  • Data: 2012-07-12 16:08:01
    Temat: Re: GWC - rurowe vs. żwirowe
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ergie" napisał:
    > Poczytaj jak działa rekuperator przeciwprądowy.
    > To tak jakby wiele wymienników połączonych w szereg.
    > Tyle może odzyskać jeden wymiennik. Jeśli są dwa szeregowo to już to jest
    > 75%, trzy to 82,5% itd.

    Ha ha, zwróciłem ci uwagę na błąd obliczeniowy a ty dalej trwasz w błędzie:)
    Jak byś nawet milion wodospadów połączył w szereg to woda nigdy nie zacznie
    płynąć pod górkę! Czy należysz do pokolenia gimnazjum że dajesz sobie
    wciskać kity tępych marketingowców?

    Weź sobie dwie rury z wodą obok siebie (taki wymiennik ciepła jak w reku),
    to gdybyś i milion takich zestawie dwóch rur połączył w szereg to nie
    uzyskasz na wypływie jednej wyższej temperatury niż na wpływie drugiej, bo w
    momencie zrównania się temperatur ustaje wymiana ciepła.
    Czyli teoretycznie maksymalnie jakikolwiek wymiennik ciepła może doprowadzić
    do uśrednienia temperatur czynników, więc odzyska połowę ciepła. Ale to
    tylko teoria, bo praktycznie sprawność fizycznego wymiennika jest zależna od
    różnicy temperatur i przepływów, więc te 50% uzyskasz sporadycznie w czasie
    siarczystych mrozów, poza tym sprawność będzie tak niska ze wentylator
    będzie pobierał więcej prądu niż wymiennik odzyska ciepła. Zrozumiałeś czy
    tłumaczyć od początku?