  • 1. Data: 2009-12-28 14:56:32
    Temat: Uszczelnienie którego nie ruszą szczury
    Od: "newsrider" <a...@b...w.podpisie>

    W piwnicy w ścianie fundamentowej przechodzą rury c.o. Otwór wokół rur
    to miejsce przez które robiąc dalej korytarz przechodzą szczury na
    zewnątrz. Potrzebuję wypełnić/uszczelnić czymś tą przestrzeń między
    rurami a otworem. Materiał musi być elastyczny i odporny na szczurze
    zęby i pazury. Macie jakieś pomysły ? Dodam że podejście w to miejsce
    jest utrudnione. Najlepsze były by jakieś pancerne pianki :)

  • 2. Data: 2009-12-28 15:27:13
    Temat: Re: Uszczelnienie którego nie ruszą szczury
    Od: "Irokez" <n...@m...on>

    Użytkownik "newsrider" <a...@b...w.podpisie> napisał w wiadomości
> [...]
    >jakieś pomysły ? Dodam że podejście w to miejsce jest utrudnione. Najlepsze

    Weź do tej pianki czy czegotam użyjesz dodaj stłuczi szklanej jako jednego z
    wypełniaczy.
    Powinno im przejść gryzienie.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2009-12-28 19:17:41
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]

    >jakieś pomysły ? Dodam że podejście w to miejsce jest utrudnione. Najlepsze

    Zapomnij o piankach, silikonach itp. Rurę owiń cienką otuliną lub kawałkiem
    elastycznej pianki lub styropianu nie grubszego jak 3-5mm, a następnie
    dziurę dookoła rury zamuruj mocną zaprawą cementową.

  • 4. Data: 2009-12-28 20:36:27
    Od: "newsrider" <a...@b...w.podpisie>

> [...]
    > kawałkiem elastycznej pianki lub styropianu nie grubszego jak 3-5mm, a
    > następnie dziurę dookoła rury zamuruj mocną zaprawą cementową.

    W tym jest problem że będzie ciężko to wykonać z uwagi na trudności z
    dostępem. Szukam rozwiązań alternatywnych.

  • 5. Data: 2009-12-28 22:01:02
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > W tym jest problem że będzie ciężko to wykonać z uwagi na trudności z
    > dostępem. Szukam rozwiązań alternatywnych.

    Jak duże to są dziury ?
    Jeżeli dziury są niezbyt duże to może spróbuj wcisnąć w te otwory masę do
    kotwienia kołków. To są takie masy na bazie dwuskładnikowych żywic chyba
    epoksydowych, przypominające z wyglądu zaprawę cementową w tubie jak
    silikon. Masa ta posiada specjalny aplikator, w którym w trakcie wyciskania
    obydwa składniki się mieszają. Po zastygnięciu twarde jak beton.
    Jedyny mankament - to cena.

  • 6. Data: 2009-12-29 08:38:53
    Od: "newsrider" <a...@b...w.podpisie>

    Otwór ma średnicę ok. fi50 cm, luz między przechodzącymi rurami jest ok
    5-10 cm, czyli do uszczelnienia zostaje pierścień fi40/50 cm (wew/zew).
    Tej masy trzeba by tez napchać sporo wgłąb - więc poszło by pewnie kilka
    tub. Raczej odpada.

  • 7. Data: 2009-12-29 14:15:05
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > 5-10 cm, czyli do uszczelnienia zostaje pierścień fi40/50 cm (wew/zew).
    > Tej masy trzeba by tez napchać sporo wgłąb - więc poszło by pewnie kilka

    Ja nie wiem ile w tym prawdy ale w firmie lokalny fachowiec przy podobnym
    zastosowaniu i lichym dostepie (akurat bylo tak ze mozna cos bylo wygodnie
    wlaćz pewnego dystansu) wpieprzyl tam wiadro lepiku (tego do podgrzewania).
    Wczesniej byl to szlak uczeszczany przez gryzonie. Teraz juz nie ;) Dzielo
    wykonane zostalo okolo 6-8 lat temu. Chlop twierdzil ze myszy i szczury
    lepiku nielubią i nie beda w tym ryć. Albo sie jeszcze nie przeryły,olały
    sprawe rycia w tym miejcu - albo faktycznie nie lubią.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 8. Data: 2009-12-29 15:30:28
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > zęby i pazury. Macie jakieś pomysły ? Dodam że podejście w to miejsce
    > jest utrudnione. Najlepsze były by jakieś pancerne pianki :)

    Uszczelnij czymkolwiek byleby zapewnic rurom wzdluzna mozliwosc pracy
    termicznej. Z tym, ze musisz to wypelnienie szczelnie w poprzek "zazbroic"
    siatka druciana o oczkach powiedzmy 1 cm. Nie znam szczura, ktoryby stalowe
    druty srutowal.
    Ja zrobilbym to masa styropianowo cementowa; rozdrobniony szczotka druciana
    najtanszy styropian, nawet z opakowan, mieszasz z cementem czy nawet wapnem,
    dodajesz wody do uzyskania lepkiej masy i tym upychasz przestrzen
    zabezpieczona zarowno od tylu jak i od frontu kawalkami siatki drucianej. W
    wieksze przestrzenie wstawiasz kawalki cegiel lub jakiegos porotermu itp.
    Bedzie to rowniez dobra izolacja termiczna a i w przypadku ew. napraw czy
    modernizacji hydrauliki latwe do usuniecia.
    Pzdr.
    Tornad

  • 9. Data: 2009-12-29 16:49:25
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Dec 28, 3:56 pm, "newsrider" <a...@b...w.podpisie>
    wrote:
    > W piwnicy w cianie fundamentowej przechodz rury c.o. Otw r wok rur
    > to miejsce przez kt re robi c dalej korytarz przechodz szczury na
    > zewn trz. Potrzebuj wype ni /uszczelni czym t przestrze mi dzy
    > rurami a otworem. Materia musi by elastyczny i odporny na szczurze
    > z by i pazury. Macie jakie pomys y ? Dodam e podej cie w to miejsce
    > jest utrudnione. Najlepsze by y by jakie pancerne pianki :)

    na szczury jest jeden sposob. Zabic i zostawic na miejscu zbrodni.

  • 10. Data: 2009-12-30 10:18:24
    Temat: Re: Uszczelnienie którego nie rusza szczury
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Kudlaty":

    > na szczury jest jeden sposob. Zabic i zostawic na miejscu zbrodni.

    Wszystko super, tylko ten zapaszek po paru dniach, tygodniach ;)