    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ekonimicznew palenie ekogorszkiem.
    Date: Fri, 28 Dec 2012 16:42:30 +0100

    On 2012-12-28 16:29, Adams wrote:
    > Ja to sie nie znam, no moze troche ;-)
    > Nie zna sie ten kto Ci doradzil taki piec
    > na ten metraz.

    Producent. I kilku identycznych fachowców jak wyżej. I oczywiście
    internet: "1kW na każde 10m2 domu + zapas". Stron nie pomne, szukałem
    rok temu.

    > Piec jest za duzy.

    Przyznaje że miałe kilka już sytuacji gdy albo nie potrafie palić, albo
    jest za *mały*: przy -15 kilkanaście dni temu z trudem utrzymywał 43
    stopnie. Nie dało rady więcej i już, chyba że dorzucałem dopalacze na
    retortę w postaci brykietu lub ładowalem w retortę absurdalne ilości
    wegla (tak ze 3x więcej jak teraz). Opał ok, mieszkam na śląsku i kupuje
    dobry. Słabo się jeszcze znam :)

    > Wracajac do Ciebie, masz zawor czterodrozny/trojdrozny

    Nie mam :D

    Ogólnie jesli pytasz o instalacje to do wiosny czeka zgrzewarka i
    lutownica w celu przerobienia *wszystkiego* bo nawet baniak z gorącą
    wodą mam podpiety odwrotnie[1]. Jedyny hi-tech to zawór mieszający
    podłogowkę, jednak kaloryfery sa wpięte bez czterodrogowego.

    > jak to "fachowcy" zalecaja, jaką temperature masz na powrocie
    > do pieca

    Chciałbym na to pytanie odpowiedzieć, ale to zalezy czy otworze
    kaloryfery czy nie. Bywa że na powrocie było i 20 stopni a na wyjściu 40.

    >, jak szybko nastepuje spadek temperatury na piecu
    > o np. 1 stopien

    Bywa że co 1 minutę jesli zaleje piec zimną wodą z kaloryferów.

    >, coz to za automatyka steruje tym piecem.

    Sterownik "Lider" do którego mam dużo zastrzeżeń jako elektronik.

    [1] Odbieram ciepłą wodę z dołu...