    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Elektrozawor - jakie kable doprowadzic?
    Date: Fri, 19 Nov 2010 00:40:10 -0800 (PST)

    On 19 Lis, 09:04, "Tomemk" <S...@g...pl> wrote:

    > Jak to dziła, jak centrala poda napięcie 12V na przekaźnik, przekaźnik 230V
    > do elektrozaworu, elekektrozawór odetnie dopływ wody.
    > Jak długo ma być podane napięcie przez centrale?
    >
    > Ponowne podanie napięcie po prostu otworzy?
    >
    > moglby mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczyć?

    Siłownik elektrozaworu ma trzy wyprowadzenia: wspólne, otwierające i
    zamykające. Podanie napięcia między przewód wspólny a otwierający
    powoduje otwarcie zaworu, między wspólny a zamykający - zamknięcie.
    Bez napięcia zawór zostaje po prostu w ostatnio wymuszonej pozycji.
    Każda taka akcja trwa kilka sekund po czym zawór sam się zatrzymuje w
    wymuszonym położeniu, tak więc podawane napięcie musi być utrzymane
    coonajmniej przez tych kilka sekund, potem może być odłączone.

    J.