  • 1. Data: 2009-12-29 19:56:29
    Temat: odległość odgranicy działki
    Od: "Marcin" <b...@o...pl>

    witam, temat już pewnie był wałkowany wielokrotnie, ale nie mogę znależć
    odpowiedzi w arhiwalnych wątkach...
    planuje postawić budynek gospodarczy na zgłoszenie tj do 25 m2 bez
    pozwolenia na budowę. czy taki budynek mogę postawić w narozniku działki,
    bezpośrednio przy granicy? /jeśli tak to jaki jest przepis prawny
    precyzujący to/ chciałbym z jednej strony tego budynku "wyciągnąć" trochę
    dach i stworzyć zadaszoną wiatę tak ok 1,5 do 2 m po całej długości budynku,
    rozumiem, że taka zadaszona część nie zalicza się do powierzchni budynku?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-12-29 20:17:33
    Temat: Re: odległość odgranicy działki
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > budynku,
    > rozumiem, że taka zadaszona część nie zalicza się do powierzchni budynku?

    Mozesz postawic go w granicy. Taka zadaszona czesc zalicza sie do
    powierzchni zabudowy
    przynajmniej w moim Wydziale Architektury. Nie chcialo mi sie tego sprawdzac
    bo bede potrzebowal taki budynek w przyszlym roku wiec narazie odpuscilem.
    Jak sprawdzisz - daj znac ;)

    Natomiast stawialem mala wiate w granicy i pamietaj ze bedziesz mial pewne
    wymagania co do ściany w tej granicy. Ma byc wykonana "przeciwogniowo" (i
    oczywiscie bez okien) - wynika to z przepisow przeciwpozarowych. Także dach
    tzn spad dachu nie powinien byc tak ukierunkowany by woda z niego spadajaca
    leciała "w granice" (tj do sasiada) chyba ze beda rynny i odwodnienie. To
    tez z wydzialu architektury, podobnie - nie sprawdzalem podstawy prawnej.
    Dach zaprojektowalem juz wczesniej w ten sposob o ktory pytali w wydziale
    (spad na moj teren) bo tak wskazywala logika ;) (bez rynien)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2009-12-30 07:24:00
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 29 Gru, 20:56, "Marcin" <b...@o...pl> wrote:
    > witam, temat ju pewnie by wa kowany wielokrotnie, ale nie mog znale
    > odpowiedzi w arhiwalnych w tkach...
    > planuje postawi budynek gospodarczy na zg oszenie tj do 25 m2 bez
    > pozwolenia na budow . czy taki budynek mog postawi w narozniku dzia ki,
    > bezpo rednio przy granicy? /je li tak to jaki jest przepis prawny
    > precyzuj cy to/ chcia bym z jednej strony tego budynku "wyci gn " troch
    > dach i stworzy zadaszon wiat tak ok 1,5 do 2 m po ca ej d ugo ci budynku,
    > rozumiem, e taka zadaszona cz nie zalicza si do powierzchni budynku?
    > pozdrawiam

    Witam.
    Budynek gospodarczy mozna postawić w granicy, tylko wtedy jesli wynika
    to z zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub
    gdy na sąsiedniej działce istnieje równiez budynek postawiony w granic
    i nie ma otworów okiennych ani drzwiowych od strony tej granicy.
    Mozesz postawić w granicy również wtedy jeśli masz działkę, której
    wymiary nie pozwalają na zachowanie odległości 3 lub 4 metry w
    stosunku do granicy działki. Ponadto mozna postawić budynek
    gospodarczy w granicy jeśli będzie on miał długość nie wieksza niż 5,5
    m i wysokość mniej niż 3 m.
    Natomiast co do okapów....ich odległość od granicy nie może być
    mniejsza niż 1,5 m w stosunku do granicy działki. Jesli sytuujesz
    budynek w granicy to okap nie może wystawać poza tą granicę, a dach
    musi być tak ukształtowany aby wody opadowe spływały na twoja
    działkę.

    pozdrawiam