  • 1. Data: 2009-05-18 12:40:56
    Temat: Zagęszczenie ziemi pod kostkę - bardzo praktyczne pytanie
    Od: Wojtek <w...@B...eu>

    Witam,

    Mam zebrane 30cm ziemi, na to pójdzie podbudowa i podsypka. Jednak
    wcześniej chce zagęścić rodzimy grunt, jeszcze przed wysypaniem
    tłucznia. Problem w tym, że obecnie na ok 20cm od obecnego dna koryta
    mam instalacje: rura gazowa plastykowa oraz kanalizacja deszczowa PVC
    (najpłytsze miejsca).

    Boje się, że jeżdżąc zagęszczarką nad tymi rurami mogę spowodować ich
    uszkodzenie. Czy jest moje obawy są słuszne? Jeśli tak, to jak daleko
    się trzymać zagęszczarką od instalacji poniżej?

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-05-18 13:13:11
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@B...eu> napisał w wiadomości
> [...]

    >uszkodzenie. Czy jest moje obawy są słuszne? Jeśli tak, to jak daleko się
    >trzymać zagęszczarką od instalacji poniżej?

    Ja jak zagęszczałem zasyp po kanalizie to jezdziłem zagęszczrka płytową
    prawie po samej rurze.Było tak: zagęszczony wykop, ułożona rura
    kanalizacyjna, obsypana po bokach i z góryu z 5 cm i po tym zagęszczarka.
    Kolejne 10cm piesku i zagęszczrka. I tak dalej. Nic sie róże nie stało. A
    zageszczać musiałem tak dokładnie gdyz rury kanalizacyjne mam dostyć
    płytko(w najwyższym punkcie jest 40cm pod poziomem gruntu) i zagęszczałem
    dokładnie aby tego byle cięzarówka nie rozjechała.
    Najwazniejsze jest aby rura kanalizacyjna była dokładnie obsypana po bokach
    i wtedy z góry można zageszczarka pracować.

    Krzysiek