    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fotowoltaika słabo pyka
    Date: Thu, 13 Jul 2023 07:16:14 +0200

    W dniu .07.2023 o 21:54 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > I właśnie dlaczego zebys nie miał za dobrze przerobia cie na sprzedawcę
    > pradu a nie prosumenta. Jak wygra PiS to poźniej a jak placforma to
    > wczesniej bo piniendzy nie ma i nie będzie. Ktos tutaj pisał ze jak się
    > go pytali o radę czy zakładać fotowoltaiket to radził ze nie warto. Jest
    > to w innym temacie. Może pamiętasz kto tak napisał bo ja nie a szukać mi
    > się nie chce, chyba ze będę musiał. Ktos pisze ze ma fotowoltaikę i
    > samochod elektryczny jest szczególnym przypadkiem. Dalej jest to słabo
    > opłacalne bo samochody trzeba doliczyć do ceny instalacji. A juz. Z
> [...]

    Taa, i właśnie zmienili ustawę o OZE gdzie zwiększyli maksymalną moc
    instalacji dla prosumenta z 50 do 150kW. Taką dużą instalację każdy może
    sobie teraz postawić bez pozwolenia na budowę.
    Dodatkowo zmienili prawo i są ułatwienia przy montażu paneli na balkonach
    i dachach bloków.

    Podajesz przykład znajomego, który potwierdza to co tu ciągle piszę, nie
    każdy powinien instalować PV i tyle.

    Pisałeś na wiosnę, że dostanę po dupie bo będzie armagedon w sieci i
    wyłączenia falowników. Szczyt produkcji już za nami i jak na razie ze 2
    razy musieli wyłączyć na parę godzin zawodowe farmy PV.
    Nie było blekałtów, nie było awarii.

    Jak na razie to mamy już najdroższy prąd w EU i najwyższą marżę na paliwa
    i gaz.
    Co będzie na jesieni a tym bardziej za rok to ani Ty ani ja nie wiemy.
    Ja mogę mieć na to wyrąbane, tyle w temacie.
    Mam w d..pie te ich śmieszne limity na kWh i akcyzy na ON.
    Przeorganizowałem sobie dojazdy i zamiast tankować auto do pełna ON 4x w
    miesiącu, tankuję 1 raz.
    Resztę km robi elektryk na prąd z mojej instalacji. Jak zjadę nim do
    16.30-17 to do 20.00 ładuję jeszcze praktycznie w 100% prądem z paneli.
    Jak zjadę później to doładowuję rano, od 6.30 mam już po 3kw mocy na
    każdej fazie z instalacji.

    TG