  • 1. Data: 2009-05-19 06:35:10
    Temat: Foremki do wyrobów z betonu.
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Widze na Allegro plastikowe formy do domowej produkcji
    krawezników, płytek, kostek, itd. (Wpisz "formy")

    Czy ma ktoś zdanie na ten temat? Da sie zrobic
    solidny odlew, który wytrzyma lata?

    pozdr serd
    --
    A S

  • 2. Data: 2009-05-19 06:47:23
    Temat: Re: Foremki do wyrobów z betonu.
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > krawezników, płytek, kostek, itd. (Wpisz "formy")
    >
    > Czy ma ktoś zdanie na ten temat? Da sie zrobic

    ,

    Spokojnie da się ale musisz mieć stół wibracyjny(1500zł)

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-05-19 07:23:15
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    kris pisze:
    > Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

    > ,
    >
    > Spokojnie da się ale musisz mieć stół wibracyjny(1500zł)

    Bez wibracji, za to z duzą starannoscią nie da rady?

    --
    A S

  • 4. Data: 2009-05-19 07:24:41
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Bez wibracji, za to z duzą starannoscią nie da rady?

    A jakie konkretnie czynności chcesz wykonać starannie ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 5. Data: 2009-05-19 07:34:53
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Bez wibracji, za to z duzą starannoscią nie da rady?

    Rade da ale mysle ze beda pekać. Krawezniki to jeszcze pół biedy ale płytki
    chodnikowe/kostka mogą pękać. Ale tylko tak myslę nie sprawdzałem tego w
    praktyce. Jak robiłem krawezniki to je wibrowałem.
    Teraz chce robić coś takiego
    http://www.allegro.pl/item628477047_formy_do_produkc
    ji_kolo_ogrodowe.html
    Ale nie mam juz stołu wibracyjnego i obawiam się że nic z tego nie wyjdzie.
    A moze ktos to robił bez wibrowania?

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-05-19 08:19:10
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    pluton pisze:

    > A jakie konkretnie czynności chcesz wykonać starannie ?
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Doskonale wyrobic beton za pomoca mieszadla. Jakies dodatki?
    Dokladnie wypelnic foremke powiedzmy za pomoca lyzki.
    Jak wspominalem, chodzi o niewielkie ilosci różnych kształtek,
    a i mam spora armie malych ludzi do takich prac.

    Przy tak niskich cenach foremek wydalo mi sie to sensowniejsze
    niz ganianie sie z producentami.

    pozdro
    --
    A S

  • 7. Data: 2009-05-19 08:30:57
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    kris pisze:

    > Rade da ale mysle ze beda pekać. Krawezniki to jeszcze pół biedy ale płytki
    > chodnikowe/kostka mogą pękać. Ale tylko tak myslę nie sprawdzałem tego w
    > praktyce. Jak robiłem krawezniki to je wibrowałem.

    Widze wibratory o mocy od 125W, za to od 1500 zl(!)
    Toz byle Bosch udarowy ma wiecej.
    Widze tu pole do dzialania dla domorosłego konstruktora.

    --
    A S

  • 8. Data: 2009-05-19 08:54:01
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Widze wibratory o mocy od 125W, za to od 1500 zl(!)
    > Toz byle Bosch udarowy ma wiecej.
    > Widze tu pole do dzialania dla domorosłego konstruktora.

    Ja mam silnik, 3kW, z ktorego zrobilem sobie zageszczarke do
    gruntu
    http://plutonix.wrzuta.pl/film/3NTpWE2hfWy/mov01797

    jakbym ten silnik podczepil pod stol, to by tym stolem niezle zatrzeslo :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 9. Data: 2009-05-19 08:58:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Widze wibratory o mocy od 125W, za to od 1500 zl(!)
    > Toz byle Bosch udarowy ma wiecej.
    > Widze tu pole do dzialania dla domorosłego konstruktora.

    Stół wibracyjny kosztuje ok 1500zł. A konstyrukcja jego jest prosta. w necie
    pełno opisów jak go zrobić. Potzrebny silnik, trochę kątowników, sprężyny i
    zmysł techniczny.
    Są też wibratory tego typu:
    http://www.allegro.pl/item637217881_wibrator_do_beto
    nu_powierzchniowy_zb5_nowy_fvat.html
    Ale nie wiem czy są cos warte- nie testowałem.

  • 10. Data: 2009-05-19 09:45:15
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    kris wrote:

> [...]
    > http://www.allegro.pl/item637217881_wibrator_do_beto
    nu_powierzchniowy_zb5_nowy_fvat.html
    > Ale nie wiem czy są cos warte- nie testowałem.

    jeżeli trwałość będzie dobra to do lekkiego stołu wystarczy
    cały pic polega na tym że płytki chodnikowe i podobne "chude" odlewy robi
    się prawie suchym betonem i prasuje pod prasą

    jeżeli kogoś interesują moje spostrzeżenia na temat stołów wibracyjnych to
    proszę pytać
    mam taki samoróbkę 1m x 2m z silnikiem 5 kw i wibrowałem fundamenty
    prefabrykowane ok. 300l betonu na raz

    jeffrey