  • 61. Data: 2023-04-23 08:57:56
    Temat: Re: FV różne pytania o konfigurację/działanie
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    >> - https://ibb.co/T0pkRLs

    Ło! Podobna do mojej. Ja kupiłem gotowca z Ikea szt 2 :)
    https://www.ikea.com/pl/pl/p/pax-auli-szafa-bialy-lu
    stro-s69499389/

    Nie taka ale podobna. Służy już 6 rok oczywiście "okna" mam inne,
    częściowo sam przerabiałem i z mlecznej szyby wkleiłem folię w kolorze
    "pod kolor pokoju" :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 62. Data: 2023-04-23 11:14:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > W trakcie odezwał się jeszcze jeden i zaproponował, że zrobi za 6000zł
    > więc zrobiłem sam.

    A co stanowiło barierę, żeby kupić gotowca?
    Wysokość, czy fakt posiadania spodu i góry?

  • 63. Data: 2023-04-24 08:32:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.04.2023 11:14, Cavallino wrote:
    > A co stanowiło barierę, żeby kupić gotowca?
    > Wysokość, czy fakt posiadania spodu i góry?

    Obie rzeczy.

    a) chciałem żeby szafa była do sufitu, nie 50cm czy 10cm mniej; z mojej
    perspektywy - po co mi taka szpara, żeby się kurzyło tylko?

    b) na szerokość byłem ugodowy gdyż od jednej strony wolnostojąca, ale
    coś w okolicy 200cm, nie 150cm jak PAX z Ikea.

    c) pomijając już górę, to dół czy tył mi nie potrzebne; dół wręcz
    przeszkadza, bo ogrzewanie podłogowe - można spytać "po co w szafie?",
    ale skoro już jest, to po co izolować?

    d) chciałem żeby fronty były kolorową, ale zwykłą płytą (bez luster
    itp.) - to pokój dla dziecka.

    e) cena, też była czynnikiem - wyznaczyłem sobie granicę na 4000zł (z
    montażem), ale oferta rynkowa dość powiedzieć "mnie zaskoczyła" w
    porównaniu do 2016-2017r kiedy ostatnio miałem z nią styczność.

    Mario Budowlaniec promował w jednym ze swoich filmów meble.pl -
    https://www.youtube.com/watch?v=RIYwP-CSLEM&t=147s, ale pomijając
    ograniczenie na 250cm wysokości, to z taką wysokością, 200cm szerokości
    i (wydaje mi się) prostym układem jak u mnie, bez lacobeli, luster etc.
    cena wyszła 4860zł + dostawa.

    To jak policzyłem ile płyty będzie potrzebne + transport + system
    prowadzenia, to wniosek był taki że zapłacę prawie dwa razy tyle żeby
    mieć coś, gdzie pod każdym względem poszedłem na kompromis albo (jeszcze
    nie wiedziałem ile się urobię przy tym) za połowę ceny spróbować zrobić
    lepiej lub gorzej, ale to co potrzebuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 64. Data: 2023-04-24 09:21:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > nie wiedziałem ile się urobię przy tym) za połowę ceny spróbować zrobić
    > lepiej lub gorzej, ale to co potrzebuje.
    Brawo Ty :) zrobiłeś pod swoje potrzeby na wymiar i tanio.

    --
    Janusz

  • 65. Data: 2023-04-24 11:30:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > a) chciałem żeby szafa była do sufitu, nie 50cm czy 10cm mniej; z mojej
    > perspektywy - po co mi taka szpara, żeby się kurzyło tylko?

    Ja tam chowam jakieś przedmioty, które gabarytami są duże. Na jednej z
    szaf mam zapasowy TV :D...znaczy stary ale jeszcze działał jak go
    odkładałem. Sufit mam relatywnie nisko i tylko TV na płasko wchodzi.
    Na drugie plakaty jakieś, obraz...nie mogę tego trzymać w wilgotnej piwnicy.

    > b) na szerokość byłem ugodowy gdyż od jednej strony wolnostojąca, ale
    > coś w okolicy 200cm, nie 150cm jak PAX z Ikea.

    https://www.ikea.com/pl/pl/p/pax-mehamn-auli-kombina
    cja-szafy-bialy-2str-bialy-lustro-s59432988/
    są też szersze.

