  • Data: 2012-07-14 16:19:19
    Temat: Re: GWC - rurowe vs. żwirowe
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mrek K" napisał:

    > Czynnikiem zewnętrznym jest wentylator przemieszczający
    > względem siebie masy powietrza.

    Skoro jak twierdzisz że to wentylator jest sprawcą tego znacznego odzysku
    ciepła to znaczy że uzyskujesz ciepło kosztem mocy wentylatora, więc taki
    rekuperator dawał by mniej ciepła niż grzałka, bo wentylator nigdy nie ma
    sprawności 100%

    Ja nie sądzę ze to wentylator, bo w przeciwprądowym i współbieżnym masz
    wentylator a jakoś dodatkowej energii z tego nie ma:)

    Ja znam prawo fizyki mówiące że ciała o różnych temperaturach wymienią się
    ciepłem tak że ich temperatura się zrówna, więc TY podaj mi jedno prawo
    fizyki mówiące że jest możliwa wymiana ciepła z ciała o temperaturze niższej
    do ciała o temperaturze wyższej, bez dostarczania energii z zewnątrz:)