  • 1. Data: 2009-12-26 17:01:45
    Temat: Ocieplenie szczytów i murłaty przy dachu bez deskowania
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Ma ktoś jakieś zdjęcia jak poprawnie wykonać ocieplenie szczytów i murłat
    przy dachu z blachodachóki ale bez deskowania (krokwie, membrana, kontrłaty,
    łaty)
    Jak dobrze załatwić sprawę szczytów i murłaty.
    Macie jakieś zdjęcia od siebie z budów (pewnie przy dachówce jak bez
    deskowania to sytuacja podobna jak u mnie), linki od artykułów ??

    --

    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak

  • 2. Data: 2009-12-28 10:38:33
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 26 Gru, 18:01, "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>
    wrote:
    > Ma kto jakie zdj cia jak poprawnie wykona ocieplenie szczyt w i mur at
    > przy dachu z blachodach ki ale bez deskowania (krokwie, membrana, kontr aty,
    > aty)
    > Jak dobrze za atwi spraw szczyt w i mur aty.
    > Macie jakie zdj cia od siebie z bud w (pewnie przy dach wce jak bez
    > deskowania to sytuacja podobna jak u mnie), linki od artyku w ??

    Deskowanie chyba nie zmienia za dużo w przypadku murłaty. Zdjęcia są
    tu:
    http://picasaweb.google.pl/QbaBron/OcieplanieMurAty?
    feat=directlink
    Z tym ze o Ciebie zamiast stosować taki panel falisty jak u mnie to po
    prostu zostawiasz szczeline nad membraną.
    Czyli ocieplenie murlaty dochodzi do membrany - pewnie najlepiej
    byłoby czyms przykleić. Ewentualnie mozna dać taki profil falisty ale
    nad membrana tak aby nie została przypadkiem dociśnięta do blachy, ale
    to chyba nie jest potrzebne.
    Jeżeli masz ściane 2 warstwową to murłate umieść na wieńcu tak aby
    licowała z zewnętrzna krawędzią ściany, wówczas będziesz miała
    możliwość obmurowania urłaty od wewnątrz domu i dzięki temu duzo mniej
    problemow z sufitem podwieszanym a od zewnątrz styropian i tak
    wszystko zakryje.

    Ocieplanie szczytów:
    Tu cos widac ale niezbyt dokładnie (jest wełna zaraz pod dachem ale
    niestety tylko w części mieszklanej, powyżej, na strychu niestety nie
    dałem tego ocieplenia)
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/eU9cXPJwP3uoLBlK
    Z5VTfA?feat=directlink

    Tu widac ze sciany szczytowe sa wymurowane tak aby zostało miejsce na
    ocieplenie pod deskowaniem.
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/o6Nb5Cg76queqd09
    pKCa4A?feat=directlink

    Tu to samo ale z drugiej strony, widac nawet pręty wystające z wieńca
    pod murłatą any połączyc ze zbrojeniem na skosach ścany szczytowej -
    taki mały wieniec na ścianie szczytowej. Na tym skośnym wieńcu
    znajdzie się poźniej wełna.
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/20qirPtKZadazfVi
    rQPYBA?feat=directlink

    P.S.
    Rozważ pełne deskowanie i na to papa, to jedna z rzeczy, z której
    jestem zadowolony, że zrobiłem. Ba nawet powiem więcej, teraz bym dał
    na dach po prostu papę termozgrzewalną a nie blachę (taniej i lepiej,
    fakt że nie pięknie)
    Tym bardziej że u Ciebie z tego co pamietam dach jest dosyc
    skomplikowany i bedzie sporo odpadów blachy.
    Jak Ci zostanie kasa po wykończeniowce (to nie możliwe bo
    wykończeniówka pożera całą kasę bez wzgględu na to jak dużą kwotą
    dysponujesz) to zrobisz sobie blache.

    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2009-12-28 11:10:20
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    s.googlegroups.com...
    wrote:
> [...]
    > deskowania to sytuacja podobna jak u mnie), linki od artyku w ??
    >

    >Deskowanie chyba nie zmienia za dużo w przypadku murłaty. Zdjęcia są
    Studiowałem, niejednokrotnie

    >Z tym ze o Ciebie zamiast stosować taki panel falisty jak u mnie to po
    >prostu zostawiasz szczeline nad membraną.

