  • Data: 2009-05-19 11:30:12
    Temat: Re: Foremki do wyrobów z betonu.
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pluton wrote:

    > Bede mial do wylania blat pod grilla, powiedzmy ze ok. 2 metry dlugi
    > (ale moze tez byc 2,50), metr szeroki, i beda w nim 2 otwory
    > kwadratowe, ok. 20x20 cm..
    >
    > +--------------------------+
    >> |
    > +--------------------------+
    >
    > Pytania sa takie:
    > 1) czy moge zrobic jakis blat z desek, z ramkami dookola i na nim
    > zawibrowac taka plyte ?
    > np. na nasypanym betonie i na ramkach ograniczajacych otwory
    > klade jakas deche, na to stawiam silnik i jazda ?
    > Nie chce kupowac 100 kb blachy i rzezbic stolu dla tej jednej wylewki
> [...]

    możesz zrobić z desek tylko postaraj się coby było równo i lepiej jak dół
    będzie górą po wyschnięciu czyli deski heblowane i dokładnie przypasowane,
    dodatkowo lepiej położyć folię na te deski to będzie gładkie(raczej grubą
    folię malarską niż fundamentową)
    wibrator lepiej jest przykręcić od spodu stołu i blat musi mieć luz ( żeby
    nie był sztywny) na nogach czy tylko położony na jakimś stelażu (musi cały
    wibrować)
    samo wibrowanie nie za długo 15-30 sekund (zależy od mocy), za krótko
    pozostaną pęcheże powietrza na spodzie, za długo wybije cement na rogach i
    zostanie sam piasek
    zbrojenie fi 6 to co jakieś 5-6 cm siatka, wzmocnić na rogach
    grubość absolutne minimum to 6 cm przy tej długości, beton "bogaty"
    zastanów się czy nie podzielić na pół bo to będzie ważyło z 400 kg