  • 1. Data: 2012-08-17 00:58:24
    Temat: ELEKTRYKA cz.2
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ponownie prośba o wskazowkę.

    Podłączyłem ale coś jest nie tak.
    Jest wyłącznik 2 klawiszowy i żyrandol (prościutki) 4 żarówkowy
    (4x60W). Z sufitu wychodzi kabel 4 żyłowy: szary, czarny, brązowy,
    żółto-zielony (poprzednio napisałem niebieski ale pomyliłem się to był
    brązowy). Brązowy i czarny są pod napięciem - sprawdziłem próbnikiem.
    Zielono-żółty zaizolowałem i schowałem - żyrandol nie ma uziemienia.
    Po podłączeniu:
    1. Wciskam prawy klawisz na wyłączniku - palą się 4 żarówki (60W) ale
    bardzo słabiutko, jak żarówka w latarce na bardzo słabej baterii.
    2. Wciskam lewy klawisz palą się 2 żarówki - normalnie.
    3. Wciskam oba klawisze palą się 3 żarówki (te same co w wersji 2)
    dwie pozostałe nie palę się

    Połączyłem tak:
    Sufit ------ Żyrandol

    Szary ------- Brązowy1
    Brązowy (pod napięciem) --- Niebieski
    Czarny (pod napięciem) ---- Brązowy2

    Co jest nie tak?
    Wyłącznik nie ma żadnego ściemniacza najzwyklejszy 2 klawiszowy
    żadnej innej funkcji nie spełnia.
    Co źle zrobiłem?

    KADAR

  • 2. Data: 2012-08-17 02:45:34
    Temat: Re: ELEKTRYKA cz.2
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Co źle zrobiłem?

    Jesli dobrze kombinuje, to powinno byc:
    szary -> niebieski, reszta w/g uznania (poza zolto-zielonym, ktorego nie
    podlaczac, jesli nie ma do czego).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-08-17 08:02:32
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@g...pl>

    Pawel \O'Pajak\ <o...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jesli dobrze kombinuje, to powinno byc:
    > szary -> niebieski, reszta w/g uznania (poza zolto-zielonym, ktorego nie

    Ma próbnik, ale nim porządnie nie sprawdzi, który kabel jest zerem, ani czy
    przypadkiem masą nie zamknął obwodu. Łącznik był już zamontowany? Bo jeśli
    nie to ewentualności jest więcej. Bez omomierza i sprawdzenia po kolei
    żyrandola, a potem dopiero, zaczynając od łącznika do wyjścia sufitowego,
    akcja może się nie udać.

  • 4. Data: 2012-08-17 09:31:28
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Wszystko pomontowane, w omomierz wolałbym się nie bawić dla mnie to za
    wysokie progi. Jeśli nie poradzę sobie z tym na zasadzie przekładania
    kabelków to będę musiał wezwać elektryka. Tylko. który elektryk
    przyjdzie do powieszenia jednego żyrandola?
    KADAR

  • 5. Data: 2012-08-17 12:01:06
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

> [...]
    > kabelków to będę musiał wezwać elektryka. Tylko. który elektryk
    > przyjdzie do powieszenia jednego żyrandola?

    Boli mnie ząb. Już 3 sam sobie wyrwałem, ale chyba to nie były te żęby, bo
    boli mnie nadal.
    Nie pójdę do dentysty, no bo który chciałby zająć się tylko jednym bolącym
    zębem? :)

    Kolego napisz dokładniej czego od nas oczekujesz?
    Szukasz pomocy w znalezeiniu elektryka czy też porady jak to podłaczyć?
    Nie da się udzielić takiej porady komuś, kto nie potrafi wykonać
    podstawowych pomiarów, najprostszym przyrządem i przedstawić wyników tu na
    grupie, o ile jeszcze ma jakikolwiek przyrząd?
    Jedyna rada to próbuj zamieniać kabelki, a być może za któryms razem
    trafisz, choć niewiadomo czy to będzie bezpieczne.
    Szukasz elektryka? Dla przykładu ja jestem i o kilku na tej grupie też wiem.
    Z pewnością wiwlu userów także korzystało z usług elektyków. Być może ktoś
    Ci poleci sprawdzonego elektryka.
    Niestety nawet nie napisałeś skąd jesteś, aby można Ci było pomóc namiarem
    na elektryka lub też tak jak w moim przypadku zaproponować jakąś kwotę. To
    czy elektryk przyjedzie czy nie zależy tylko od tego czy mu zapłacisz tyle,
    żeby zarobił, a nie poniósł strat.
    Zapewne jeżeli miałbym jechać przez pół Polski po to, żeby mi ktoś zapłacił
    50zł, które nawet nie pokryje kosztów paliwa to wolę się uwalić i poleżeć.