    Tylko jak bez deskowania zostawić szczelinę nad membraną a za razem
    uszczelnić szczelinę pod membraną
    Wolny elektron. Wsunąć miedzy murłatę a membranę styropian od dołu pianką
    niskoprężno, od góry na taką samą piankę próbować podkleić membranę ?
    Zły czy fatalny pomysł
    A może nie powinienem się przejmować powietrzem pod membraną,ale wydaje mi
    się ze to problem bo nie potrzebnie będzie wychładzać wełnę
    Albo może dać taki panel między blachę a membranę i spokojnie dociskaćwtedy
    membranę do tego profilu ?

> [...]
    >byłoby czyms przykleić. Ewentualnie mozna dać taki profil falisty ale
    >nad membrana tak aby nie została przypadkiem dociśnięta do blachy, ale
    No własnie, jak bez deskowania uszczelnić styk ocieplenia z membrną zeby mi
    nie wwiewało za dużo pod membranę.

> [...]
    >możliwość obmurowania urłaty od wewnątrz domu i dzięki temu duzo mniej
    >problemow z sufitem podwieszanym a od zewnątrz styropian i tak

    Po ptokach. Murłata centralnie. Ale u mnie bedzie druga ścianka z karton
    gipsu oddalona od ściany kolankowej o 40 cm. A z zemnątrz osłoni się cegła,

    >Tu widac ze sciany szczytowe sa wymurowane tak aby zostało miejsce na
    >ocieplenie pod deskowaniem.
    >http://picasaweb.google.pl/lh/photo/o6Nb5Cg76queqd0
    9pKCa4A?feat=directlink
    Wczoraj była mała draka z ojcem ale dziś się już odzywa. Tak to jest jak
    dwóch choleryków ze sobą rozmawia.
    A prosiłem go do miesiąca żeby pilnował żeby zostawili z 10cm. Dupa. Zrobili
    10mm
    Ale i tak zostaje problem jak uczelnić styk włozonego styropianu czy wełny z
    membraną

    >P.S.
    >Rozważ pełne deskowanie i na to papa, to jedna z rzeczy, z której
    >jestem zadowolony, że zrobiłem.
    Już po ptokach nad garażem już jest memebrana,łaty i kontrłaty
    Jak rozpykam jak uczelnić membranę do dołu to z czystym sumieniem powiem że
    nie potrzebuję deskowania

    >Tym bardziej że u Ciebie z tego co pamietam dach jest dosyc
    >skomplikowany i bedzie sporo odpadów blachy.
    Niewiele bardziej niż u Ciebie. Ja mam drugą lukarnę/facjatkę z tyłu. Nad
    garazem mam obniżona kalenicę i dach dwuspadowy

    >Jak Ci zostanie kasa po wykończeniowce (to nie możliwe bo
    >wykończeniówka pożera całą kasę bez wzgględu na to jak dużą kwotą
    >dysponujesz) to zrobisz sobie blache.

    W świeta spisałem wydatki na przejscie z surowego do zamieszkania i musiałem
    iść po kolejna szklaneczkę.
    Mam nadzieję że za dużo przez naczyłem na tynki,parkiety, kafelki, gładzie z
    malowanie. kostke wokol domu. Póki co to były odczyty ze szklanej kuli bo mi
    się nawet powierzchni nie chciało szaczować

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 4. Data: 2009-12-28 11:50:12
    Od: QbaB <q...@g...com>

> [...]
    > się ze to problem bo nie potrzebnie będzie wychładzać wełnę
    > Albo może dać taki panel między blachę a membranę i spokojnie dociskaćwtedy

    Ja bym przykleił, zwłaszcza jeżeli będzie to styropian a nie wełna.
    Wychładzanie wełny to tez chyba przesada, w końcu to jest izolator. I
    tak wełna na dachu będzie przylegac do membrany więc nie bedzie tam
    miejsca dla hulającego wiatru.
    Membrana jest napięta więc można poprostu dopasować ładnie izolacje
    murłaty, jak dasz o 1cm za dużo to się nic nie stanie, nie ograniczysz
    przez to za bardzo ruchu powietrza nad membraną. Jak sie pomyslisz o 1
    cm za mało to psikniesz pianką niskoprężną i już, albo wsuniesz
    styropian o grubości 1 cm.

