  • 1. Data: 2009-12-28 22:42:56
    Temat: Farba w niskich temperaturach
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Witam,

    Czy w takich warunkach atmosferycznych jak teraz tj. ok 0-3 st C. mozna
    pomalowac sciany.
    1.Pomieszczenie nie jest ogrzewane i nie ma na chwile obecna mozliwosci i
    sensu ogrzewania, ale jest potrzeba zeby to pomalowac korzystając z tego ze
    nie ma towaru.
    2. Jest to zwyczajny magazyn sciany chyba suporex.
    3. Chce to pomalowac biala farba

    Pytanie brzmi: da sie teraz czy koniecznie czekac do wiosny czy farbie to
    nie robi roznicy i po prostu dluzej bedzie schła.

  • 2. Data: 2009-12-28 22:51:29
    Temat: Re: Farba w niskich temperaturach
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Jaką farbą?
    Jacek

  • 3. Data: 2009-12-29 07:00:03
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    generalnie to by trzeba zobaczyc
    ale szanse masz raczej ogromne na to, ze bedzie to troche jak zebra - pojawi
    sie za pewno za jakis czas sporo odbarwien a miejscami farba moze zapewne
    odłazić
    musialbys zapytac producenta o konkretną farbę, ale na zdrowy rozum to efekt
    bedzie chyba cienki - bedzie bielej ale bez szału ;)

    --

    Sebastian

  • 4. Data: 2009-12-29 16:25:58
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    >
    > Pytanie brzmi: da sie teraz czy koniecznie czekac do wiosny czy farbie to
    > nie robi roznicy i po prostu dluzej bedzie schła.

    Moim zdaniem mozesz malowac ale nie farba lecz podkladem i nie lateksem lecz
    podkladem, "primerem" na bazie olejnej.
    Tu w Hameryce sa takie "primery" i ja nimi robilem nawet w temp. ponizej zera.
    One sa z wypelnieniem np bieli tytanowej lub cynkowej czyli sa biale i moga
    udawac farbe.
    Wiekszosc "podkladow" i farb jest produkowana jako zatomizowana zawiesina
    czynnika, ktory ma na scianie pozostac, w wodzie. To sa wszystkie podklady
    lateksowe i emulsyjne, w ktorym substancja klejaca jest w formie
    mikroskopijnych kropelek zawieszonych w wodzie. Taka farba czy podklad schnie
    dwuetapowo, najpierw stosunkowo szybko wysycha woda, te kropelki olejne lacza
    sie czesciowo ze soba i dopiero one dlugo wysychaja tworzac wlasciwe podloze
    czy powloke malarska.
    I dlatego malowanie takim podkladem w temperaturach bliskich zero jest
    ryzykowne gdzyz w przypadku nocnego przymrozka taki podklad zamarza, odspaja
    sie od podloza i nie trzyma. Natomiast olej jest na mroz odporny byleby tylko
    podloze bylo suche, to sie bedzie trzymal. Problem tylko moze byc z kupnem
    takiego podkladu, gdyz zarowno sprzedawcy jak i producenci preferuja emulsje
    gdyz za zbliozona cene sprzedaja w niej 2/3 wody...
    Zatem pytaj o podklad, korzystnie bialy, w ktorym umaczanego pedzla nie da
    sie umyc w wodzie tylko w rozpuszczalniku najlepiej mineralnym (mineral
    spirit).
    Pzdr.
    Tornad

  • 5. Data: 2009-12-29 18:59:13
    Od: "ArturZ" <a...@g...pl>

    > 1.Pomieszczenie nie jest ogrzewane i nie ma na chwile obecna mozliwosci i
    > sensu ogrzewania, ale jest potrzeba zeby to pomalowac korzystając z tego
    > ze nie ma towaru.

    chyba pewniej by było ogrzać to ze 2 dni,naprawde się nie da?
    w Szwecji zimy cięższe niż u nas a wszyscy budują i wykańczaja non-stop..
    pzdr