  • 61. Data: 2021-09-23 21:51:57
    Temat: Re: Fotowoltaika w pułapce. Wytwórców czekają masowe wyłączenia z sieci
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/09/2021 21:43, WS wrote:
    > jak będzie wyglądał przepływ prądu w np.takiej (chwilowej) sytuacji:
    > elektronia 200V chwilowe ------R1-----Odbiornik -----R2 -----falownik 240V chwilowe
    > pewnie R2<R1 bo bliżej...
    > stawiam, że wiekszośc z falownika ;)

    Większośc, ale to nie jest max() tylko superpozycja.

    > jesli zrobić "wredne" sterowanie, czyli te 240 jak sinusoida z elektrowni jest na
    niskim poziomie, to wiekszość bedzie z falownika...

    *WSZYSTKO* będzie z falownika.

    Zapomniałeś o tym na czym polega superpozycja.

    Odbiornik ciągnie prąd z elektrowni i falownika jednoczesnie.

    ALE

    Falownik oddaje prąd odbiornikowi i elektrowni jednocześnie.

    Superpozycja rozpatruje te przypadki osobno.

    Rzeczywistość składa je do kupy.

    Ponieważ oddaje wiecej niż odbiornik ciągnie z elektrowni, Sigma prądów
    jest ujemna, odbiornik nic z elektrowni realnie nie ciągnie.

    Superpozycja to zabieg matematyczny pozwalajacy wyliczyć prawdzie prady
    w obwodzie. To że w trakcie wyliczania na jednej gałezi wychodzi nam że
    coś ciągniemy w elektrowni, nie oznacza że tak będzie, jak je wszystkie
    zsumujemy.

    Po zsumowaniu wszystkich prądów skłądowych w Twoim obwodzie, odbiornik
    NIC z elektrowni nie pociągnie. W całości zasilany jest z PV.

    Nie trzeba nic robić. Spij spokojnie, PV działa tak jak chcesz,
    konsumujesz wszystko z własnego PV a jak zabraknie, ciągniesz z elektrowni.

  • 62. Data: 2021-09-23 22:04:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 23 września 2021 o 21:52:04 UTC+2 heby napisał(a):

    > Nie trzeba nic robić. Spij spokojnie, PV działa tak jak chcesz,
    > konsumujesz wszystko z własnego PV a jak zabraknie, ciągniesz z elektrowni.

    no właśnie to usiłuje przekazać ;) Jeśli falownik będzie cwany, czyli podaje wyższe
    napięcie niż elektrownia to prąd idzie z falownika. Zamiast podnosić ponad limit
    wystarczy "trochę" rozjechać się w fazie... jak z elektrowni niskie to podawać
    wysokie, jesli eletrownia wysokie, to ... przerwa ;) wtedy opchniemy max do systemu,
    a, że odbiorcy bedą mieli zbyt wysokie średnie(skuteczne) napięie to ich problem ;)
    ;)

  • 63. Data: 2021-09-23 22:15:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/09/2021 22:04, WS wrote:
    > no właśnie to usiłuje przekazać ;) Jeśli falownik będzie cwany, czyli podaje wyższe
    napięcie niż elektrownia to prąd idzie z falownika. Zamiast podnosić ponad limit
    wystarczy "trochę" rozjechać się w fazie...

    To "troche rozjechanie po fazie" generuje moc bierną. Nie chcesz jej.

    > jak z elektrowni niskie to podawać wysokie, jesli eletrownia wysokie, to ...
    przerwa ;)

    Wprowadzasz zniekształcenia i harmoniczne w ten sposób. Falowniki tego
    nie robią, ich sinusy zazwyczaj nie są audiofilskie, ale poziomy
    zniekształceń to pojedyncze procenty.

    Nie chcesz, aby w gniazdu były harmoniczne.

  • 64. Data: 2021-09-23 22:27:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 23 września 2021 o 22:15:21 UTC+2 heby napisał(a):

    > To "troche rozjechanie po fazie" generuje moc bierną. Nie chcesz jej.

    nie, bo nie przesuwa fazy prad / napiecie, więc nie ma mowy o mocy biernej.Jak na
    wykresie z tym max podaje mocno wyzsze napiecie średnie dbając o nie przekraczanie
    limitów napiecia ;)
    Zmusza odbiornik (żeby nie było mocy biernej czysta rezystancja, np. czajnik) do
    poboru prądu z wartościa średnia wyższa niż 240V...

