  • Data: 2012-07-13 16:42:59
    Temat: Re: GWC - rurowe vs. żwirowe
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Budyń" napisał:
    > no ja pieudole - i ty go wysyłasz do szkoły? Własnie opisałeś
    > wymiennik współpradowy - czyli woda w tych twoich rurach
    > płynie w jednym kierunku- i tam temperatury sie usredniają.
    > Wykres temperatur se narysuj, ty młody i wykształcony...
    > Jesli płynie w przeciwnym kierunku to wymiennik nazywa sie
    > przeciwpradowy, przy nieskonczonej długosci rur temperatury
    > w rurach sie wymienią czyli jego teoretyczna sprawnosc
    > podejdzie pod 100%. A własnie przeciwprądowych używamy w WM.

    Przestań opowiadać te głupoty bo tę grupę czytają dzieci!!!!
    Opowiadasz brednie ze dla długiej rury ciepło samo przejdzie z ciała o
    temperaturze niższej do ciała o temperaturze wyższej, to jest nonsens i
    każdy z podstawówki ci to powie:)
    A zamiast coś tam sobie rysować to lepiej policz jeśli potrafisz to się
    przekonasz:)

    Nie da się bez udziału czynnika zewnętrznego przepompować energii z jednego
    czynnika do drugiego tak, żeby uzyskać stan nierównowagi.
    Przypomnę wzorek z podstawówki: Q=cm(t2-t1)
    Ilość ciepła pochłonięta/oddana przez ciało jest równa c(ciepło właściwe)
    razy m (masa) razy różnica temperatur. W rekuperatorze masy i ciepła
    właściwe są równe. Zatem wymiana energii będzie zachodzić do momentu
    wyrównania temperatur, potem ustanie.