    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Dziewanna
    Date: Mon, 30 Jul 2012 07:41:05 +0000 (UTC)

    Pan mirzan napisał:

    > Gdzie rosną dziewanny.tam bez posagu panny. Rosną na marnej ziemi.

    Moja okolica zawsze była zadziewanniona na potęgę. Od kilku lat roślin
    zrobiło się mniej. Zastanawiamy się skąd ta zmiana. Piachy wciąż te
    same, a posagi rosną, bo działki wciąż drożeją. Myślę, że może to mieć
    związek z poziomem wód -- oddalona o sześć kilometrów elektrociepłownia
    przestała korzystać ze studni głębinowych i pobiera wodę z wodociągu.
    Nie żeby od razu zrobiło się dla dziewanny za mokro, ale inne rośliny
    zaczęłý sobie lepiej radzić i zagłuszają dziewannowe rozety.

    Jarek

    --
    Do wsi Zagubin na Kujawy białe
    Gdzie ziemia licha piachy niebywałe