  • 1. Data: 2023-09-30 09:54:29
    Temat: Grubosc lekkich scianek dzialowych
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Jaką grubość przyjąć dla cienkich ścianek działowych płyty GK na szkielecie metalowym
    (podział większych pomieszczeń na mniejsze)?
    7 cm (tyle co ćwierć cegły)? 10 cm? 12 cm (tyle co pół cegły)?
    A najmniejsza grubość ścianki, w której osadzone byłyby drzwi wewnętrzne 80x200
    pomiędzy pomieszczeniami?
    Wysokie, pomieszczenia h=390 cm

  • 2. Data: 2023-09-30 12:03:04
    Temat: Re: Grubosc lekkich scianek dzialowych
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 30.09.2023 o 09:54, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jaką grubość przyjąć dla cienkich ścianek działowych płyty GK na
    Dla tych parametrów ona cienka nie może być.

> [...]
    > 7 cm (tyle co ćwierć cegły)? 10 cm? 12 cm (tyle co pół cegły)?
    > A najmniejsza grubość ścianki, w której osadzone byłyby drzwi wewnętrzne
    Grubość ci wyniknie z tego jakie profile dasz, dla tak wysokich ścian
    12cm to wg mnie minimum, do tego opłytować podwójnie GK, żeby usztywnić
    ścianę, do tego wełna do środka no i słupki dość gęsto z poprzeczkami,
    drogo wyjdzie.
    Ale jak to ma być stabilne to tak trzeba zrobić.
    Z betonu komórkowego trzeba by 25cm robić, bo 12cm byłaby zbyt wiotka,
    szczególnie jeszcze te drzwi, więc z GK i tak będzie lżejsza.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2023-09-30 15:32:51
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Jak pomierzyć grubość już stojących ścianek lekkich pomiędzy pomieszczeniami, jeżeli
    nie masz dostępu do ich czoła (nie ma drzwi)?

  • 4. Data: 2023-09-30 17:44:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 30.09.2023 o 15:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak pomierzyć grubość już stojących ścianek lekkich pomiędzy
    > pomieszczeniami, jeżeli nie masz dostępu do ich czoła (nie ma drzwi)?

    Przewiercić jedną stronę za obrazem.

    Robert

  • 5. Data: 2023-10-01 14:42:11
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    To już lepsza byłaby rada "weź przyrząd Bosch nr 257913548" ;-)
    BTW wydaje mi się, że kiedyś trafiłem na przyrządy mierzące grubość ścian.

    -----

  • 6. Data: 2023-10-01 14:52:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 1 października 2023 o 14:42:13 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > To już lepsza byłaby rada "weź przyrząd Bosch nr 257913548" ;-)
    > BTW wydaje mi się, że kiedyś trafiłem na przyrządy mierzące grubość ścian.
    >

    > -----
    I co wynika z tego ze ci się wydaje?