    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fundamenty, chudziak i izolacje
    Date: Sat, 12 May 2012 20:25:23 +0200

    Dnia 12-05-2012 o 17:16:49 ŁC <a...@r...to> napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Wiele wskazuje, że za czas jakiś (w końcu) uda się ruszyć z budową.
    > Ostatecznie z różnych względów będzie klasyczny fundament z bloczków (a
    > nie płyta) i raz kolejny chciałem podrążyć temat izolacji termicznej i
    > przeciwwilgociowej fundamentów i chudziaka.
    >
    > Planuję fundament ocieplić styrodurem/steinodurem przyklejając go do
    Zwykły styropian wystarczy.

    > surowej ściany fundamentowej abizolem bądź mocując na klej z puszki do
    > uprzednio zahydroizolowanej ściany. Waham się nad drenażem (grunt dość
    To już lepiej, abizol to nie wiem jaki ma rozpuszczalnik, jak woda to ok
    jak inny to nie używaj tylko dyperbit bo z nim styropian nie reaguje.
    Drenaż zbędny, chyba że planujesz piwnicę.

    > przepuszczalny) i folią kubełkową. Pomożecie w decyzji argumentami i
    > doświadczeniami? :-)
    >
    > Na etapie ław i fundamentów przychodzi mi jeszcze do głowy konsultacja z
    > elektrykiem w kwestii uziomu.
    Rób.

    > W temacie chudziaka i tego co pod nim - rozważam dodatkową izolację
    > termiczną pod chudziakiem (choć poczekam co OZC na to ;-)) np. z
    Tak jak Budyń ci już pisał, na chudziaku pożądna izolacja wystarczy,
    oraz oczywiście izolacja ścian fundamentowych od ławy do góry i połączona
    z izolacją ścian zewn.

    > keramzytu (ktoś ma i poleca/odradza) czy kilku cm styropianu/styroduru
    > (tylko jak to przeciwwilgociowo sensownie zaizolować).
    Bez sensu, na chudziaku wystarczy.

    --
    Pozdr
    JanuszK