    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 28 Dec 2012 07:44:10 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ekonimicznew palenie ekogorszkiem.
    From: w...@g...com

    > PS. Tak wiem, że wyższa temperatura - mniejsza korozja, ale "eksperci"
    >
    > wyraźnie mówili o ekonomii a nie o korozji :)

    bez wielkiego zastanawiania widze tylko trzy mozliwosci strat.
    kominowa
    niedopalonego wegla, kopcenie itp - na etapie spalania
    brak izolacji pieca i rur w nieogrzewanych pomieszczeniach.
    inne straty powstaja poza piecem, i tez jest wiele mozliwosci od nieocieplonej budy
    jak u mnie poczawszy...
    W wiekszosci przypadkow strata kominowa dominuje. Specjalisci od palenia od dolu w
    gorniakach robia co moga zeby u nich na pierwsze miejsce wlazla strata na puszczaniu
    do otoczenia niedopalonych gazow....
    W podajnikowych wiekszosc tych spraw nie moze miec miejsca...
    Wyzsza temp to nie zawsze oznacza wieksze straty. W gorniaku jak u mnie kiedy dopala
    sie koks pod koniec palenia to na piecu moze byc i 70 a na czopuchu mozesz d*psko
    posadzic i nic....
    Generalnie palenie weglem im bardziej rownomierne tym lepsze. Sprawdz rezystencje
    zalaczania i wylaczania pieca z podtrzymania. On wtedy idzie na pelen wypas coby
    podbic do zadanej. Lepiej zeby dmuchal dluzej ale slabiej.
    osobiscie uwazam ze rozmowy o niskotemperaturowej to bzdury i wziely sie z czasow
    kiedy producenci trendowali stale z chin czy innego kurdystanu i wtedy to piecyki
    gnily...
    masz suchy opal? w kotlowni tez sucho? opal dobry czy duzo siary?
    temp na noc zadajesz nizsza? musi piec podganiac rankiem? tego typu manewrowanie temp
    prawie zawsze sie nie oplaca bo wlasnie strata kominowa....
    jak masz sucho zapnij 45 i spij spokojnie.