eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGrzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;) › Re: Grzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;)
    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;)
    Date: Fri, 23 Dec 2011 21:10:29 +0100

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Wczoraj kilka godzin spędziłem u gazownika- dom wybudowany 3 lata temu ok 150
    > m2. Temperatura wewnątrz w salonie 17stC- bo tyle lubią;) W sypialniach

    A ja tydzień temu byłem na budowie u kolegi. Dom ma w stanie ciut dalej niż
    deweloperskim, czyli wylewki i gładzie, zrobiona jedna łazienka i częściowo
    kotłownia. W domu było niesamowicie ciepło, na oko z 22-24 stopnie, więc
    zajrzałem do kotłowni. Piękny, błyszczący kocioł "Klimosz" czy podobnie z
    automatyką pogodową, sterowaniem mieszacza itd. Poza tym - syf. Nie bałagan,
    tylko dosłownie syf - ściany, podłoga czarne. W kącie przygotowane 4 wiadra
    ekogroszku na kolejne zasypy. Po otwarciu zasobnika na węgiel (pierwszy raz w
    życiu widziałem kocioł na ekogroszek), syf pojawił się również w atmosferze.
    Podobnie po wsypaniu wiadra węgla. Po otwarciu drzwiczek komory spalania
    (chciałem zobaczyć) na podłogę posypał się również syf. Umywalka w kącie -
    czarna.
    Po oględzinach domu, przystąpiliśmy do konsumpcji, która zakłócana była ciagłymi
    hałasami z kotłowni - "to ślimak" twierdził kolega...
    Ludzie, mnie żona by wypier...ła z takim kotłem z domu po tygodniu użytkowania!
    Czy ktoś wie, czy na tzw. "zachodzie Europy" stosuje się węgiel do ogrzewania
    domów jednorodzinnych? Niemcy czy Francuzi bynajmniej nie są wzorcem dla mnie,
    ale zastanawiam się nad tym, bo nie wyobrażam sobie moich kolegów z pracy,
    umorusanych po łokcie w węglu... Poza tym, viessman, vaillant, Buderus itd.
    chyba nie produkują kotłów węglowych...

    --
    Bartek