  • 1. Data: 2022-09-16 20:00:33
    Temat: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
    Od: a a <m...@g...com>

    Czyli wadliwa jest elektronika, sterowanie,
    że nie ogranicza nadmiernego momentu obrotowego
    i nie zapobiega wypadkom

  • 2. Data: 2022-09-18 23:48:23
    Od: M M <m...@g...com>

    piątek, 16 września 2022 o 20:00:36 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > Czyli wadliwa jest elektronika, sterowanie,
    > że nie ogranicza nadmiernego momentu obrotowego
    > i nie zapobiega wypadkom

    A co sądzicie o elektryku marki Melex - tam jest silnik 2 kW, prędkość max 25 km/h.
    Właśnie się zastanawiam, czy nie byłby to sposób na ograniczenie kosztów poruszania
    się po wsi (jakieś 20 km dziennie - rano dzieci do szkoły, potem ja do pracy na
    drugim końcu wsi, po południu z powrotem). Stan dróg we wsi taki, że mało miejsc
    gdzie można jechać więcej niż 25 km/h - a jak już gdzieś zrobią kawałek asfaltu, to
    od razu co 200 m próg zwalniający. Jakikolwiek spalinowy samochód nie zdąży się
    dobrze nagrzać, jazda przez większość czasu na 2 biegu też da raczej spore zużycie
    paliwa, a na dachu Meleksa można by jeszcze zamontować panel PV (bateria aku 36V,
    więc panel ~450W z 72 ogniwami o Vmpp ~42V pasuje idealnie bez MPPT, wystarczy proste
    odcinanie po naładowaniu do pełna). Latem takie Meleksy wożą turystów np. po
    Krakowie czy Helu, tylko nie wiem na ile da się tym jeździć w sezonie zimowym (małe
    koła, łatwo się zagrzebać w śniegu).

    Temat bardziej na pl.misc.samochody, ale Google blokuje dostęp do tej grupy bo ponoć
    są tam jakieś niebezpieczne treści czy coś.

  • 3. Data: 2022-09-19 13:28:48
    Od: a a <m...@g...com>

    Nie ma już grupy pl.misc.samochody

    https://groups.google.com/search/conversations?q=pl.
    misc.samochody&sortBy=DATE

    https://groups.google.com/search/conversations?q=pl.
    misc.samochody

    góglarka jak by mogła to by wszystkie grupy usenetowe wypierdzieliła, bo nie da się
    sprzedac reklam i wyrwac kasy.

    Przed laty chcialem kupić Melexa, bo po Krakowie jeździły
    i pojechałem na przetarg, bo cena byla niska
    ale byl bez aku
    i chcialem podnieść a ten zlom ważył chyba z 500 kg bez aku i ani się nie uniósł
    jednym kolem, bo to nie Maluch
    i zrezygnowalem

    Melex nie ma żadnego zasięgu bo aku ołowiane wazy 500 kg i drogie
    Droga musi być gładka, plaska

    To były samochy do użytku fabrycznego, wewnątrz fabryki

    Otatnio we Francji złomowali eleganckie elektryki, 5 letnie, po 1000 euro

    Czyli nowoc zesne, blaacha alumiliowa i to warto kupić, bo ma homologację
    i warto kupić aku litowe, bo padły

    Były pod Paryżem na lesnym parkingu

    Ale nigdy Melexa bo to stary złom

    A nowy kosztuje 100.000 zł i też złom

  • 4. Data: 2022-09-19 21:35:21
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 19 września 2022 o 13:28:49 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > Nie ma już grupy pl.misc.samochody
    Nie ma na Google czy w ogóle? Trochę wypadłem z obiegu - są jeszcze serwery NNTP?

    > Melex nie ma żadnego zasięgu bo aku ołowiane wazy 500 kg i drogie

    Hmm - 6 sztuk po 6V 200Ah razem około 200 kg.
    W sumie ciekaw jestem dlaczego nie stosowano zasadowych - lżejsze i podobno trwalsze.
    Może te 500 kg to było z aku tyle że padniętymi?
    Przy okazji mógłby robić za rezerwowe źródło zasilania (przetwornica na 230V AC z
    UPS-a).

    > Droga musi być gładka, plaska

    W miarę płasko jest (brak stromych wzniesień), ale gładko niestety nie - drogi
    gruntowe, czasem wyłożone płytami.
    Chodzi tylko o niski prześwit (małe koła) czy ogólnie kiepskie zawieszenie (słabo
    amortyzowane)?

    > Otatnio we Francji złomowali eleganckie elektryki, 5 letnie, po 1000 euro
    >
    > Czyli nowoc zesne, blaacha alumiliowa i to warto kupić, bo ma homologację
    > i warto kupić aku litowe, bo padły

    Ale dużo elektroniki, a aku drogie. No i nie jest to już pojazd wolnobieżny, a o
    taki mi chodzi. Melex podobno też ma homologację.
    Nie musi być super komfortowy na te parę km w jedną stronę, ma być energooszczędny ze
    względu na zapowiadaną cenę 3 zł/kWh (lub 8 zł/l paliwa i spore spalanie
    niedogrzanego spalinowego).
    Edukacja ekologiczna (wożenie dzieci do szkoły) przy okazji w pakiecie gratis.

