    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Formalności związane z kupnem domu
    Date: Sun, 22 Sep 2013 12:22:49 +0200

    Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości
    news:l1mccd$bsq$1@mx1.internetia.pl...

    > Witam
    >
    > Kupiłem dom. Akt notarialny podpisany, odbiór dokonany. Liczniki
    > (media) przepisałem na siebie (zwarłem stosowne umowy).
    > Jeszce nikt w nim nie mieszka. Nikt nie jest tam zameldowany.
    >
    > I tak mi jakoś po głowie chodzi, czy aby wszystkie formalności
    > zakończyłem :-)
    > Skąd nasze Ukochane Państwo będzie wiedzieć, kiedy zacząć ściągać ze
    > mnie wszelkie możliwe podatki? (chodzi przede wszystkim o ten od
    > nieruchomości). Gdzieś coś komuś powinienem jeszcze zgłaszać? Czy wpis
    > do KW załatwia wszystko?

    Państwo sobie z tym daje radę. Znajdzie Cię i oskubie co do ostatniego
    grosza. Jak nie zapłacisz to naślą komornika :)
    Oczywiście powinieneś się zgłosić w urzędzie gminy/miasta w wydziale
    podatków i tam złożyć oświadczenie, na podstawie którego będą naliczane
    podatki. Musisz także złożyć oświadczenie dotyczace wywozu śmieci.
    Najwięcej "biegania" będziesz miał po przemeldowaniu, ponieważ będziesz
    musiał powiadomić właściwy urząd skarbowy o zmianie miejsca zameldowania
    i adresie do korespondencji. Masz na to 14 dni. W razie niedotrzymania
    tego terminu, US może nałożyć na Ciebie karę. Ponadto w razie
    przeprowadzenia się i braku powiadomienia, US może wysyłać pisma do
    Ciebie jeszcze na stary adres, a każde wysłane pismo z US jeżeli nie
    odbierzez to po 7 dniach US uznaje za doręczone i w razie jakichkolwiek
    postanowień "umarł w gaciach", tracisz możliwość odwołania się.
    Jeżeli transakcja wiązała się wydaniem środków pochodzących ze sprzedaży
    innej nieruchomości to musisz za dany rok, najpóźniej w kolejnym roku do
    końca kwietnia złożyć PIT, w którym poinformujesz US o wydatkowaniu
    śreodków.
    Kolejne sprawy to wymiana dowodu osobistego, prawa jazdy, wszelkie
    legitymacje.
    Powiadomiasz zakład pracy, banki, ZUS, NFZ, operatorów telefonii oraz
    innych firm, z którymi współpracujesz.
    Jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą musisz zawiadomić urząd
    gminy/miasta w wydziale ewidencji działalności gospodarczej o zmianie
    zameldowania. Oni już powiadajmiają GUS, US oraz ZUS o zmianie danych w
    ewidencji. Możne także dokonać takiej zmiany poprzez internet, ale wiże
    się to z wcześniejszym załatwieniem w urzedzie gminy/miasta podpisu
    elektronicznego lub tzw. profila zaufanego lub po złożeniu drogą
    elektroniczną takich zmian udać się do urzedu gminy/miasta w celu
    potwierdzenia. Te zmiany dotyczą tylko i wyłącznie prowadzonej
    działalności gospodarczej i niezależnie od tego musisz powiadomić ZUS,
    NFZ, jeżeli korzystasz z innych ubezpieczeń niż z tytułu prowadzonej
    działalności np. z tytułu zatrudnienia.
    Następnie musisz wymienić dowody rejestracyjne pojazdów oraz powiadomić
    ubezpieczycieli OC AC.
    Tak więc jak widziesz wszystko dopiero przed Tobą :)
    Pamiętaj, najważniejszy jest US, bo tam pracują ludzie, któzy mają
    premie liczone od ilości nałożonych kar, dlatego bardzo chętnie je
    nakładają :)