    > c) pomijając już górę, to dół czy tył mi nie potrzebne; dół wręcz
    > przeszkadza, bo ogrzewanie podłogowe - można spytać "po co w szafie?",
    > ale skoro już jest, to po co izolować?

    Nieoto chodzi. Co jakiś czas mogę sobie to wystawić, pomalować,
    posprzątać bo jest to zwarta konstrukcja.

    > d) chciałem żeby fronty były kolorową, ale zwykłą płytą (bez luster
    > itp.) - to pokój dla dziecka.

    W Ikea można dobrać/wybrać. Ja wziąłem płyty drzwi w czarnej okleinie i
    dodatkowo szyby mleczne, które sobie ofoliowałem kolorowo od wewnątrz.

    U mnie akurat pasują 2 szt po 150cm a pomiędzy nimi mam szafkę (ta była
    robiona na zamówienie) na której stoi TV.

    Miałem kiedyś zamiar to sam zrobić ale po wizycie w Ikea okazało się, że
    cena nie jest pojebana i możliwość wyboru/doboru kolorystyki istnieje.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 66. Data: 2023-04-24 13:02:30
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Obie rzeczy.
    >
    > a) chciałem żeby szafa była do sufitu, nie 50cm czy 10cm mniej; z mojej
    > perspektywy - po co mi taka szpara, żeby się kurzyło tylko?

    No żeby się musieć narobić np?

    > b) na szerokość byłem ugodowy gdyż od jednej strony wolnostojąca, ale
    > coś w okolicy 200cm, nie 150cm jak PAX z Ikea.

    Są różne rozmiary.

    > e) cena, też była czynnikiem - wyznaczyłem sobie granicę na 4000zł

    Z gotowca by Ci dużo zostało....

  • 67. Data: 2023-04-26 09:45:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 24.04.2023 11:30, LordBluzg(R)?? wrote:

    > https://www.ikea.com/pl/pl/p/pax-mehamn-auli-kombina
    cja-szafy-bialy-2str-bialy-lustro-s59432988/  są też szersze.

    Nawet konfigurator znalazłem (żeby nie było że porównujemy jabłka z
    gruszkami) i zrobiłem najbliższą konfigurację mojej - płyta z
    konfiguratora najtańsza, brak akcesoriów, same półki + dwa drążki.

    - https://ibb.co/4860wPN
    - https://ibb.co/jZ9HNVX

    Cena 3100zł + 200zł za dostawę. Konfiguracyjnie już jest zdecydowanie
    bliżej tego co chciałem, ale...drożej. No to co to za wybór :-(

    Żeby nie było, to w biurze (pokoju gdzie pracuje) mam szafy ze sklepu.
    Są miejsca gdzie potrzeba po prostu "szafę", a są takie gdzie wymagania
    mam większe.

> [...]
    izolować?

    > Nieoto chodzi. Co jakiś czas mogę sobie to wystawić, pomalować, posprzątać bo jest

    Rozumiem argument. Na upartego tę moją konstrukcję też można odsunąć.
    Trzeba zdjąć fronty oraz odczepić tor górny (kołki) i tor dolny
    (silikon), aczkolwiek sama konstrukcja ze względu na rozmiar swoje waży.

    Ale nie zrozumiałem do końca jaka jest potrzeba tego malowania za
    szafą/sprzątania? Przed postawieniem konstrukcji, ściany odświeżyłem,
    dostęp do nich jest (bo szafa nie ma tyłu) a i po otwarciu, odkurzaczem
    można posprzątać podłogę, póki można przetrzeć. Tam nie ma "tyłu" który
    się kurzy.

    > Miałem kiedyś zamiar to sam zrobić ale po wizycie w Ikea okazało się, że cena nie
    jest pojebana i możliwość wyboru/doboru kolorystyki istnieje.

    I super! Ja nie neguje mebli ze sklepu. Nic mi innego akurat w tym
    przypadku nie pasowało, to zrobiłem, opisałem jak i się pochwaliłem.
    Tyle ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz