  • 1. Data: 2009-12-28 10:30:33
    Temat: Komin systemowy kontra wentylacja
    Od: "DarekA" <d...@o...pl>

    Witam,
    Mam następujący problem. Jestem posiadaczem komina systemowego (marki
    popularnej) w wersji do kominka bez wełny, gdzie wkład jest oddzielony od
    pustaków wentylowaną pustką powietrzną. Komin posiada u dołu drzwiczki
    wyczystki oraz kratę ...która to krata gdy rozgrzeje się wkład ceramiczny
    komina, ciągnie tak że kratka wentylacyjna w łazience ze swoim niewielkim
    podciśnieniem nie ma żadnych szans na poprawną pracę. Gdybym wiedział ze
    takie jest zapotrzebowania na powietrze tego komina to bym zrobił drugą rurę
    napowietrzająca jak do kominka :/.
    Jak dla mnie ten pomysł z wentylacją komina jest ich koszmarną wadą w
    stosunku do kominów tradycyjnych bo zakłóca wentylacje oraz powoduje straty
    ciepła ..komin tradycyjny nie dość że nie potrzebuje wentylacji to też
    oddaje ciepło do pomieszczeń :/ boje się zatkać tej kratki bo mi jeszcze
    popęka wkład albo pustaki choć może się mylę. Czy ktoś może sobie jakoś z
    takim problemem poradził ? A nowo budującym polecam kominy bardziej
    tradycyjne :/

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2009-12-28 11:14:21
    Temat: Re: Komin systemowy kontra wentylacja
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "DarekA" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze popęka wkład albo pustaki choć może się mylę. Czy ktoś może sobie
    > jakoś z takim problemem poradził ? A nowo budującym polecam kominy

    Ja na etapie budowy posadzki, zaimlementowałem sobie w nią dodatkową rurę na
    chłodzenie komina. Mówimy o Icopal'u?

    p.

  • 3. Data: 2009-12-28 11:39:43
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Ja na etapie budowy posadzki, zaimlementowałem sobie w nią dodatkową rurę na
    > chłodzenie komina. Mówimy o Icopal'u?

    No to ja już nic nie wiem.

    Jedni ocieplają komin, żeby spaliny były gorące i żeby
    coś tam się nie wykraplało....

    ... a inni zaś w drugą stronę, żeby był chłodniejszy...

  • 4. Data: 2009-12-28 12:01:37
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > No to ja już nic nie wiem.
    >
    > Jedni ocieplają komin, żeby spaliny były gorące i żeby
    > coś tam się nie wykraplało....
    >
    > ... a inni zaś w drugą stronę, żeby był chłodniejszy...

    W Schiedlu Rondo Plus montuje się kratkę wentylacyjną do wentylowania WEŁNY,
    która ociepla rurę ceramiczną od zewnątrz. Takie trochę egzotyczne ale jest.
    O wentylowaniu samej rury ceramicznej nie słyszałem. Faktycznie to mi wygląda
    na jakieś "dmuchanie na zimne". Przecież ceramika słynie z wysokiej
    temperatury pracy i spaliny nie robią na niej żadnego wrażenia. Po co więc
    chłodzić rurę ceramiczną ?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 5. Data: 2009-12-28 14:09:40
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na jakieś "dmuchanie na zimne". Przecież ceramika słynie z wysokiej
    > temperatury pracy i spaliny nie robią na niej żadnego wrażenia. Po co więc

    Nie wiem po co.
    Ale u mnie tak to działa. Może po to żeby obudowa się nie nagrzewała?

    p.

  • 6. Data: 2009-12-28 22:51:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    e-kran wrote:

> [...]
    > Przecież ceramika słynie z wysokiej temperatury pracy i spaliny nie
    > robią na niej żadnego wrażenia. Po co więc chłodzić rurę ceramiczną ?

    żeby sie obudowa komina nie nagrzała?