  • 1. Data: 2009-12-19 14:17:02
    Temat: Re: Mielenie styropianu
    Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hhfcu1$nb$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    Dziecko + zakaz psucia styropianu.

    pozdrawiam Piotr

  • 2. Data: 2009-12-29 21:47:31
    Temat: Mielenie styropianu
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    Witam,

    podobno byl tu watek, ktory przegapilem, dotyczacy mielenia
    styropianu na kuleczki.
    Czy ktos moze mnie naprowadzic, czego szukac w googlu ?

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 3. Data: 2009-12-29 22:53:44
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    pluton pisze:
    > Witam,
    >
    > podobno byl tu watek, ktory przegapilem, dotyczacy mielenia
    > styropianu na kuleczki.
    > Czy ktos moze mnie naprowadzic, czego szukac w googlu ?

    A nie jest odwrotnie? tzn. że płyty robi się z kuleczek?

    --
    pozdr. Jerzy

  • 4. Data: 2009-12-29 23:04:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Witam,
    >
    > podobno byl tu watek, ktory przegapilem, dotyczacy mielenia
    > styropianu na kuleczki.
    > Czy ktos moze mnie naprowadzic, czego szukac w googlu ?

    http://groups.google.com/group/pl.misc.budowanie/bro
    wse_thread/thread/4ad9a8630978b8b8/93b90f1d086b8b0d?
    #93b90f1d086b8b0d

    Kris

  • 5. Data: 2009-12-29 23:27:59
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości grup

    > A nie jest odwrotnie? tzn. że płyty robi się z kuleczek?

    tak sie wlasnie robi, ale dziala to w obydwie strony. (czyt. dokumentacja
    pierwszej lepszej linii do prod. styr.)

  • 6. Data: 2009-12-30 10:11:05
    Od: mayky <m...@c...pl>

    pluton pisze:
> [...]
    czy potrzebujesz właśnie kulki styropianowe ????

    Jesli pkt 1 to heblarka elektryczna do drewna ( tylko ze to nie beda

    jesli pkt 2 to znajdz w okolicy producenta plyty warstwowej ewentualnie
    styropianu oni maja to o co pytasz jako odpad poprodukcyjny

    Mayky

  • 7. Data: 2009-12-30 11:11:20
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > A nie jest odwrotnie? tzn. że płyty robi się z kuleczek?

    Tak wlasnie jest, a ja teraz chce przeprowadzic proces odwrotny
    i zrobic kuleczki z plyt :)
    Mam nadzieje, ze proces robienia plyt z kuleczek jest odwracalny.

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-12-30 11:15:43
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    http://groups.google.com/group/pl.misc.budowanie/bro
    wse_thread/thread/4ad9a8630978b8b8/93b90f1d086b8b0d?
    #93b90f1d086b8b0d

    Dzieki :)

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 9. Data: 2009-12-30 11:21:07
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

    > masz nadmiar styropianu i chcesz go "zwiórkować" ????
    > czy potrzebujesz właśnie kulki styropianowe ????

    Robie pewne fajne urzadzonko, ktore wymaga, aby pewne naczynie
    o pojemnosci slusznej bylo dobrze izolowane cieplnie :)

    Wymyslilem skrzynke z OSB wypelniona ociepleniem.
    Styropianowe kuleczki beda idealne :
    lepiej i latwiej sie uloza niz welna, szczelniej wypelnia skkrzynie,
    latwo bedzie rozebrac no i zrobie z odpadkow, bedzie taniej.

    Poza tym bedzie to skalowalne: jak bede chcial zamienic kega na beczke,
    to latwo bedzie to zrobic :)

    Ok, popytam, poszukam.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 10. Data: 2009-12-30 14:42:35
    Od: mayky <m...@c...pl>

    > Tak wlasnie jest, a ja teraz chce przeprowadzic proces odwrotny
    > i zrobic kuleczki z plyt :)
    > Mam nadzieje, ze proces robienia plyt z kuleczek jest odwracalny.

    w/g mojej wiedzy nie bardzo bo styropian robi sie z tzw owipianu
    czyli malych kuleczek które jeszcze nie sa tymi docelowymi ,
    owipian ( odpowiednia jego ilosc to docelowa twardosc) poddaje sie
    "parowaniu" toto sie spienia laczy wtedy i wychodzi wielki blok gotowego
    styropianu ktory pozniej sie dopiero pali na odpowiednie grubosci i
    wielkosci - to oczywiscie w skrócie .
    Dlatego "rozklejanie" tych kuleczek jest syzyfowa robota :):):)
    Ale jak pisalem nizej , odpady poprodukcyjne powinny spelniac
    twoje oczekiwania.

    MAYKY

    p.s. na Śląsku mogę załatwić dojście do tego