  • 1. Data: 2009-05-18 08:44:59
    Temat: Onizenie scianki kolankowej - koszt
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Mam pytanie - czy mozliwe jest (bez rozbierania dachu) obnizenie scianki
    kolankowej w takim domu:
    http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/930-migdal
    .html
    ?
    Scianka podwyzszona jest o 50 cm - chcialbym obnizyc o jeden pustak.
    Gdzies kiedys czytalem ze jakas firma swiadczy takie uslugi ale nie moge
    znalezc gdzie i za ile. Moze cos wiecie na ten temat?

    Czemu chce to zrobic? Bryla domu z podwyzszona scianka wyglada
    koszmarnie :-( Mysle ze zabiegi z farba nie pomoga.

    Piotr

  • 2. Data: 2009-05-18 19:08:29
    Temat: Re: Onizenie scianki kolankowej - koszt
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:
    > Witam
    > Mam pytanie - czy mozliwe jest (bez rozbierania dachu) obnizenie scianki
> [...]
    Wszystko jest możliwe, tylko czy warto ?

    > Scianka podwyzszona jest o 50 cm - chcialbym obnizyc o jeden pustak.
    > Gdzies kiedys czytalem ze jakas firma swiadczy takie uslugi ale nie moge
    > znalezc gdzie i za ile. Moze cos wiecie na ten temat?
    Pewnie każda większa firma budowlana Ci to wyceni i zrobi ...

    > Czemu chce to zrobic? Bryla domu z podwyzszona scianka wyglada
    > koszmarnie :-( Mysle ze zabiegi z farba nie pomoga.
    Ta, to są skutki przerabiania projektu przez domorosłego
    architeka-inwestora.
    A spróbuj może z deską pod rynną, np poszerzyć ją. Taniej podmienić
    deskę na szerszą niż podnosić cały dach ... nowy wieniec etc.

  • 3. Data: 2009-05-19 06:11:13
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czemu chce to zrobic? Bryla domu z podwyzszona scianka wyglada koszmarnie
    > :-( Mysle ze zabiegi z farba nie pomoga.

    Myslę, że ambicje do takiego zabiegu należy włożyć do kieszeni
    Koszt jest nieporównywalny do efektow.
    U mnie architekt nie zgodził się na odwyższenie z 2 do 3
    bloczków z BK. Jest trudna wnętrza, aranżacja, duże skosy, sporo
    mniejsza powierzchnia użytkowa. Ma to sój urok jako poddasze, fakt.
    Ciepło zimą, ale też gorąco latem
    (stąd konieczność klimatyzacji podczas upałów).
    Myślę, ze prostszymi zabiegami można osiągnąć dobry
    rezultat. Pomóc moze wizualizacja projektu przed i po
    zmianach w postaci renderingu. Pracownie architektoniczne
    mają takie porgramy. Po zaakceptowaniu określonej
    wizualizacji-robota.

    Powodzenia!.
    Tomek.