    > No własnie, jak bez deskowania uszczelnić styk ocieplenia z membrną zeby mi
    > nie wwiewało za dużo pod membranę.

    j.w.

    > Po ptokach. Murłata centralnie. Ale u mnie bedzie druga ścianka z karton
    > gipsu oddalona od ściany kolankowej o 40 cm. A z zemnątrz osłoni się cegła,

    No tak ,zapomniaem o tym. To chyba nie ma problemu. Tym bardziej chyba
    możesz mniej się martwić ociepleniem murłaty bo nie bedzie miała
    bezpośredniego kontaktu z wnetrzem domu a więc i różnica temperatur na
    przegrodzie bedzie zupełnie inna.

> [...]
    > 10mm
    > Ale i tak zostaje problem jak uczelnić styk włozonego styropianu czy wełny z

    Widziałem te 10mm w innym wątku na grupie. Współczuję.
    Ja niestety ociepliłem ściane szczytową tylko na "skosie mieszkalnym",
    powyżej na struchu juz nie, ale i tak wszyscy patrzyli na mnie jak na
    głupiego, a wtedy tez jeszcze nik nie pisał o tym na grupie, to była
    moja inwencja i jak widac nie do konca przemyslana i nie byłem
    konsekwentny do końca.

    > Już po ptokach nad garażem już jest memebrana,łaty i kontrłaty
    > Jak rozpykam jak uczelnić membranę do dołu to z czystym sumieniem powiem że
    > nie potrzebuję deskowania

    Membrana to nie wszystko, ja mam wrażenieże blacha dlugo nie
    pociągnie. 10 lat szybko zleci a wtedy pewnie zacznie się ujawniac ile
    jest warta blacha o grubości 0,5mm

    > Niewiele bardziej niż u Ciebie. Ja mam drugą lukarnę/facjatkę z tyłu. Nad
    > garazem mam obniżona kalenicę i dach dwuspadowy

    No to może rzeczywiście nie tak bardzo :)

> [...]
    > malowanie. kostke wokol domu. Póki co to były odczyty ze szklanej kuli bo mi
    > się nawet powierzchni nie chciało szaczować

    A ja Ci powiem że i tak nie wszystko uwzględniłeś.
    Np klamki do drzwi. Badziewne kosztują ok 50 zl. Do drzwi zewnętrznych
    klameczka to koszt 250 zł.
    Parapety to tez kilka złotych.
    Parkiety - szkoda gadać ja za jeden pokój z parkietem zapłacilem
    wiecej niz za 4 pokoje w panelach z ukladaniem.
    Trzeba jednak przyznac że drewniana podłoga z panelami to jak dzien do
    nocy a raczej jak ciepły dywan do lodu.
    Dojdzie Ci jeszcze fuga do płytek klej elastyczny (50zł/worek a nie
    16zł za zwykły)
    Listwy przypodlogowe, progowe. Syfony do umywalek i wanny (taki syfon
    do wanny potrafi kosztowac i 1000zł :) na szczęscie są i za 100zł)
    Nie wiem czy masz drzwi zewnetrzne, ja miałem z tym niezłą zagwozgke.
    W końcu się skończyło na 4000zł za proste jednoskrzydłowe drzwi bez
    żadnego przeszklenia.
    Schody pewnie policzyłeś, mam nadzieje że co najmniej 12 tys
    napisałeś. Jeżeli tylko obkładanie drewnem schodów betonowych to 10
    tys :)
    Teraz juz wiem że fajne drzwi wewnętrzne to koszt od 1500zł/sztuka.
    O meblach i sprzętach AGD nie wspomnę bo to temat na osobny esej.
    QbaB

  • 5. Data: 2009-12-28 13:11:01
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >przez to za bardzo ruchu powietrza nad membraną. Jak sie pomyslisz o 1
    >cm za mało to psikniesz pianką niskoprężną i już, albo wsuniesz

