  • 11. Data: 2011-11-04 09:25:14
    Temat: Re: Elektroniczne głowice termostatyczne
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:j905sq$qld$1@usenet.news.interia.pl...

    > ogrzewania powoduje spadek temperatury do 19 stopni i potem, żeby dogrzać
    > do tych 22, trzeba ostro hajcować. Może byłoby to nieco oszczędniejsze
    > (nie sprawdzałem), ale mało komfortowe.

    Zdradze Ci pewna tajemnice - NIE MA OBOWIAZAKU USTAWIANIA NA TERMOSTACIE
    GODZIN DOKLADNIE TAKICH SAMYCH JAKIE WYZNACZAJA CYKL W JAKIM ZYJESZ

    Jak chcesz miec komfort, 22 stopnie od 8:00 do 22:00, wowczas na termostacie
    uwtawiasz 22 stopnie np. od 5:00 do 21:00 (do sprawdzenia doswiadczalnego),
    a pozostaly czas np. 19 stopni.

  • 12. Data: 2011-11-04 09:32:22
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:

    > Nie zgaśnie ci wtedy? jak tylko pół doby pracuje? W trybie nadzor przeciez i
    > tak co jakis czas musi podac paliwo
    > dla podtrzymania płomienia?

    U mnie nie gaśnie... mam ślimakowca i ustawiłem sobie przerwę w
    podtrzymaniu na 20 min - 15 było za mało, a 30 za dużo :-).

    > Czy mozesz opisac jak masz podłaczony ten pokojony sterownik?
    > Do kotła?
    > Do mojego kotła po podłaczenia np auratona, i jak osiągnie temp to odłacza
    > pompkę (tak wedłu instrukcji się dzieje)
    > ale czy wtedy sie nei zagotuje woda w kotle?

    Ja mam auratona 2005 - kilka tygodni temu go założyłem i odłącza mi
    pompki co do kaloryferów jak temp zadana jest osiągnięta.
    Ostatnio nie załączał się wcale, bo w nocy na zew w okolicach zera, a w
    dzień raczej cieplej...
    Teraz u nas zrobiło się zimniej - lodowaty wiatr - i sterownik załącza
    kaloryfery..., to szczególnie rano, kiedy przechodzi w tryb dzienny i
    załącza na dosłownie 15 minut i zaraz się wyłącza :-), bo robi się
    ciepło. Nie wiem jeszcze jak będzie w typową górską zimę, jak średnia
    dobowa będzie na poziomie -10, ale sądzę, że przejście z trybu nocnego
    na dzienny będzie krytyczne i kalafiory popracują jakiś czas, potem się
    znowu wyłączą. U mnie cały czas niezależnie od tego pracuje podłogówka
    ustawiona na minimum, przynajmniej teraz :-).

    Kocioł bez pompek się nie zagotuje, bo u mnie pracuje na małym obiegu -
    kocioł/wymiennik - grawitacyjnie, zatem po osiągnięciu temp zadanej się
    wyłącza i przechodzi w tryb podtrzymania, a że podłogówka trochę ciepła
    od niego odbiera przez wymiennik, to się po trochę wychładza. U mnie
    temp na kotle waha się między 55 - chwilowo - a 75 stC - jak stoi w
    podtrzymaniu i odbiór ciepła jest mały. Jak odbiór ciepła się zwiększa,
    bo zimno, to te wahania się zmniejszają - szczególnie w górę :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 13. Data: 2011-11-04 11:11:44
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > odbiór ciepła jest mały. Jak odbiór ciepła się zwiększa, bo zimno, to te
    > wahania się zmniejszają - szczególnie w górę :-).

    Ale czy masz u siebie jeszcze pogodowy czujnik na zewnątrz do tego
    wszystkiego podłączony?

    Czy tylko ten auraton to kotła? kocioł jakiej mocy masz u siebie?

    U mnie w szafkach od podłogówki są też pompki (pietro i parter), zastanawiam
    się, czy jak zamontuję
    ten regulator co odetnie pompę czyli zasilanie grzejników po osiągnięciu
    zadanej temperatury
    to czy mając wyłączoną pompę, czy ta co jest w szafce od podłogówki
    pociągnie z kotła wodę ciepła,
    to tez nie powinien mi sie zagotowac kocioł. W takim przypadku sprawdziłby
    się moze u mnie tez ten regulator pokojowy.

    Podłogówki tez na minimum zostałyby, ale przy obecnych temp to od 2 dni
    grzeję tylko w piwnicy jedno pomiszczenie i mam 21 stopni w odmu.
    Docelowo takie auratony mialybyc podlaczone do elektrozaworów od podłogówki
    w kazdym pokoju, ale ze względu na bezwładnośc podłogówki sie wycofalem z
    tego pomysłu, przynajmniej narazie.

    pozdrawiam
    AT

  • 14. Data: 2011-11-04 11:46:01
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Amir napisał:

    > Ale czy masz u siebie jeszcze pogodowy czujnik na zewnątrz do tego
    > wszystkiego podłączony?

