  • 1. Data: 2009-12-30 07:48:06
    Temat: Jaka klasa osprzęty elektrycznego w kotłowni gazowej?
    Od: m_kola <m...@g...com>

    Czy ktoś wie jaka klasa szczelności urządzeń i osprzętu elektrycznego
    dopuszczalna jest do stosowania w kotłowniach gazowych?
    Głównie chodzi mi o klasę szczelności (minimalną) przy rozdzielnicach,
    włącznikach i gniazdach elektrycznych.
    Rozdzielnice mam zastosowaną IP65 ale ciężko znaleźć takie gniazda i
    włączniki, czy IP55 wystarczy?

  • 2. Data: 2009-12-30 08:31:56
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2009-12-30 08:48, m_kola pisze:
> [...]
    > włącznikach i gniazdach elektrycznych.
    > Rozdzielnice mam zastosowaną IP65 ale ciężko znaleźć takie gniazda i

    Chyba za bardzo się przejmujesz...
    W domu jednorodzinnym nikt nie wymaga aby rozdzielnia i osprzęt był
    super szczelny w kotłowni gazowej.
    Wątek był już poruszany jakiś czas temu na grupie. Poszukaj...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-12-30 09:28:56
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    >włącznikach i gniazdach elektrycznych.
    >Rozdzielnice mam zastosowaną IP65 ale ciężko znaleźć takie gniazda i

    Wystarczy że obejrzysz sobie kocioł w środku jak jest zabudowana elektronika i
    juz będziesz wiedział że nie ma znaczenia osprzęt elektryczny. Typowy kocioł
    wisielec ma wszystkie elektroniczne bebechy i tak na wierzchu, co najwyżej pod
    plastikowym dekielkiem który ma tylko za zadanie chronić elektronikę przed
    przypadkowym dotknięciem lub zalaniem.
    Co najwyzej odległości gniazd i oswietlenia od armatury muszą być w zgodzie z
    prawem budowlanym.

    Marek

  • 4. Data: 2009-12-30 14:34:47
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 30 Gru, 10:28, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
> [...]
    > przypadkowym dotknięciem lub zalaniem.
    > Co najwyzej odległości gniazd i oswietlenia od armatury muszą być w zgodzie z

    Super, gość który przeprowadzał mi adaptację projektu z zakresu
    elektryki twierdzi inaczej. Rozdzielnia jest już IP65, włączniki
    znalazłem IP55 ale pozostała jeszcze kwestia puszki z alarmem. W takim
    razie wygląda na to, że problem z głowy i może zostać jak jest:)

  • 5. Data: 2009-12-30 14:53:52
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    >znalazłem IP55 ale pozostała jeszcze kwestia puszki z alarmem. W takim
    >razie wygląda na to, że problem z głowy i może zostać jak jest:)

    Wszystko zalezy co w którym miejscu masz w tej kotłowni poukładane. Jezeli masz
    ujęcia wody to obowiązują takie przepisy jakby to była np. łazienia.
    Ja mam od 20 lat uprawnienia SEP i trochę instalacji zrobiłem i widziałem
    zrobionych.
    Trochę rozsądku. Pomyśl. Jeżeli to jest tylko kotłownia i kocioł wiszący który
    równie dobrze można powiesić w kuchni między szafkami albo w przedpokoju to
    znaczy że w kuchni i przedpokoju także wszystko ma być w IP65 lub IP55 ?

    Marek

  • 6. Data: 2009-12-30 20:24:25
    Od: m_kola <m...@g...com>

    wiadomościnews:11f64ec3-9540-44d4-b59a-e8276a9f0e90@
> [...]
    > znaczy że w kuchni i przedpokoju także wszystko ma być w IP65 lub IP55 ?

    Jak do tej pory wiele z tego co wziąłem na logikę rozbiło się o
    przepisy zatem dostosowuję moje myślenie do przepisów. W kotłowni nie
    mam żadnego kranu itp ale mam wodomierz i filtr no i oczywiście
    rozdzielacze do podłogówki.