  • Data: 2009-12-30 15:08:38
    Temat: Re: Grzanie prądem
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    :
    > niekoniecznie modelowych ja budowa em w 2001 r. ciana 3 warstwowa i
    > hydraulik do oblicze wielko ci grzejnik w bra 60 W/m2 przy kotle mia owym
    > (a i tak m wi , e b dzie to przewymiarowane, ale ja chcia em mie zapas),
    > gdzie jak wiadomo sprawno jest mniejsza ni pr du tak wi c 50 W/m2 jest
    > jak najbardziej w a ciwe (przy mrozach rz du 25 st. nie mam problemu z
    > wydajno ci c.o. wi c 60 W/m2 nie jest jak warto ci tylko obliczeniow )
    >
    > --=olo=--

    Prościej jest liczyć zapotrzebowanie roczne:

    dom pasywny - 10 -30 kWh/m2 czyli 1000 - 3000 kWh rocznie

    dom energo oszczędny: - 50 - 80 kWh rocznie czyli 5000 - 8000 kWh
    rocznie

    Od tego trzeba odjąć ciepło wytwarzane przez sprzęt domowy (telewizor
    pralka) ok. 7kWh * 150 = 1050 kWh,
    ciepło wytwarzane przez mieszkańców ok. 1,5 kWh/os dziennie czyli ok.
    4kWh * 150 = 600 kWh,

    Dom akumulacyjny spokojnie może jechać na 2 taryfie czyli roczny koszt
    ogrzewania takiego domu to ok.
    5500 * 0,28 = 1500 PLN rocznie

    Pisałem o tym kiedyś porównując te koszty z ogrzewaniem gazowym - tam
    sama cena amortyzacji komina, kosztu przyłącza, kosztu serwisu
    corocznego, kosztu wymiany pieca i innych elementów po 15 - 20 latach
    wychodziła mi 1600 PLN/rocznie (bez gazu), (nie wliczałem kosztu
    instalacji czujnków CO)
    Że nie wspomne o zatruciach tlenkiem, zagrożeniach wybuchem -
    wystarczy śledzić informacje podawane codziennie w wiadomościach