pl/produkty,drzwi-zewnetrzne
    -wlokno-szklane-prestige,opis.html

    > Czy też może (w podobnym pułapie cenowym - ok. 2000 PLN) znajdę coś
    > lepiej
    > nadającego się do tego celu.

    Nic w tej cenie nie kupisz, tzn kupisz ale za dwa-trzy lata znowu
    wymienisz,
    ma to sens?

    Te które ci polecam kosztowały 3.5kzł, ale maja wszystko, zamek, klamkę
    futrynę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-09-22 07:13:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Spojrzałem na strone i widzę że pełne już można kupić za 2635zł.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2010-10-01 10:02:17
    Od: Krzysztof Thomas <p...@g...com>

    On 22 Wrz, 09:12, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Ty potrzebujesz drzwi zewnętrzne NIE drewniane,

    możesz uzasadnic? cos wiesz wogole o drewnie? czy Ci sie zdaje?

    pomijam juz to, że starą kamienice chcesz wyposażyc w jakies sztuczne
    badziewie

    np euronord, mam takie i
    > polecam
    > nie są drogie jak na drzwi zewnętrzne a są dobrze zrobione i najważniejsze
    > nie wypaczą się od wilgoci.

    a niby skad wewnatrz kamienicy wilgoc? kto Ci powiedzial ze drewno od
    wilgoci sie paczy? na scislosc to drewno paczy sie przedewszystkim
    wtedy gdy schnie;-)

    > Nic w tej cenie nie kupisz, tzn kupisz ale za dwa-trzy lata znowu
    > wymienisz,
    > ma to sens?

    w moim miescie mnostwo starych kamienic. wszystkie maja drzwi
    zewnetrzne drewniane... pewno po cichu nocami wymieniaja co trzy lata
    by nie bylo widac...

    nadajesz sie na doradce klienta, do jakiejs castoramy czy innego obi.
    widze ze wiedza Twa ogromna jest;-)

    pzdr
    Krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 7. Data: 2010-10-01 20:09:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-10-2010 o 12:02:17 Krzysztof Thomas <p...@g...com>
    napisał(a):

    > możesz uzasadnic? cos wiesz wogole o drewnie? czy Ci sie zdaje?
    Duzo wiem o drewnie, i co mam uzasadniać,że drewno nie lubi wody?
    to prawie każdy wie. Wiele drzwi widziałam sam miałem pożądne drogie
    dębowe drzwi
    które 'pracowały' i latem się dobrze zamykały a zimą jakby mniej dobrze.

    > pomijam juz to, że starą kamienice chcesz wyposażyc w jakies sztuczne
    > badziewie

    Weź wpier poglądaj to badziewie a potem się wypowiadaj, bo te drzwi lepiej
    wyglądają
    i lepiej imitują drewniane niż faktycznie drewniane wyglądają.

    > np euronord, mam takie i
    >
    > a niby skad wewnatrz kamienicy wilgoc?
    Haha jesze nie widziałem starej kamienicy która by była sucha.

    kto Ci powiedzial ze drewno od
    > wilgoci sie paczy? na scislosc to drewno paczy sie przedewszystkim
    > wtedy gdy schnie;-)
    Ale co to ma za znaczenie? kiedyś chłonie wodę, kiedy indziej oddaje ją
    czyli schnie, czyli pracuje i się paczy właśnie od tej pracy.

> [...]
    > by nie bylo widac...
    >
    > nadajesz sie na doradce klienta, do jakiejs castoramy czy innego obi.
    A twoja wiedza to gdzie? sprzedajesz drewniane drzwi i twoja opinia jest
    tym skażona.
    Ja się tym nie zajmuję a że potrzebowałem to drążyłem temat.
    Długo szukałem drzwi, aż trafiłem takie jakie chciałem.
    A tak apropo, miałem stolarza który robi schody i drzwi i mu pokazywałem
    te swoje to mi powiedział że przy podłogówce w przedsionku drewniane drzwi
    trafi po 3 latach, zresztą on by mi wtedy w ogóle na nie gwarancji nie dał
    jakby mi je sprzedawał. Ale nie musiał bo mam takie które wilgoci sie nie
    boją.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-10-01 20:21:19
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 01 Oct 2010 22:09:54 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

> [...]
    > dębowe drzwi
    > które 'pracowały' i latem się dobrze zamykały a zimą jakby mniej dobrze.

    To znaczy, że wcale nie były po_rz_ądne.

    > Ale co to ma za znaczenie? kiedyś chłonie wodę, kiedy indziej oddaje ją
    > czyli schnie, czyli pracuje i się paczy właśnie od tej pracy.

    Zdajesz sobie sprawę jakich zmianach wilgotności równoważnej drewna
    rozmawiamy i jakiech w związku z tym zmianach wymiarów?

    --
    ŁC
    Złośliwość jest pochodną inteligencji

  • 9. Data: 2010-10-02 08:09:00
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-10-2010 o 22:21:19 ŁC <a...@r...to> napisał(a):

    > To znaczy, że wcale nie były po_rz_ądne.
    Były porządne co niczego nie zmienia że każde drzwi drewniane się spaczą,
    to że tego nie widzisz w swoich to nie znaczy że sie nie dzieje.

    > Zdajesz sobie sprawę jakich zmianach wilgotności równoważnej drewna
    > rozmawiamy i jakiech w związku z tym zmianach wymiarów?
    Tak, nierzadko drzwi mają takie szpary z futryna że tego nie widać, klient
    zadowolony
    bo drzwi się zamykają, a one swoje pracują. Przy drzwiach dopasowanych
    to od razu wychodzi.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2010-10-03 18:04:35
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 02 Oct 2010 10:09:00 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

    > Były porządne co niczego nie zmienia że każde drzwi drewniane się spaczą,
    > to że tego nie widzisz w swoich to nie znaczy że sie nie dzieje.

    Skoro "się paczyły", to nie były porządne.

    Czyli nie wiesz :-)

    --
    ŁC
    Dresiarze to najtroskliwsi ludzie jakich znam - ilekroć obok nich