eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieFotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci › Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
  • Data: 2021-09-23 21:43:56
    Temat: Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 23 września 2021 o 21:31:57 UTC+2 heby napisał(a):

    > Prąd będzie pobierany ze wszystkich źrodeł energii. Po ile, to zależy od
    > rozkładu oporów w gałęziach. Teoretycznie moja żarówka pobiera energię z
    > mojego PV, bloku w Turowie i elektrowni jądrowej pod Radomiem
    > *jednocześnie*. Dopiero poskładanie tego wszystkiego z superpozycji
    > pokaże jakie prady i w jaki sposób płyną w każdej z gałęzi oraz jaki
    > mają zwrot. Nie ma tam max(), jest Sigma wszystkich milionów prądów z
    > każdego możliwego źródła w sieci.

    Prawie, zależy od oporu i napięcia!, tak działają falowniki PV, żeby wymusić większy
    pobór z falownika podnoszą napięcie...
    Jak sobie troszkę fazę przesuną, to więcej mogą oddać...

    jak będzie wyglądał przepływ prądu w np.takiej (chwilowej) sytuacji:

    elektronia 200V chwilowe ------R1-----Odbiornik -----R2 -----falownik 240V chwilowe

    pewnie R2<R1 bo bliżej...

    stawiam, że wiekszośc z falownika ;)
    jesli zrobić "wredne" sterowanie, czyli te 240 jak sinusoida z elektrowni jest na
    niskim poziomie, to wiekszość bedzie z falownika... a jak na wysokim to elektrownia
    ;) czyli średnia bedzie mocno za wysoka...