  • 1. Data: 2010-11-22 09:31:33
    Temat: GDZIE SENS ?
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    Żarówki 60W - potrzebne, ale gdzie inne moce? Np. 100W Stosuję na moich
    stanowiskach warsztatowych 100V, żarowe - oświetlenie wystarczające, efekt
    stroboskopowy minimalny. Dlaczego mam stosować 2 x 60W - dwie, a na dodatek
    gdzie oszczędność energii? A taki żyrandol 2+1 3 x 60W = 180W. Sam
    zakładałem 2 x 60W + 100W, co dawało mi 100W, 120W i 220W jako maksimum.

  • 2. Data: 2010-11-22 09:39:31
    Temat: Re: GDZIE SENS ?
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

    Poprawka - stanowiskach warsztatowych 100W".
    Sens byłby w żyrandolach 3 x 60W zasilanych trójfazowo.

  • 3. Data: 2010-11-22 09:45:18
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-11-22 10:31, Panslavista pisze:
    > ?ar?wki 60W - potrzebne, ale gdzie inne moce? Np. 100W Stosuj? na moich
    > stanowiskach warsztatowych 100V, ?arowe - o?wietlenie wystarczaj?ce, efekt
    > stroboskopowy minimalny. Dlaczego mam stosowa? 2 x 60W - dwie, a na dodatek
    > gdzie oszcz?dno?? energii? A taki ?yrandol 2+1 3 x 60W = 180W. Sam
    > zak?ada?em 2 x 60W + 100W, co dawa?o mi 100W, 120W i 220W jako maksimum.

    Sens jest taki że i 60W znikną, przeciez celem tych działań nie ejst
    zamiana żaówek 150, 100, 75 W na 60W tyl;ko wyeliminowanie ich zupełnie
    i zamiana na "oszczędne" "tanie: i "ekologiczne" produkowane przez
    okresloną grupę firm lobbystów technologii

  • 4. Data: 2010-11-22 10:33:40
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 22 Lis, 10:31, "Panslavista" <p...@i...pl> wrote:
> [...]
    > gdzie oszczędność energii? A taki żyrandol 2+1 3 x 60W = 180W. Sam
    > zakładałem 2 x 60W + 100W, co dawało mi 100W, 120W i 220W jako maksimum.

    Spytaj fachofców od ekologii z Łunijnowo Sajuza.

    J.

  • 5. Data: 2010-11-22 10:49:03
    Od: "oporny" <o...@h...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Żarówki 60W - potrzebne, ale gdzie inne moce? Np. 100W

    Nie wiem czy u mnie jest sklep, który miałby braki tych mocy. Fakt że
    zwykłych typów brak, bo nie wolno sprzedawać, ale przeklasyfikowane na
    wstrząso odporne dostępne są już u mnie wszędzie, a to bardzo malutkie
    miasteczko.

  • 6. Data: 2010-11-22 11:23:35
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "oporny" napisał w wiadomości grup

> [...]

    zwykłych typów brak, bo nie wolno sprzedawać, ale przeklasyfikowane na
    wstrząso odporne dostępne są już u mnie wszędzie, a to bardzo malutkie
    podobnie, jak z termometrami rtęciowymi: najpierw apteki wymieniały
    bezpłatnie na elektroniczne, sprzedawały wyłącznie kiepskie alkoholowe (i
    drogie) oraz fatalne elektroniczne, a teraz w wielu aptekach sprzedaje się
    rtęciowe:-)

    Chiron

    Prawda, Prostota, Miłość.

  • 7. Data: 2010-11-22 17:05:08
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Jakbyś był producentem "energooszczędnych" świetlówek tobyś widział sens.
    Jacek
    PS
    Kup żarówki halogenowe z gwintem E27. 70W świeci, jak tradycyjna 100W. Cena
    też nie jest jakaś wygórowana. Jak dobrze poszukać, to kupisz za 7 zł.

  • 8. Data: 2010-11-22 17:19:34
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Panslavista napisał(a):
    > Żarówki 60W - potrzebne, ale gdzie inne moce? Np. 100W Stosuję na moich
    > stanowiskach warsztatowych 100V, żarowe -
    Żarowe, rozumiem tradycyjne jeszcze ;)
    http://allegro.pl/zarowka-100w-e27-najtaniej-10-szt-
    lodz-i1322244931.html
    http://allegro.pl/zarowka-tradycyjna-100w-e27-10-szt
    uk-i1315370451.html
    http://allegro.pl/zarowka-100w-wstrzasoodporna-przez
    roczysta-i1324629861.html

    Z reszta po co biadolić. Wykup wszystko i po problemie na minimum
    kilkanascie lat :D
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=100W&cat
    egory=68677
    --
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-11-22 17:38:34
    Od: BearBag <b...@o...pl>

    > Kup żarówki halogenowe z gwintem E27. 70W świeci, jak tradycyjna 100W. Cena
    > też nie jest jakaś wygórowana. Jak dobrze poszukać, to kupisz za 7 zł.

    Halogenowa kosztuje 10 razy wiecej niż zwykła, daje swiatło kierunkowe i ma
    żywotność 2 razy mniejszą niż zwykła żarówka za 70gr.
    Mam jeden żyrandol z tym gównem i po prostu mam kompletnie dość tego
    wynalazku.
    Ciotka prowadzi bar i ma na dużej powierzchni te "cuda" ( w sumie pewnie
    ponad 50sztuk) i ostatnio rozmawialiśmy, że musi sie tego świnstwa pozbyć
    bo wydaje na ich wymiane wiecej niż na prąd przez nie pobierany.

    Pozdrawia BearBag...

  • 10. Data: 2010-11-22 18:02:16
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

> [...]
    > gdzie oszczędność energii? A taki żyrandol 2+1 3 x 60W = 180W. Sam
    > zakładałem 2 x 60W + 100W, co dawało mi 100W, 120W i 220W jako maksimum.

    Bylem ostatnio w leroju i widze nowa rodzine duzych mocy
    (ekwiwalent > 100 W) w cenie calkiem przyzwoitej.
    Jest tez duzy segment tandety, która niedawno kosztowala
    20 zl, a teraz 5. Markowe Osramy nie strasza cenami.

    To swietlówki - tylko czekac kontrataku ze strony swiatla
    kwantowego czyli jak na dzisiaj to led-ów.

    Moze jednak bedzie impuls by wymyslec cos sensowniejszego
    niz swiecenie kawalkiem zarzonego drutu? Toz to wstyd
    na cala Galaktyke!

    --
    A S