> [...]
    > nie robią, ich sinusy zazwyczaj nie są audiofilskie, ale poziomy
    > zniekształceń to pojedyncze procenty.
    >
    > Nie chcesz, aby w gniazdu były harmoniczne.

    rozmawiamy teoretycznie, np. chińczyk na ali wystawi falownik pakujący do sieci 100%
    energii z paneli, metodą przesunięcia fazy napięcia... ;) nie bedzie chętnych, bo
    nielegalne? ;)

  • 65. Data: 2021-09-23 22:45:09
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 September 2021 at 21:14:22 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]
    sinus ale "same górki sinusów składowych" ;)

    > Falownik żeby dostarczył moc do sieci musi wymuszać na sieci wzrost częstotliwości.
    Musi wytwarzać sinusoidę wcześniej niż jest w sieci. Oczywiście jakiś mały falownik o
    mocy liczonej w pojedynczych kilowatach nie jest w stanie zmienić częstotliwości. Ale
    chce i na ile chce to zrobić jest miarą tego ile mocy może dostarczyć do sieci.
    pokaż to na jakiejś animacji, symulatorze, bo to ciekawe

  • 66. Data: 2021-09-24 07:45:09
    Od: Runt <n...@e...prv>

    /.../
> [...]
    chce i na ile chce to zrobić jest miarą tego ile mocy może dostarczyć do sieci.

    buhahahhahahahhahahahahhahahahaaaaa!

    --
    Runt

    "Oculum pro oculo, dentem pro dente!"

  • 67. Data: 2021-09-24 07:45:48
    Od: Runt <n...@e...prv>

    W dniu 2021-09-23 o 18:16, kastrat Zenek Kapelinder pisze:
    /.../
    > Sinusoida z falownika wyprzedza sinusoidę w sieci. To tak najprościej. Przykład,
    jak ktoś go zrozumieć to będzie wiedział jak działa oddawanie prądu do sieci. Na
    wiezy, dachu itp jest silnik trójfazowy taki jak w krajzedze. Na osi ma śmigło. Jeśli
    sasilić silnik z sieci to śmigło zacznie się obracać i całość będzie robiła że duży
    nikomu niepotrzebny wentylator na dachu. Ale jeśli pojawi się wiatr który spowoduje
    że silnik chciałby obracać się szybciej niż to wynika z jego konstrukcji i
    częstotliwości sieci to stanie się on generatorem. Czy w czasie kiedy stanie się
    generatorem będzie rosło napięcie na jego zaciskach. Nie bo napięcie na zaciskach
    wymusza sieć. Każde podłączenie obciążenia do sieci powoduje hamowanie generatorów w
    elektrowniach i spadek częstotliwości. Każde podłączenie urządzenia generującego prąd
    do sieci powoduje że częstotliwość w sieci będzie rosła bo generatory w elektrowniach
    będą miały lżej i przy takim samym dopływie pary będą chciały się obracać szybciej.
    Najważniejszym parametrem sieci energetycznych jest częstotliwość bo elektrownie
    rozliczane są z ilości wyprodukowanych okresów. Jak częstotliwość w sieci spada to
    trzeba dołożyć pary do turbiny a jak rośnie odłączyć fotowoltaike. W fotowoltaice
    sens mają tylko instalacje z magazynami energii.

    Buuuhahahhahahahhahahahahhahahahahahhhahahahaaaaaaaa
    !

  • 68. Data: 2021-09-24 10:44:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 24 September 2021 at 07:45:49 UTC+2, Runt wrote:
> [...]
    > Runt
    >
    > "Oculum pro oculo, dentem pro dente!"
    silnik chciałby obracać się szybciej niż to wynika z jego konstrukcji

    ???

  • 69. Data: 2021-09-25 08:28:30
    Od: Runt <n...@e...prv>

    W dniu 2021-09-24 o 10:44, a a pisze:
> [...]
    !

    > silnik chciałby obracać się szybciej niż to wynika z jego konstrukcji

    zapytaj "speca" od wszystkiego ;-))))