  • 1. Data: 2009-12-30 13:18:41
    Temat: Grzanie prądem
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    Tak czytając posty o ekogroszkowcach mam pytanie o grzanie prądem. Dlaczego
    się tego nie robi?
    Załóżmy domek 100 m2 w nowej technologii, bardzo dobrze ocieplony więc
    zużycie energii przyjmijmy 50 W/m2 (0,05 kW/m2), II taryfa:

    Q = 100 m2 x 0,05 kW/m2 = 5 Kw x 24 h = 120 kWh/dobę x 0,09 zł/kWh = 10,8
    zł/dobę x 30 dni = 324 zł/m-c + 76 zł = 400 zł/m-c

    Opłaty stałe, zmienne itp. policzmy dla równego rachunku 76 zł co daje nam
    400 zł/m-c gdzie nie ma chodzenia do kotłowni, czyszczenia, dosypywania,
    wynoszenia popiołu itp. Czy coś pominąłem w tych moich obliczeniach?

    --=olo=--

  • 2. Data: 2009-12-30 13:26:43
    Temat: Re: Grzanie prądem
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    --=olo=-- wrote:

> [...]
    > 400 zł/m-c gdzie nie ma chodzenia do kotłowni, czyszczenia, dosypywania,
    > wynoszenia popiołu itp. Czy coś pominąłem w tych moich obliczeniach?
    w drugiej taryfie masz zdaje sie 10h tanich i reszte drogich... Twoje
    wyliczenia tego nie uwzgledniaja
    --
    Robert CyberM

  • 3. Data: 2009-12-30 13:35:09
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Czy coś pominąłem w tych moich obliczeniach?

    pominąłeś właściwą cenę prądu :)
    to nie 9gr za 1kWh tylko mniej więcej 20 - 30 gr za kWh w zależności od
    taryfy a więc 2 albo 3 razy więcej niż wyliczyłeś

  • 4. Data: 2009-12-30 13:55:21
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 400 zł/m-c gdzie nie ma chodzenia do kotłowni, czyszczenia, dosypywania,
    > wynoszenia popiołu itp. Czy coś pominąłem w tych moich obliczeniach?

    Ciekawe, gdyby zastosować promienniki podczerwieni, np. halogenowe.
    Montowane przy suficie, "patrzące" w podłogę.
    Jak to by wtedy wyszło. Włączamy, jak światło. Tam, gdzie potrzeba i kiedy
    potrzeba.
    Ma ktoś już takie? Praktycznie można to zastosować?

  • 5. Data: 2009-12-30 13:57:11
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > to nie 9gr za 1kWh tylko mniej więcej 20 - 30 gr za kWh

    Ja mam w Siedlcach po 45 gr.

    Jacek

  • 6. Data: 2009-12-30 13:58:31
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > w drugiej taryfie masz zdaje sie 10h tanich i reszte drogich... Twoje
    > wyliczenia tego nie uwzgledniaja

    G12NW - mam II taryfę z weekendówką tj. pn-pt 13-16 i 22-6 + cała sobota i
    niedziela.

    --=olo=--

  • 7. Data: 2009-12-30 14:00:59
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    > taryfy a więc 2 albo 3 razy więcej niż wyliczyłeś

    G12NW - mam II taryfę z weekendówką tj. pn-pt 13-16 i 22-6 + cała sobota i
    niedziela i mam cenę 0,09 zł/kWh

    --=olo=--

  • 8. Data: 2009-12-30 14:13:53
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > G12NW - mam II taryfę z weekendówką tj. pn-pt 13-16 i 22-6 + cała sobota i
    > niedziela i mam cenę 0,09 zł/kWh

    + 0,1011zl/kWh za przesyl

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-12-30 14:17:21
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    czyli razem 0,20zl/kWh netto, co daje dla Twoich modelowych obliczen ok
    960zl/mies. Za tyle kasy to ja mam grzania spokojnie na 3 miesiace :)

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-12-30 14:36:48
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > czyli razem 0,20zl/kWh netto, co daje dla Twoich modelowych obliczen ok
    > 960zl/mies. Za tyle kasy to ja mam grzania spokojnie na 3 miesiace :)

    niekoniecznie modelowych ja budowałem w 2001 r. ściana 3 warstwowa i
    hydraulik do obliczeń wielkości grzejników brał 60 W/m2 przy kotle miałowym
    (a i tak mówił, że będzie to przewymiarowane, ale ja chciałem mieć zapas),
    gdzie jak wiadomo sprawność jest mniejsza niż prądu tak więc 50 W/m2 jest
    jak najbardziej właściwe (przy mrozach rzędu 25 st. nie mam problemu z
    wydajnością c.o. więc 60 W/m2 nie jest jakąś wartością tylko obliczeniową)

    --=olo=--