  • Data: 2012-07-13 08:24:22
    Temat: Re: GWC - rurowe vs. żwirowe
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4ffed9ab$0$26694$65785112@news.neostrada.pl...
    > płynąć pod górkę! Czy należysz do pokolenia gimnazjum że dajesz sobie
    > wciskać kity tępych marketingowców?
    >
    > Weź sobie dwie rury z wodą obok siebie (taki wymiennik ciepła jak w reku),
    > to gdybyś i milion takich zestawie dwóch rur połączył w szereg to nie
    > uzyskasz na wypływie jednej wyższej temperatury niż na wpływie drugiej, bo
    > w momencie zrównania się temperatur ustaje wymiana ciepła.
    > Czyli teoretycznie maksymalnie jakikolwiek wymiennik ciepła może
    > doprowadzić do uśrednienia temperatur czynników, więc odzyska połowę
    > ciepła.

    no ja pieudole - i ty go wysyłasz do szkoły? Własnie opisałeś wymiennik
    współpradowy - czyli woda w tych twoich rurach płynie w jednym kierunku- i
    tam temperatury sie usredniają. Wykres temperatur se narysuj, ty młody i
    wykształcony...
    Jesli płynie w przeciwnym kierunku to wymiennik nazywa sie przeciwpradowy,
    przy nieskonczonej długosci rur temperatury w rurach sie wymienią czyli jego
    teoretyczna sprawnosc podejdzie pod 100%. A własnie przeciwprądowych używamy
    w WM.

    b.