  • 1. Data: 2009-05-18 22:47:16
    Temat: Czy pompa jednofazowa (30m) może być ?
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    U sąsiadów kilka dni temu piorun "przeleciał się"
    po instalacji. Spalił TV , oraz pompę głębinową 3 fazową
    (małej mocy) 2 uzwojenia są dobre a jedno ma przerwę.
    Czy można kupić pompę jednofazową (30m głębokości studnia)
    Wodę używają do celów gospodarczych , ale zwierząt nie ma
    (tylko pies i kot, ale to Domownicy...)
    Podobno koszt takiej pompy jest sporo mniejszy, no
    i niepotrzebne są specjalne zabezpieczenia przed
    brakiem fazy.
    Rylen

  • 2. Data: 2009-05-19 05:54:53
    Temat: Re: Czy pompa jednofazowa (30m) może być ?
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
    >U sąsiadów kilka dni temu piorun "przeleciał się"
    > po instalacji. Spalił TV , oraz pompę głębinową 3 fazową
    > (małej mocy) 2 uzwojenia są dobre a jedno ma przerwę.
    > Czy można kupić pompę jednofazową (30m głębokości studnia)
    (...)
    > Podobno koszt takiej pompy jest sporo mniejszy, no
    > i niepotrzebne są specjalne zabezpieczenia przed
    > brakiem fazy.

    Można, pod warunkiem że h oraz Q podobne, no i pod warunkiem ze ta
    jednofazowa sie di studni zmieści (silnik jednofazowy jest zawsze większy od
    trójfazowego o porównywalnej mocy).
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-05-19 09:46:00
    Od: mal <m...@g...com>

    On 19 Maj, 00:47, Rylen <r...@m...pl> wrote:

    > Czy można kupić pompę jednofazową (30m głębokości studnia)

    Szukaj pompy głębinowej firmy Grundfos.

  • 4. Data: 2009-05-19 22:59:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rylen pisze:
    > U sąsiadów kilka dni temu piorun "przeleciał się"
    > po instalacji. Spalił TV , oraz pompę głębinową 3 fazową
    > (małej mocy) 2 uzwojenia są dobre a jedno ma przerwę.

    Może znajdziesz w okolicy jakieś speca od przezwajania silników?

> [...]
    > (tylko pies i kot, ale to Domownicy...)
    > Podobno koszt takiej pompy jest sporo mniejszy, no
    > i niepotrzebne są specjalne zabezpieczenia przed

    Moja (Goundfos) kosztowała coś koło 1200 PLN, o ile pamiętam.

    Działa ładnie.

    Tak na marginesie - nie miał w instalacji zabezpieczenia na wypadek
    wyładowania?

  • 5. Data: 2009-05-20 06:21:34
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Działa ładnie.
    >
    > Tak na marginesie - nie miał w instalacji zabezpieczenia na wypadek
    Już dziś wiem więcej szczegółów: Pompa jest cała!upalił się jeden z
    przewodów do pompy który na odcinku 20m położony jest w ziemi.
    W tej sytuacji będzie położony drugi kabel. Co do TV Wczoraj udało mi
    się go naprawić,choć nie miałem żadnej nadziei. Zwarte były 2 diody w
    części zasilacza
    co powodowało "wywalanie" bezpiecznika.Spalony jest układ
    (lub zwarty)rozmagnesowujący kineskop. Ale z tym dałem sobie spokój.
    kineskop rozmagnesowałem dławikiem.(ten TV służy jako dodatkowy)
    A od dziś stwierdzam że nie tylko powiedzenie "nieszczęścia chodzą
    parami" ale szczęście też chodzi parami...
    ps: żadnych dodatkowych zabezpieczeń (poza nadprądowym i przed brakiem
    wody)nie było. Piorun strzelił gdzieś w linie napięcia niedaleko.Tyle wiem.
    Rylen

  • 6. Data: 2009-05-20 07:59:33
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    mal said the following on 19.05.2009 11:46:

    > Szukaj pompy głębinowej firmy Grundfos.

    Lepiej nie.. maja bardzo duzo elektroniki i sa wlasnie podatne na
    przepiecia. Dodatkowo, ceny grundfosow ktore nie sa jednorazowkami
    zaczynaja sie od 2tys. zl. Te tansze sa nierozbieralne..
    S.