  • Data: 2013-11-22 19:51:45
    Temat: Re: Gazoport, gaz, amerykusy
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4c53307c-3008-4bd6-813a-7537d1da8a19@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 22 listopada 2013 17:24:27 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    >Nie. Sfinasowałem im tymi 2tysiakami część ICH inwestycji.

    Logika mówi ze jesli sfinansowałeś czesc to my, pozostali odbiorcy, resztę.

    >Teraz oni przez najblizsze kilkadziesiąt lat będą dzięki temu przyłączu
    >regularnie kasę dostawać.

    strasznie sie pieklisz o to przyłaczenie - własciwie o co ci chodzi? Biznes
    sie musi zamykać - albo przyłacze jest za darmo i prąd drogi, albo 100%
    płatny i ileśtam tańszy. Jestesmy gdzies pomiędzy.

    >A jak będą potzrebowali cos zainwestować/zmodernizować to wprowadzą "opłate
    >tymczasowa" i znów mnie skroja.

    Ja dużo projektuję różnych modernizacji i remontów -czasem całych wiosek. I
    wiesz co -nikt im ceny prądu nie podnosi.

    nie wprowadzą bo ustawa nie pozwala. Normalnie podniosą ceny

    W wielkim skrócie tak to wygląda.

    >Jak taniej niż rynkowo?

    Czego nie rozumiesz? Energetyka płaci wykonawcom za przyłacza na podstawie
    przetargów X zł. To jest cena rynkowa. Ty płacisz 1/4 -źle?

    >Kto mi "rynkowo" prad dostarczy?

    Przesyłu sie nie da zrobić rynkowo - a energie mozesz sobie kupic gdzie
    wola.

    >Komórke w sensie telefon pewnie masz. Kilku operatorów sieci pobudowało a
    >kazdy z nich za darmo chetnie Ciebie jako klienta przygarnie,
    >mało tego jeszcze tableta czy innego laptopa dostaniesz jak podpiszesz
    >umowę na korzystanie z ich usług przez dwa lata.
    >Nikt tam o współfinasowaniu nadajników czy innego złomu nie wspomina nawet

    No ale ty chyba z kosmosu jestes jesli sie nie spodziewasz ze w cenach usług
    nie ma budowy infrastruktury. Ktos zainwestował i teraz mu sie zwracaja
    koszty. Oczywiscie ty za to płacisz.
    Własciwie nie wiem czego sie czepiłes tej energetyki - w telefonii jest
    dokładnie to samo: dają przyłączenie (telefon), za darmo (jesli bedziesz
    płacił miesiecznie dużo) lub za jakis procent ceny telefonu (jesli płacisz
    miesiecznie mniej) i zmusza cie do płacenia przez okreslony czas (aby wyjść
    na plus) i to działa. Nikt nie desperuje, czarnych wizji nie roztacza...

    >Darmo nie podłączają i darmo prądu nie dają.

    A ty dostarczasz swoje usługi za darmo?

    >Nie narzekam bo póki co ceny sa dla mnie akceptowalne. A do polityki sie
    >nie mieszam

    A jak przestaną być akceptowalne to moze sie zainteresujesz co sie w tym
    kraju wyprawia...

    > Gdyby biedronka ci wybudowa�a rur� zeby� odbiera� towary wprost w
    > domu >by�by i abonament i koszty przy��czenia.

    >Większość towarów(od wódki do mebli) dostarczaja mi do domu(nie Biedronka
    >akurat)i póki co nikt abonamentu nie woła.

    Abonamentu nie - ale za przesyłke płacisz - w formie jawnej bądz w cenie
    towaru.

    b.