  • Data: 2023-01-04 23:05:38
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 16 stycznia 2022 o 20:23:59 UTC+1 maniek4 napisał(a):
> [...]
    więcej zapłacę miesięcznie za prąd jak do tej pory 400 zł rocznie tragedii nie ma

    podatkach, inflacja 30% ale "tragedii nie ma" - otóż jest ale prawdziwa Wenezuela
    dopiero przed nami:(
    > Uszanowanie Adamie.
    > Próbowałem dowiedzieć się ile kosztuje utylizaja paneli po okresie ich
    > życia, ale nikt nie chce, nie może mi powiedzieć.
    > Może Ty coś wiesz?

    uszanowanie, uszanowanie. Nie wiem bo mnie to nie interesuje - za 30 lat
    prawdopodobnie i tak już nie będę żył. Póki co minął właśnie trzeci rok użytkowania i
    mimo, że w ciągu pierwszych dwóch lat sprawność paneli miała spaść drastycznie to
    trzeci rok był rekordowy pod względem uzysków - ponad 10 tys kWh wpadło.

    A jak tam ceny prądu u Was - dalej stoją w miejscu "jak przez ostatnie 20 lat"? :D

    Mi czas zwrotu paneli spadł do 4 lat, więc do końca TEGO roku będą już spłacone,
    potem jeszcze zgodnie z ustawą przez conajmniej 13 lat będą dostarczać mi darmowy
    prąd do wszystkiego, a przez kolejnych 15 na trochę pewnie gorszych zasadach (ale nie
    takich złych jak się okazuje - mowa oczywiście o net meteringu :)

    No to pozdro :D

    --
    Adam Sz.