  • Data: 2012-12-28 17:27:09
    Temat: Re: Ekonimicznew palenie ekogorszkiem.
    Od: "Adams" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kbkela$km8$1@node1.news.atman.pl...
    > On 2012-12-28 16:29, Adams wrote:
    Czesc ;-)

    > Producent. I kilku identycznych fachowców jak wyżej. I oczywiście
    > internet: "1kW na każde 10m2 domu + zapas". Stron nie pomne, szukałem rok
    > temu.

    Tak, wiem sam czytalem, i tez sie dalem na to nabrac.
    Moim zmartwieniem jest to jak nie ugotowac instalacji,
    piasek w wiaderku w kotlowni,
    i mnie to wkurza, nie ma nic gorszego niz za duzy piec.

    > Przyznaje że miałe kilka już sytuacji gdy albo nie potrafie palić, albo
    > jest za *mały*: przy -15 kilkanaście dni temu z trudem utrzymywał 43
    > stopnie.

    Raczej to pierwsze, nie tyle co nie umiesz palic, co producent nie napisal
    jak to robic prawidlowo w jego piecu.
    Owe 43 stopnie majac nowoczesna instalacje CO uzyskasz "paląc" swieczką
    w piecu.
    Oczywiscie to zart, cos nie tak jest z ustawieniami pieca, co to za
    piec ?

    >Nie dało rady więcej i już, chyba że dorzucałem dopalacze na retortę w
    >postaci brykietu lub ładowalem w retortę absurdalne ilości wegla (tak ze 3x
    >więcej jak teraz). Opał ok, mieszkam na śląsku i kupuje dobry. Słabo się
    >jeszcze znam :)

    Ja tez mieszkam na Sląsku ;-)
    Widze ze troche kombinatoryki stosujesz, serio
    zadzwon moze po serwis niech Ci wytlumaczą co i jak
    szkoda nerwów.

    A co do reszty to hmmmm,
    faktycznie teraz cała ta instalacje to jeszcze
    nie instalacja, zrob jak "bozia nakazuje" i wtedy
    zacznij ją ustawiac.

    > Chciałbym na to pytanie odpowiedzieć, ale to zalezy czy otworze kaloryfery
    > czy nie. Bywa że na powrocie było i 20 stopni a na wyjściu 40.

    :-)
    Podczas normalnego codziennego palenia temperatura powinna
    byc w miare stala niezaleznie czy otworzysz zawor na kalafiorze czy nie :-)
    Tak czy siak na powrocie 20 stopni to cos jest mocno nie tak,
    nie chodzi tu o korozje pieca tylko o instalacje, dyc oproc kalafiorow
    masz podlogowke i zbiornik CWU i tu tez sa masz powrot do pieca, gdzie
    te powroty sie lączą ? ;-)

    Zuzycie wegla przy takiej
    instalacji masz male,
    martwi to dlaczego nie masz klopot
    z uzyskaniem wyzszej temperatury na piecu
    i te 20 stopni na powrocie.

    pozdrawiam
    Adams