  • 1. Data: 2009-05-19 07:31:22
    Temat: Skrzynka elektryczna na każdym piętrze?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Po policzeniu zapotrzebowania na esy wyszły dość absurdalne rozmiary
    potrzebnych skrzynek.
    Zatem czy praktykuje się w domkach stosowanie oddzielnych skrzynek
    elektrycznych na każde piętro?

    Jeżeli tak, to jakim kablem poprowadzić pomiędzy piętrami? 5x4 czy grubszy?
    Obecne zabezpieczene główne to chyba 3x25A.
    Jakie zabezpiecznenia powinny się znajdować za licznikiem, a przed kablami
    na poszczególne kondygnacje?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2009-05-19 07:39:29
    Temat: Re: Skrzynka elektryczna na każdym piętrze?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:gutnpv$mpc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Po policzeniu zapotrzebowania na esy wyszły dość absurdalne rozmiary
    > potrzebnych skrzynek.

    Kurcze ty jakiś potężny pensjonat budujesz?
    Bo do standardowego domku to 36polowa skrzynka z reguły wystarczy;))

    > Zatem czy praktykuje się w domkach stosowanie oddzielnych skrzynek
    > elektrycznych na każde piętro?

    Mozna i na każde pomieszczenie osobna- tylko po co?

> [...]
    > Obecne zabezpieczene główne to chyba 3x25A.
    > Jakie zabezpiecznenia powinny się znajdować za licznikiem, a przed kablami

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-05-19 07:52:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:
> [...]
    > grubszy? Obecne zabezpieczene główne to chyba 3x25A.
    > Jakie zabezpiecznenia powinny się znajdować za licznikiem, a przed

    takie jakie wyjdą z obliczeń.

    bosz może zatrudnij jakiegoś elektryka.

  • 4. Data: 2009-05-19 07:54:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > Kurcze ty jakiś potężny pensjonat budujesz?
    > Bo do standardowego domku to 36polowa skrzynka z reguły wystarczy;))

    Noo, ja mam 3x12 i sa jeszcze wolne miejsca. :-)

    > Mozna i na każde pomieszczenie osobna- tylko po co?

    No wiesz w razie awarii, czy co tam? Na wszelki wypadek mozna by dac drugie
    przylacze do domu z zupelnie innej sieci energetycznej.
    A na powaznie, jezeli dom jakis inteligentny nie jest to chyba ktos mocno
    przesadza.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-05-19 07:56:00
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    >
    > Kurcze ty jakiś potężny pensjonat budujesz?
    > Bo do standardowego domku to 36polowa skrzynka z reguły wystarczy;))

    Najpierw wszyscy mówią, że gdzie się da, to osobny obwód. No to teraz mi
    wyszło 20-30 esów na najbardziej rozbudowanej kondygnacji.

    > Mozna i na każde pomieszczenie osobna- tylko po co?

    Żeby było wygodniej

  • 6. Data: 2009-05-19 08:20:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:gutp85$nr3

    > Najpierw wszyscy mówią, że gdzie się da, to osobny obwód. No to teraz mi
    > wyszło 20-30 esów na najbardziej rozbudowanej kondygnacji.

    No bo tak to jest jak sie slucha grupowych porad ludzi nie widzacych
    problemu. Nie chodzi o to, zeby narobic obwodow jak glupi beretow, tylko z
    glowa je powydzielac. Inaczej obwodow wychodzi za malo albo jak u Ciebie. Po
    jaka cholere Ci 20-30 esow na jednej kondygnacji w standardowej instalacji
    to pewnie najstarsi gorale nie wiedza. Teraz mozesz probowac to laczyc jak
    planowales w jakas szafe wnekowa, albo pogrupowac logicznie obwody i
    polaczyc je w pojedynczym esie o ile zmiesci sie w zacisku.:-)

    > Żeby było wygodniej

    Wygodniej co?? Jak narazie masz problem, a pozniej dobrze rozplanowana
    instalacja nie wymaga zadnych ingerencji i zagladania w te skrzynki.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-05-19 08:30:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:gutp85$nr3$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    >>
    > Najpierw wszyscy mówią, że gdzie się da, to osobny obwód. No to teraz mi
    > wyszło 20-30 esów na najbardziej rozbudowanej kondygnacji.

    I można każde gniazdko na osobnym esie;))))
    Przecież możesz kilka obwodów do jednego es wpiać.
    Zrób gniazdka w pokojach na jednym esie, oświetlenia na drugim, korytarz na
    trzecim łazienka na kolejnym.
    I nagle okaże się że wystarczy tobie 5-6 esów na kondygnacje.

    > Żeby było wygodniej

    Gdzie tu wygoda. Co ma byc wygodniejsze?

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-05-19 08:35:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > jaka cholere Ci 20-30 esow na jednej kondygnacji w standardowej instalacji

    Może dlatego, że oprócz trzech obwodów trójfazowych i ośmiu jednofazowych
    (kuchnia, łazienka, ogrzewanie el)uwzględniam automatyczny przełącznik faz
    dla "biuroserwerowni" oraz zamontowany na szynie programator dla obwodów
    sterowanych czasowo?

  • 9. Data: 2009-05-19 08:42:54
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > bosz może zatrudnij jakiegoś elektryka.

    I niby nie musze go kontrolować?
    Pffff...

  • 10. Data: 2009-05-19 09:10:42
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 19 Maj, 09:39, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Kurcze ty jakiś potężny pensjonat budujesz?
    > Bo do standardowego domku to 36polowa skrzynka z reguły wystarczy;))

    Niedawno przeglądałem czyjś dziennik budowy na forum muratora (dla
    niezorientowanych: chodzi o takie blogo-pamięniki prowadzone przez
    budujących). Dom dość duży, ale też bez przesady, rzędu 200m2 PU.
    Najpierw zostałem zastrzelony informacją, że zamówili rozdzielnię 128
    (stu dwudziesto ośmio !!!!!) polową. Zdążyłem się solidnie uśmiać,
    uspokoić, po czym kilka wpisów dalej zobaczyłem tą rozdzielnię
    obsadzoną niemal do pełna! Dziennik budowy prowadziła kobieta, nie
    rozpisywała się n/t szczegółów technicznych, generalnie była bardzo
    dumna z osiągnięcia kolejnego etapu, ze zdjęcia wynikało w każdym
    razie, że chyba każde pomieszczenie było osobną grupą zaczynającą się
    od oddzielnej różnicówki i mającą ze trzy-cztery obwody...
    I sam nie wiem, czy zazdrościć elektrykowi fuchy, czy współczuć
    inwestorom, że tak się wydoić dali.

    J.