    Nie. Na razie pogodówki nie mam, ale może założę - wtedy sprzęgnę ją
    siłownikiem z zaworem mieszającym 3d, bo teraz ręcznie sobie nim czasem
    pokręcam :-).

    > Czy tylko ten auraton to kotła? kocioł jakiej mocy masz u siebie?

    25 kW.
    Auraton robi za termostatyczny wyłącznik pompek obsługujących kaloryfery
    - mam ich w sumie dwie. Jedną na obiegu kotłowym, a drugą za
    wymiennikiem. Jak je wyłączę, to obieg kotłowy pracuje samoczynnie.

> [...]
    > zadanej temperatury
    > to czy mając wyłączoną pompę, czy ta co jest w szafce od podłogówki

    Nie mam pojęcia jak masz zaprojektowaną tą instalację.
    U mnie bez pompek - kotłowej i tej zza wymiennika - podłogówka działa,
    bo grawitacyjnie woda krąży na obiegu kocioł-wymiennik, a za
    wymiennikiem jest jeszcze jedna pompa przy zaworze 3d i ona zasysa wodę
    z wymiennika odbierając ciepło na potrzeby podłogówki.
    Kocioł się w ten sposób nie zagotuje, bo woda w nim krąży mimo
    wyłączonej pompki obiegowej.

    > to tez nie powinien mi sie zagotowac kocioł. W takim przypadku sprawdziłby
    > się moze u mnie tez ten regulator pokojowy.

    Trudno coś powiedzieć bez rzutu okiem na schemat instalacji. Możesz
    odłączyć pompki i obserwować co się będzie działo - jak temp zacznie w
    niekontrolowany sposób iść w górę, to włączasz wszystkie pompy i zaraz
    się schłodzi, a jak będzie pracował stabilnie, to można próbować dalej :-).

    > Podłogówki tez na minimum zostałyby, ale przy obecnych temp to od 2 dni
    > grzeję tylko w piwnicy jedno pomiszczenie i mam 21 stopni w odmu.

    U nas temperatury są jednak niższe - w dzień w cieniu nie przekraczają 8
    - 10 stC i jest do tego bardzo zimny wiatr. Tak luksusowo to ja nie mam
    :-))).

    > Docelowo takie auratony mialybyc podlaczone do elektrozaworów od podłogówki
    > w kazdym pokoju, ale ze względu na bezwładnośc podłogówki sie wycofalem z
    > tego pomysłu, przynajmniej narazie.

    Obawiam się, że do sterowania podłogówką auraton się nie sprawdzi. Tu
    lepiej może pogodówkę zastosować z siłownikiem na zawór 3d. :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 15. Data: 2011-11-04 13:33:23
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]

    > Obawiam się, że do sterowania podłogówką auraton się nie sprawdzi. Tu
    > lepiej może pogodówkę zastosować z siłownikiem na zawór 3d. :-)

    No wlasnie, jeszcze nie mam pomysłu jak to zoptymalizować u mnie.
    Zaworu 3d nie mam wogole,

    Pompki w szafkach są bo parter i piętro wszystko jest w podłogówkach
    (całośc) oddatkowo wszędzie są grzejniki.
    W I wersji miały być tylko grzejniki, ale jednak w niedalekiej przyszłości
    PC chcę podłaczyć stąd troche za poźno na podłogówki się zdecydowalem

    Narazie dziala to bez regulatorów bez pogodówki

    Na parterze podłogówka na nimimum utrzymuje temp 22stopnie, na grzejnikach w
    wybrachy pomiszczeniach mam zawory, o których mowa w temacie (sprawdzają się
    fajnie).
    Na piętrze nic nie grzeje i tam mam 20stopni.

    Regulator pokojowy byby o tyle wygodny, ze jak zrobi sie zbyt zimno spadnie
    temp w salonie, to zaląćzy mi pompki od grzejników.
    O ile pompki w szafkach od podłogówki upchają mi same bez glownej pompki
    przy kotle wode, muszę to sprawdzić.

    Projektu nie było, robił to kośc ktory w domu na kartce przeliczyl wszystko

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2012-01-12 11:25:41
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 3 Nov 2011 21:16:56 +0100, "Ghost" <g...@e...pl>
    wrote:

    >Mam, innego producenta, dzialaja elegancko - bateryjki trzymaja juz chyba 5
    >lat.

    a co to za producent?

    --
    ThinkXtra