  • 11. Data: 2021-09-22 21:36:56
    Temat: Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2021 20:45, nadir wrote:
    > No i już masz sposób sterowania.

    I jak go zrealizować od strony dystrybucji?

  • 12. Data: 2021-09-22 22:36:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Straszyli skutecznie, przez głupotę kilkanaście lat temu kupiłem ropniaka, a takie
    ładne toroidalne zbiorniki wchodziły na rynek.

    -----

  • 13. Data: 2021-09-22 22:38:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 21:37:02 UTC+2 heby napisał(a):
    > I jak go zrealizować od strony dystrybucji?
    Nie wiedziałem jak podwyższają napięcie jak zaczyna spadać bo rośnie obciążenie.
    Spytałem na elektronice. I mi odpowiedzieli że autotransformatorami. W związku z czym
    odpowiem ci na twoje pytanie. Od strony dystrybucji mogą podnieść napięcie
    autotransformatorem. Satysfakcjonuje cię taka odpowiedź?
    Jak byś miał inne zdanie to pogadaj z linkiem
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url
    =http://pe.org.pl/articles/2017/11/6.pdf&ved=2ahUKEw
    jjkPWjtpPzAhVow4sKHTzZDqsQFnoECBUQAQ&usg=AOvVaw3Kck5
    dsHelINBkemevC51c&cshid=1632342806937

  • 14. Data: 2021-09-22 22:38:43
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie wiem, ale watomierz (taki marketowy wkładany do gniazdka) od jakiegoś czasu
    pokazuje mi 300 Volt.
    Sąsiad produkuje?

    -----

  • 15. Data: 2021-09-22 22:50:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2021 22:38, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    odpowiem ci na twoje pytanie. Od strony dystrybucji mogą podnieść napięcie

    Skąd go wezmą na moim osiedlu, na tyle skutecznie, aby falwoniki się
    odłaczyły, a lodówka w spożywczaku nie wybuchła?

    > Satysfakcjonuje cię taka odpowiedź?

    Nie, bo bez sensu.

    > Jak byś miał inne zdanie to pogadaj z linkiem

    Innymi słowy, jeśli chcą wyłączyć PV w PL to po prostu podniosą sobie
    napięcie autotrafem. Jakie to proste. I kompletnie bez możliwości
    technicznych.

    Dla twojej wiadomości:
    1) nie ma takich autotransformatorów w miejscach, gdzie są PV (osiedla
    domków, wsie itd). Całości grida podnosić nie będą po to, aby go
    wyłączyć. Mogą najwyżej kompensować spadki.
    2) ponoszenie od strony elektrowni do momentu wypięcia falowników PV
    wymagało by przekroczenia napiecia u zwykłych odbiorców.
    3) Jedyna forma podnoszenia napięcia zbliżona do tej koncepcji istniała
    w blokach i polegała na zmianie zaczepów na zwykłym trafo. Nie nadaje
    się do szybkiego reagowania.

    Innymi słowy, Zenuś, przykro mi. Dystrybucja nie ma możliwości
    sterowania moim PV. Jeśli podniosą napięcie grida, to upierniczą sprzęty
    domowe, bo napięcie nie uda sie podnieść wszędzie tak samo aby równo
    wyłaczyło wszędzie.

    PV sam się wyłaczy, jesli napięcie będzie za wysokie. Zamiast wiec
    stosować autotrafa, niech montują mniejsze transformatory na osiedlach i
    rekompensują w talonach na świeczki. Będzie to zgodne z polityką
    odpierdzielania byle jak. Wtedy faktycznie, zadziała, automatycznie.

  • 16. Data: 2021-09-22 22:51:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2021 22:38, ąćęłńóśźż wrote:
    > Nie wiem, ale watomierz (taki marketowy wkładany do gniazdka) od
    > jakiegoś czasu pokazuje mi 300 Volt.
    > Sąsiad produkuje?

    Miernik zmyśla. Wsadź coś skalibrowanego.

  • 17. Data: 2021-09-22 23:08:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.09.2021 o 22:50, heby pisze:

> [...]
    > rekompensują w talonach na świeczki. Będzie to zgodne z polityką
    > odpierdzielania byle jak. Wtedy faktycznie, zadziała, automatycznie.

    A gdyby tak zamontowali w sieci rozdzielczej swoje panele i falowniki
    tylko po to żeby podbijać napięcie? Ktoś im zabroni?

  • 18. Data: 2021-09-22 23:17:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2021 23:08, nadir wrote:
    > A gdyby tak zamontowali w sieci rozdzielczej swoje panele i falowniki
    > tylko po to żeby podbijać napięcie? Ktoś im zabroni?

    Stosować generowanie energii z PV w celu wyłączenia PV...

    Co by tu jeszcze bardziej absurdalnego wymyśleć, co...

  • 19. Data: 2021-09-22 23:34:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 września 2021 o 22:50:58 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > rekompensują w talonach na świeczki. Będzie to zgodne z polityką
    > odpierdzielania byle jak. Wtedy faktycznie, zadziała, automatycznie.
    Zachowujesz siejak kołchoźnika co go w nagrodę zaprowadzili do zoo w Moskwie.
    Zaprowadzili go do żyraf. Popatrzył i mówi. Towarzysze takich zwierząt nie ma. To że
    czegoś nie wiesz, nie ogarniasz, twój mózg nie chce przyjąć nie znaczy że tego nie
    ma. Znaczy że nie wiesz, nie ogarniasz, że twój mózg nie chce przyjąć informacji.

  • 20. Data: 2021-09-23 00:10:31
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 September 2021 at 23:34:33 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]
    ma. Znaczy że nie wiesz, nie ogarniasz, że twój mózg nie chce przyjąć informacji.
    Przecież napisałem, że Merkelówna, 5 lat temu na Intersolar w Monachium powiedziała,
    że koniec z biznesem solarnym Helmuta.

    Wczesniej były też feed-in-tariffs i płacono za zielony prąd wyslany do gridu 100%
    więcej niz kosztował z grida

    I w Polsce zagraniczne firmy zbudowały farmy wiatrowe na tych warunkach i miały przez
    20 lat zarabiać na prądzie 100% ponad cenę z gridu

    Polski rząd uniewaznil te umowy jako oszukancze.

    No i Merkelówna powiedziała, że jak Helmut ma solary na dachu i one produkuja porąd,
    to niech Helmut go zużyje na wlasne potrzeby, bo energetyka przemyslowa nie jest
    zainteresowana kupowaniem prądu od Hansów, Helmutów

    I to samo dotarło do Polski
    i będzie rozliczenie księgowe, czyli zapłata za prąd z solarów w wysokości netto, bez
    vat, bez oplaty przesyłowej, czyli co najmniej o 50% taniej niż kosztuje 1 kWh,
    właśnie po to aby Zenek, Bolek, Heniek nie wysyłał prądu do gridu ze strata 50% ale
    zużył na własne potrzeby.

    Czy solary nie spłacą się za 8 lat ale za 20 lat.