  • 1. Data: 2012-05-12 17:16:49
    Temat: Fundamenty, chudziak i izolacje
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Witam.

    Wiele wskazuje, że za czas jakiś (w końcu) uda się ruszyć z budową.
    Ostatecznie z różnych względów będzie klasyczny fundament z bloczków (a
    nie płyta) i raz kolejny chciałem podrążyć temat izolacji termicznej i
    przeciwwilgociowej fundamentów i chudziaka.

    Planuję fundament ocieplić styrodurem/steinodurem przyklejając go do
    surowej ściany fundamentowej abizolem bądź mocując na klej z puszki do
    uprzednio zahydroizolowanej ściany. Waham się nad drenażem (grunt dość
    przepuszczalny) i folią kubełkową. Pomożecie w decyzji argumentami i
    doświadczeniami? :-)

    Na etapie ław i fundamentów przychodzi mi jeszcze do głowy konsultacja z
    elektrykiem w kwestii uziomu.

    W temacie chudziaka i tego co pod nim - rozważam dodatkową izolację
    termiczną pod chudziakiem (choć poczekam co OZC na to ;-)) np. z
    keramzytu (ktoś ma i poleca/odradza) czy kilku cm styropianu/styroduru
    (tylko jak to przeciwwilgociowo sensownie zaizolować).

    P.S. Miałem gdzieś kiedyś linka do ładnego "krok po kroku o czym nie
    zapomnieć na poszczególnych etapach budowy", ale wcięło :-/

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Skoki przez ognisko - prawdawny sposób depilacji okolic bikini.

  • 2. Data: 2012-05-12 17:52:49
    Temat: Re: Fundamenty, chudziak i izolacje
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
    > Wiele wskazuje, że za czas jakiś (w końcu) uda się ruszyć z budową.
    > Ostatecznie z różnych względów będzie klasyczny fundament z bloczków (a
    > nie płyta)

    z powodu ceny? jesli tak to rzuć kwotami jakie cie wyszły za płyte i typowy.

    > Planuję fundament ocieplić styrodurem/steinodurem przyklejając go do
    > surowej ściany fundamentowej abizolem bądź mocując na klej z puszki do
    > uprzednio zahydroizolowanej ściany.

    abizol to nie klej, przyklej klej pianą z puszki

    > Na etapie ław i fundamentów przychodzi mi jeszcze do głowy konsultacja z
    > elektrykiem w kwestii uziomu.

    warto zrobic bo wychodzi praktycznie za darmo ładny uziom. Wyprowadzenie
    uziomu (przejście przez beton) trzeba zaizlolowac przeciwilgociowo.

    > W temacie chudziaka i tego co pod nim - rozważam dodatkową izolację
    > termiczną pod chudziakiem (choć poczekam co OZC na to ;-)) np. z

    to bez sensu - rezygnujesz z płyty a wchodzisz w jakies wynalazki. Zrób
    normalny fundament, na chudziaku daj sporo styro (20cm) i buduj reszte z
    betonu komórkowego to zminimalizujesz straty ciepła w dół.

    b.

  • 3. Data: 2012-05-12 19:38:46
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > nie płyta) i raz kolejny chciałem podrążyć temat izolacji termicznej i
    > przeciwwilgociowej fundamentów i chudziaka.

    Hej,

    Również jestem zainteresowany wyliczeniami.

    Chciałbym płytę, ale że mam parterówkę do budowy więc płyta mimo
    że domek niewielki - będzie mieć 150m2 (10m x 15m) ...
    ... niektóre firmy krzyczą i 500zł za m2 ... a 75.000zł za stan
    zero to trochę dużo...

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 4. Data: 2012-05-12 19:59:48
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Aleksander napisał:
    > ... niektóre firmy krzyczą i 500zł za m2 ... a 75.000zł za stan
    > zero to trochę dużo...

    Mnie fundament wyszedł 27 tys.
    powierzchnia na poziomie stanu zero ok 115 m2, spadek na działce i
    różnica między wysokościami gruntu ok 1m - po przekątnej. Fundament lany
    w grunt, powyżej gruntu trochę lany, trochę murowany.
    W roku 2009, kresy południowe, wieś.

  • 5. Data: 2012-05-12 20:15:51
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    Użytkownik "ŁC" <a...@r...to> napisał w wiadomości
    [.....]
    > Na etapie ław i fundamentów przychodzi mi jeszcze do głowy konsultacja z
    > elektrykiem w kwestii uziomu.
    [.....]

    Koniecznie. Taka szansa się nie powtórzy.