    > Były pod Paryżem na lesnym parkingu

    A dlaczego musieli złomować?

    > A nowy kosztuje 100.000 zł i też złom

    Ktoś z Krakowa wystawia za 6900 zł, tylko nie mam pojęcia ile może kosztować
    transport.
    W ten przedział cenowy celuję, ze świadomością że aku może wynieść drugie tyle.

  • 5. Data: 2022-09-19 21:53:16
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 19 September 2022 at 21:35:23 UTC+2, M M wrote:
> [...]
    transport.
    > W ten przedział cenowy celuję, ze świadomością że aku może wynieść drugie tyle.
    Melex nie ma ogrzewania i do jazdy zimowej się nie nadaje

    Zrobili nowe modele i oferują w Mimcach po 20.000 euro\
    ale kupców nie widzialem

    Buda nowa

    Stary Melex to cięzki zlom, aku olowiane to już przeszlość

    Czyli kasa wyrzucona na złom
    Zima pojemnośc aku spadnie o połowę i trza konia zapinać do holowania.

    Limit 2000 kWh zostanie szybko przekroczony i taniej taryfę zamawiać, jak mówiła
    znajoma ciotki z Brooklynu

    Stary Melex kupi się za 1000 zl na zlomie, bo tam trafiaja zabytki

  • 6. Data: 2022-09-20 08:16:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-09-2022 o 21:35, M M pisze:
    > Nie ma na Google czy w ogóle?

    Oczywiście że grupa jest - codziennie na niej piszę.

    Twój przedpiszca to dekiel wypisujący wyłącznie bzdury, nie odpowiadaj
    na jego debilne posty, bo wyciągasz go innym z kf.

  • 7. Data: 2022-09-20 14:12:16
    Od: a a <m...@g...com>

    nie słuchaj go,
    na Google Groups nie ma tej grupy
    a egzotycznych czytników wielu nie używa

  • 8. Data: 2022-09-20 14:19:09
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 20 September 2022 at 08:16:38 UTC+2, Cavallino wrote:
    Góglarka uznala że osobnik @Cavallino to znany spammer
    i zabanowała grupę samochody

    Banned content warning
    pl.misc.samochody has been identified as containing spam, malware or other malicious
    content.

    For more information about content policies on Google Groups, see our Help Centre
    article on abuse and our Terms of Service.

    https://groups.google.com/g/pl.misc.samochody

    Ostrzeżenie o zakazanej zawartości
    Serwis pl.misc.samochody został zidentyfikowany jako zawierający spam, złośliwe
    oprogramowanie lub inną złośliwą zawartość.

    Więcej informacji na temat zasad dotyczących treści w grupach Google Groups można
    znaleźć w naszym Centrum Pomocy w artykule dotyczącym nadużyć oraz w naszych
    Warunkach korzystania z usługi.

  • 9. Data: 2022-09-20 15:20:42
    Od: a a <m...@g...com>

    przygłup śle codziennie spam na grupe samochody i google ją zamknął dlatego

  • 10. Data: 2022-09-20 17:41:42
    Od: M M <m...@g...com>

    poniedziałek, 19 września 2022 o 21:53:18 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
    > Melex nie ma ogrzewania i do jazdy zimowej się nie nadaje

    Na 15 minut jazdy brak ogrzewania nie wydaje się dużym problemem.
    W spalinowym aucie działa dopiero po nagrzaniu silnika czyli jak już prawie dojadę do
    celu.
    Mam własne ciepło (te kalorie co ich za dużo zjadam) i izolację cieplną w postaci
    zimowych ubrań.
    Bardziej bym się przejmował czy są dobre opony wielosezonowe w tym małym rozmiarze.

    > Zima pojemnośc aku spadnie o połowę i trza konia zapinać do holowania.

    To jeszcze ujdzie - mogę ładować codziennie w nocy, zamiast co 2 dni. Albo z tyłu
    wozić mały agregat - Melex hybrydowy :)
    W sumie to nie upieram się przy elektryku - mógłby być pojazd spalinowy ale
    wolnobieżny, z dużo mniejszym silnikiem niż w samochodzie.
    Bo i tak przez większość trasy nie pojadę szybciej niż 25 km/h (taka jakość dróg) i
    duży silnik daje ułamek swojej mocy, z bardzo kiepską sprawnością.

    Ale może faktycznie przyszłość należy do wozów konnych :)

    > Limit 2000 kWh zostanie szybko przekroczony i taniej taryfę zamawiać, jak mówiła
    znajoma ciotki z Brooklynu

    Taryfę G11 w drugim liczniku (z drugim llimitem 2000 kWh) z umową na żonę?