  • 6. Data: 2012-08-17 12:10:41
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    > Tylko. który elektryk
    >przyjdzie do powieszenia jednego żyrandola?

    ten, który ci robił instalacje

    b.

  • 7. Data: 2012-08-17 13:43:23
    Od: Jacek <b...@g...pl>

    W dniu 2012-08-17 00:58, Kadar pisze:
    > Ponownie prośba o wskazowkę.
    >
    > Podłączyłem ale coś jest nie tak.
    Masz 2 opcje:
    1 - pozmieniaj podłączenie przewodów nie jest to w końcu za wiele
    kombinacji aż dojdziesz do właściwej
    2 - poproś kogoś, kto oprócz kolorów przewodów rozróżnia jeszcze ampery
    od woltów i niech Ci podłączy za symboliczne piwo.
    Jacek

  • 8. Data: 2012-08-17 13:51:06
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-08-17 00:58, Kadar pisze:> Połączyłem tak:

    > Sufit ------ Żyrandol
    >
    > Szary ------- Brązowy1
    > Brązowy (pod napięciem) --- Niebieski
    > Czarny (pod napięciem) ---- Brązowy2

    O ile na pewno czarny i brązowy w suficie są pod napięciem a szary jest
    zerem, to powinieneś połączyć szary z niebieskim, a czarny i brązowy z
    brązowym1 i brązowym2.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2012-08-17 14:59:04
    Od: Kadar <o...@g...com>

    On 17 Sie, 12:01, "Plumpi" <a...@a...pl> wrote:
> [...]
    > Szukasz elektryka? Dla przyk adu ja jestem i o kilku na tej grupie te wiem.
    > Z pewno ci wiwlu user w tak e korzysta o z us ug elektyk w. By mo e kto
    > Ci poleci sprawdzonego elektryka.
    > Niestety nawet nie napisa e sk d jeste , aby mo na Ci by o pom c namiarem
    > na elektryka lub te tak jak w moim przypadku zaproponowa jak kwot . To
    > czy elektryk przyjedzie czy nie zale y tylko od tego czy mu zap acisz tyle,
    > eby zarobi , a nie poni s strat.
    > Zapewne je eli mia bym jecha przez p Polski po to, eby mi kto zap aci
    > 50z , kt re nawet nie pokryje koszt w paliwa to wol si uwali i pole e .

    Na tym polega problem, nie wiem czy powinienem szukać elektryka bo coś
    jest skopane w kablach czy to moja niewiedza. Wiele tu na grupie było
    spraw gdzi mała podpowiedź wystarczyła, żeby rozwiązać problem.
    Jestem z Warszawy, elektryków tu zapewne więcej niż moich bolących
    zębów ale wyobrażam sobie, że jak zadzwonię do jakiegoś i mu powiem:
    panie przyjedź Pan, żeby podłączyć żyrandol to w najlepszym przypadku
    odłoży słuchawkę. Jeśli powiem jest sklopane okablowanie to nie tylko
    przyjedzie ale jeszcze cos doradzi. Tylko gdzie jest problem?
    Przed zapytaniem na grupie zamieniłem kabelki to wystrzeliło aż na
    korytarzu. Teraz wolę zapytać.
    KADAR

  • 10. Data: 2012-08-17 14:59:50
    Od: Kadar <o...@g...com>

    On 17 Sie, 12:10, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > U ytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:0cccf5f1-9adb-46b6-9b36-0b8e8aeb501f@e29g2000
    vbm.googlegroups.com...

    > ten, kt ry ci robi instalacje
    >
    > b.

    Było to tak dawno, że zapomniał pewnie jaki mam adres. Odpada, muszę
    szukac kogoś nowego.
    KADAR