  • 1. Data: 2021-09-22 12:17:14
    Temat: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
    Od: a a <m...@g...com>

    "Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci

    "Energetycy ostrzegają, że krajowe sieci energetyczne doszły już do granic możliwości
    integrowania zielonych mocy. W efekcie w tym roku, gdy mocno wiało i świeciło słońce,
    operator po raz pierwszy w historii wyłączył z sieci część farm wiatrowych.

    https://businessinsider.com.pl/firmy/fotowoltaika-za
    pchala-siec-wytworcow-energii-czekaja-masowe-wylacze
    nia/fhmxeyk

    czyli to co mówiła Merkelówna 5 lat temu na Intersolar w Monachium, że Helmuty mają
    prąd z solarów zużyć na własne potrzeby

  • 2. Data: 2021-09-22 12:48:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2021 12:17, a a wrote:
    > "Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci

    I ile razy Ci wyłaczyli już?

    Dwa tygodnie temu czytałem że LPG ma być nieodowłalnie po 5zł.

  • 3. Data: 2021-09-22 16:48:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 12:49:04 UTC+2 heby napisał(a):
    > I ile razy Ci wyłaczyli już?
    >
    > Dwa tygodnie temu czytałem że LPG ma być nieodowłalnie po 5zł.
    W tytule nie jest ile mu razy już wyłączyli tylko że będą wyłączali w przyszłości
    według potrzeby.

  • 4. Data: 2021-09-22 18:02:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2021 16:48, Zenek Kapelinder wrote:
    > W tytule nie jest ile mu razy już wyłączyli tylko że będą wyłączali w przyszłości
    według potrzeby.

    To interesujące. Ktoś wpdnie do mnie do domu odciąć kabel od falownika
    *według* potrzeby?

    W PL problemem są te eletkrownie, które *NIE* dadzą się zdalnie
    wyłaczyć. Podobno. A w artykule narzekają na mikroinstalacje. One mogę
    wyłaczyć sie tylko same.

    Jestem więc ciekaw jak to się będzie odbywać "wedle potrzeby".

  • 5. Data: 2021-09-22 18:54:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.09.2021 o 18:02, heby pisze:

    > Jestem więc ciekaw jak to się będzie odbywać "wedle potrzeby".

    Gdzieś czytałem, ale się w to nie zagłębiałem czy już działa, ale
    dopuszczone do odbioru instalacji miały być tylko falowniki, którymi da
    się zdalnie sterować i będzie to mógł robić operator sieci.
    Jak nie masz takiego falownika, to zamontują Ci licznik, który nie
    będzie liczył prądu przez Ciebie wprowadzonego do sieci, sam
    zrezygnujesz z produkowania prądu dla dystrybutora.
    Pomysłów jest kilka, to tylko zmiana kilku zapisów w ustawie, którą
    (p)osłowie przegłosują w nocy. A może Kukiz się znowu pomyli, kto wie?

  • 6. Data: 2021-09-22 18:59:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 18:54 nadir <n...@h...org> pisze:

> [...]
    > Pomysłów jest kilka, to tylko zmiana kilku zapisów w ustawie, którą
    > (p)osłowie przegłosują w nocy. A może Kukiz się znowu pomyli, kto wie?

    Swoją instalację uruchomiłem miesiąc temu. Zamontowali mi taki sam licznik
    co sąsiadowi, który zgłosił swoją 2 lata temu. Wymienią mi licznik na
    bardziej inteligentny? Moim falownikiem nie da się zdalnie sterować. Sam
    się wyłączy jak napięcie w sieci będzie powyżej ustawionego limitu.

    TG

  • 7. Data: 2021-09-22 19:01:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 18:02:18 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > wyłaczyć sie tylko same.
    >
    > Jestem więc ciekaw jak to się będzie odbywać "wedle potrzeby".
    Jak wiele lat temu pisałem że będą wprowadzali odcinkowy pomiar prędkości to tacy jak
    ty a może i ty darliscie ryje że niemożliwe i że się nie da. Dało się. Sejm zrobi
    ustawę że do sieci będą mogły być podłączone instalacje z możliwością zdalnego
    wyłączenia dostawy prądu do sieci. Zabronisz im? Na otarcie łez dołożą 7% do zakupu
    akumulatorów żeby operator brał wtedy kiedy mu pasuje.

  • 8. Data: 2021-09-22 19:10:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 18:59:12 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > bardziej inteligentny? Moim falownikiem nie da się zdalnie sterować. Sam
    > się wyłączy jak napięcie w sieci będzie powyżej ustawionego limitu.

    Z technicznego punktu widzenia samoczynne wyłączanie falowników jest doskonałym
    sposobem na ograniczenie dostaw prądu do sieci. Jak jest za dużo prądu to operator
    może podnieść napięcie w sieci ponad limit i przestanie brać prąd od drobnych
    wytwórców. Nie siłą a sztuką frajerów w dupę tłuką.

  • 9. Data: 2021-09-22 19:26:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2021 19:01, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    ustawę że do sieci będą mogły być podłączone instalacje z możliwością zdalnego
    wyłączenia dostawy prądu do sieci. Zabronisz im?

    A zabronisz im, żeby Zenki szły na recykling, na kompost? Jedna ustawa i
    Cie nie ma.

    To może inaczej: zabronisz im aby jedną ustawą pozbawili Cie emerytury?

    Słyszałeś kiedyś o umowach społecznych? To że mamy obecnie rządy debili
    którzy nie rozumieją, co to oznacza, nie będzie trwało wiecznie.

    Jeśli pomagali instalować dotacjami, to wyjdą na idiotów. Choć bardziej
    niż obecnie się nie da, więc może im już nie zależy.

  • 10. Data: 2021-09-22 20:45:59
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Swoją instalację uruchomiłem miesiąc temu. Zamontowali mi taki sam
    > licznik co sąsiadowi, który zgłosił swoją 2 lata temu. Wymienią mi
    > licznik na bardziej inteligentny?

    Jak trzeba będzie to wymienią, to ich licznik.

    > Moim falownikiem nie da się zdalnie
    > sterować. Sam się wyłączy jak napięcie w sieci będzie powyżej
    > ustawionego limitu.

    No i już masz sposób sterowania.