  • 6. Data: 2012-05-12 20:20:21
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-05-2012 o 19:38:46 Aleksander <f...@f...fake> napisał(a):

> [...]
    > że domek niewielki - będzie mieć 150m2 (10m x 15m) ...
    > ... niektóre firmy krzyczą i 500zł za m2 ... a 75.000zł za stan
    Jakbyś budował dom pasywny to by ci się zwróciło w rachunkach
    a tak to się nie opłaca, zrób normalny fundament tylko pamietaj
    o ociepleniu styropianem murów fundamentowych od ławy w górę, tak aby
    potem połączyć się z ociepleniem ścian zewn.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2012-05-12 20:25:23
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-05-2012 o 17:16:49 ŁC <a...@r...to> napisał(a):

> [...]
    > przeciwwilgociowej fundamentów i chudziaka.
    >
    > Planuję fundament ocieplić styrodurem/steinodurem przyklejając go do
    Zwykły styropian wystarczy.

    > surowej ściany fundamentowej abizolem bądź mocując na klej z puszki do
    > uprzednio zahydroizolowanej ściany. Waham się nad drenażem (grunt dość
    To już lepiej, abizol to nie wiem jaki ma rozpuszczalnik, jak woda to ok
    jak inny to nie używaj tylko dyperbit bo z nim styropian nie reaguje.
    Drenaż zbędny, chyba że planujesz piwnicę.

    > przepuszczalny) i folią kubełkową. Pomożecie w decyzji argumentami i
    > doświadczeniami? :-)
    >
    > Na etapie ław i fundamentów przychodzi mi jeszcze do głowy konsultacja z
    > elektrykiem w kwestii uziomu.
    Rób.

    > W temacie chudziaka i tego co pod nim - rozważam dodatkową izolację
    > termiczną pod chudziakiem (choć poczekam co OZC na to ;-)) np. z
    Tak jak Budyń ci już pisał, na chudziaku pożądna izolacja wystarczy,
    oraz oczywiście izolacja ścian fundamentowych od ławy do góry i połączona
    z izolacją ścian zewn.

    > keramzytu (ktoś ma i poleca/odradza) czy kilku cm styropianu/styroduru
    > (tylko jak to przeciwwilgociowo sensownie zaizolować).
    Bez sensu, na chudziaku wystarczy.

  • 8. Data: 2012-05-12 20:41:05
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > zrób normalny fundament tylko pamietaj
    > o ociepleniu styropianem murów fundamentowych od ławy w górę, tak aby
    > potem połączyć się z ociepleniem ścian zewn.

    jeśli masz suchy grunt, który nie ciągnie wilgoci, TO NIE DAWAJ PAPY NA
    CHUDZIAK...

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2012-05-12 20:46:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 12 maja 2012 20:41:05 UTC+2 użytkownik s_13 napisał:

    > jeśli masz suchy grunt, który nie ciągnie wilgoci, TO NIE DAWAJ PAPY NA
    > CHUDZIAK...
    Mądry Polak po szkodzie;)
    Ja na szczęscie nie dalem zadnej papy.
    Z pewnych wzgledów jestem ciekaw jak podejdzie do likwidacji Twojej szkody Twoj
    ubezpieczyciel(Skok Ubezpieczenia). Daj znac prosze.

  • 10. Data: 2012-05-12 21:09:37
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 12 May 2012 17:52:49 +0200, Budyń napisał(a):

    > z powodu ceny? jesli tak to rzuć kwotami jakie cie wyszły za płyte i typowy.

    Tu waży m.in. kwestia dostępności środków (kasy znaczy) a nie ceny.
    Kosztowo to bardzo zbliżone sumy są (myślałem o płycie z ogrzewaniem
    wodnym).

    > abizol to nie klej, przyklej klej pianą z puszki

    Jeśli pamięć mnie nie zawodzi, to Abizol ST jest opisywany jako masa do
    przyklejania płyt o wykonywania hydroizolacji...

    > warto zrobic bo wychodzi praktycznie za darmo ładny uziom. Wyprowadzenie
    > uziomu (przejście przez beton) trzeba zaizlolowac przeciwilgociowo.

    Ano właśnie tak kojarzę :-)

    > to bez sensu - rezygnujesz z płyty a wchodzisz w jakies wynalazki. Zrób
    > normalny fundament, na chudziaku daj sporo styro (20cm) i buduj reszte z
    > betonu komórkowego to zminimalizujesz straty ciepła w dół.

    Tak jakoś i będzie.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Żona kolegi jest zawsze lepsza niż kolega żony