  • Data: 2020-07-14 15:38:19
    Temat: Re: Filar
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Tego nikt nie podważa. Zastanawiamy się (a przynajmniej ja) nad
    > przyczyną, dla której Hiszpan uznał że okiennica jest lepsza, kiedy
    > zamontowana od wewnątrz. Ochronę przed słońcem jakąś zapewnia, ale
    > byłaby skuteczniejsza od strony zewnętrznej. Jarek podsuwa myśl, że
    > taką okiennicę trudniej sforsować od zewnątrz... No pewnie tak, tylko
    > szyb już nie ochroni. No i praktyczność tego wynalazku mnie zastanawia,
    > sporo miejsca w środku się marnuje.

    Za to wynalazek ten zapewnia wysoką praktyczność operacyjną -- żeby
    zamknąć lub otworzyć okiennice, nie trzeba otwierać okna. To spora
    oszczędność czasu. Co do forsowania, to może trzeba wyjść z założenia,
    że złodziej też optymalizuje swoje działania. Widzi, że istnieje
    bariera nie do pokonania, więc nie marnuje energii na rozbijanie szyb.
    W gorącym klimacie życie toczy się bardziej spokojnie.

    Jarek

    --
    W nocy raz do panny Zyty wlazły oknem dwa bandyty.
    O mało nie padła trupem, bo jeden zwiał zaraz z łupem,