  • 1. Data: 2009-02-13 12:49:29
    Temat: Farba klejowa? inna? - jak sprawdzic?
    Od: "Uksarib" <R...@w...pl>

    Kupilem mieszkanie.
    Chce sie zabrac za malowanie ale odwiedzil mnie kumpel i powiedzial, ze na
    scianach jest farba klejowa.
    Podobno aby sie zabrac za malowanie musze teraz zerwac ta stara-klejowa
    farbe.

    Jak sprawdzic czy na scianach jest farba klejowa czy jakas inna?
    Czy jesli to jest naprawde farba klejowa czy sa jakies sposoby na to aby nie
    zdzierac wszystkiego? Moze gipsowanie?

  • 2. Data: 2009-02-13 13:02:25
    Temat: Re: Farba klejowa? inna? - jak sprawdzic?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Uksarib" <R...@w...pl> writes:

    > Jak sprawdzic czy na scianach jest farba klejowa czy jakas inna?

    Farba klejowa zmywa się wodą. Spróbuj. Weź ciepłą wodę (ewent. trochę
    mydła czy tam czegoś), gąbkę i sru. Zmoczyć, poczekać trochę,
    potrzeć... Nie da się nie poznać.

    > Czy jesli to jest naprawde farba klejowa czy sa jakies sposoby na to
    > aby nie zdzierac wszystkiego? Moze gipsowanie?

    Primo, rozdyźda się przy próbie nałożenia czegokolwiek. Secundo,
    wszystko i tak potem oblezie.

    Jeśli klejowa, to zmyj przy pomocy mydła malarskiego, co nie zejdzie -
    zeskrob. Potem grunt, gładź... Nie idź na skróty.

    MJ

  • 3. Data: 2009-02-13 14:17:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 13 Feb 2009 13:49:29 +0100, Uksarib napisał(a):

    > Jak sprawdzic czy na scianach jest farba klejowa czy jakas inna?

    Ścierką z wodą. Klejowa zejdzie w całości.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 4. Data: 2009-02-13 21:36:34
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Uksarib <R...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jak sprawdzic czy na scianach jest farba klejowa czy jakas inna?
    > Czy jesli to jest naprawde farba klejowa czy sa jakies sposoby na to aby nie

    I optymistycznie myślisz że jak ktoś zdalnie będzie mądrzejszy od twojego
    kolegi co widział na własne oczy, powiedział co za farba i podał przepis co
    masz zrobić.

  • 5. Data: 2009-02-14 06:36:38
    Od: "mariusz" <m...@p...onet.pl>

    > Czy jesli to jest naprawde farba klejowa czy sa jakies sposoby na to aby
    > nie zdzierac wszystkiego? Moze gipsowanie?

    Poloz (postaw) sobie nowe sciany z plyt gipsowych.
    Mieszkanie sie tylko ciut zmniejszy, ale niewiele.

  • 6. Data: 2009-02-14 09:16:40
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    mariusz <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Poloz (postaw) sobie nowe sciany z plyt gipsowych.
    > Mieszkanie sie tylko ciut zmniejszy, ale niewiele.

    A co mu to da oprócz dodatkowej roboty i kosztów? Że nie będzie
    musiał starej farby zmywać? Tylko po te płyty GK mają być?

    J.

  • 7. Data: 2009-02-14 09:38:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "mariusz" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Poloz (postaw) sobie nowe sciany z plyt gipsowych.
    > Mieszkanie sie tylko ciut zmniejszy, ale niewiele.

    Dajesz takie kosztowne rady bo nie Ty będziesz ponosił niepotrzebne koszty.

    Kris

  • 8. Data: 2009-02-14 10:46:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 14 Feb 2009 10:16:40 +0100, Jarek P. napisał(a):

    > A co mu to da oprócz dodatkowej roboty i kosztów? Że nie będzie
    > musiał starej farby zmywać? Tylko po te płyty GK mają być?

    To już prościej położyć biały papier jako tapetę :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2009-02-16 06:43:51
    Od: "mariusz" <m...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "mariusz" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dajesz takie kosztowne rady bo nie Ty będziesz ponosił niepotrzebne koszty.

    Niezupelnie sie z Toba zgadzam, bo:

    - Na pytanie: "czy sa jakies sposoby na to aby nie zdzierac wszystkiego?" Odpowiadam:
    poloz plyty gipsowe. To dobra odpowiedz.

    - Czy to kosztowna rada? Nie jestem pewien. Szacuje, ze plyta kosztuje ok. 10 zl/m2 +
    drugie tyle jej polozenie i wykonczenie, czyli pokoj o wymiarach 4x4 m bedzie
    kosztowal okolo 1000 zł. Alternatywnie masz zmywanie scian i drapanie, gladz gipsowa
    i wykonczenie. Na pewno taniej, ale o ile? Czy ta roznica to dla pytajacego
    "kosztowne", czy nie - nie nam oceniac. Poza tym plyty na pewno szybciej i czysciej.
    Czy to ma jakas wartosc dla pytajacego - nie nam oceniac.

    - "...nie Ty bedziesz ponosil niepotrzebne koszty". Uwielbiam takich
    wszystkowiedzacych. Nie mozesz wiedziec, co jest potrzebne, a co nie jest. To nie
    Twoje koszty, ani Twoj remont, ani Twoje pieniadze, ani Twoj pokoj. Epitet
    "niepotrzebne" jednoznacznie okresla Twoje stanowisko, jest zdecydowanie negatywnie
    wartosciujacy i jest stanowczo nie na miejscu.

    mariusz