    No to chyba tak będę walczył. Styropian nad murłatą, i pianka niskoprężna

> [...]
    > membraną

    >Widziałem te 10mm w innym wątku na grupie. Współczuję.
    Muszę być czujny bo coś kombinują a od 11.01 moga mnei przez miesiac dowoli
    robić w trąbę bo wyjeżdzam za granicę :)

    >Membrana to nie wszystko, ja mam wrażenieże blacha dlugo nie
    >pociągnie. 10 lat szybko zleci a wtedy pewnie zacznie się ujawniac ile
    >jest warta blacha o grubości 0,5mm

    U ojca mineło 11 lat i ocynk ma się jak najbardziej ok. Dach z blachą
    laierowaną ma chyba ok 5-6 i też absolutnie nic mu nie dolega

    >A ja Ci powiem że i tak nie wszystko uwzględniłeś.
    >Np klamki do drzwi. Badziewne kosztują ok 50 zl. Do drzwi zewnętrznych
    >klameczka to koszt 250 zł.

    Drzwi zewnetrze biorę z klamkami i nie palnuje zmieniać, na drzwi wewnętrzne
    liczyłem po 700. Myslę że jakies proste sosnowe z ościerznica i klamką
    dostanę

    > Parapety to tez kilka złotych.
    sic . Zapomniałem

    >Parkiety - szkoda gadać ja za jeden pokój z parkietem zapłacilem
    >wiecej niz za 4 pokoje w panelach z ukladaniem.
    Ile Ci wyszło za m2. Ja zakładadam wstępnei 200 zl z materiałem zarówno na
    ceramikę jak i parkiet przemysłowy. Prosze, powiedz że mniej

    >Trzeba jednak przyznac że drewniana podłoga z panelami to jak dzien do
    >nocy a raczej jak ciepły dywan do lodu.
    Na razie twierdzę że będę twardy i albo ceramika albo parkiet przemysłowy.

> [...]

    >Listwy przypodlogowe, progowe. Syfony do umywalek i wanny (taki syfon
    >do wanny potrafi kosztowac i 1000zł :) na szczęscie są i za 100zł)

    Na biały montaż 3xmuszla, 3xumywalka, prysznic, wanna baterie zakładam do
    10-12 tys

    >Nie wiem czy masz drzwi zewnetrzne, ja miałem z tym niezłą zagwozgke.
    >W końcu się skończyło na 4000zł za proste jednoskrzydłowe drzwi bez
    >żadnego przeszklenia.

    Zamawiam stalowe bez przeszkleń

    >Schody pewnie policzyłeś, mam nadzieje że co najmniej 12 tys
    >napisałeś. Jeżeli tylko obkładanie drewnem schodów betonowych to 10
    >tys :)
    Hurra mam zapas na parapety bo tu histerycznie zakładałem 20 tys. Chyba mam
    17 stopni przy czym jeden ze stopni ma 0,85x2,75

    >Teraz juz wiem że fajne drzwi wewnętrzne to koszt od 1500zł/sztuka.
    To ja będę miał niefajne sosnowe. Moje 700 zł było zbyt optymistyczne,
    zmienię na 850

    Pozdrawiam
    Bartosz Augustyniak

  • 6. Data: 2009-12-30 06:17:10
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    Ja kupilem na allegro po okolo 40-50zl za klamke. Wykonane pieknie,
    wygladaja slicznie. Ludziki co to widzialy byly w szoku. Mechanicznie takze
    bez zarzutu. W markecie prawie identyczne klamki widzialem w cenie 115zł.

    > Drzwi zewnetrze biorę z klamkami i nie palnuje zmieniać, na drzwi
    > i klamką dostanę

    Jak chcesz rzeczywiscie najtaniej ale jednak sosnowe to da sie kupic sosnowe
    surowe drzwi po okolo 400zl z tanią oscieznica. czyli jakis 450 zl z klamka
    plus ewentualnei wkładka. Plus malowanie ;)

    > sic . Zapomniałem

    Jak chcesz drewniane to jest prosta metoda zastosowal ja niedawno moj
    znajomy - kupil gotowe blaty kuchenne drewniane z marketu, podocinal u
    stolarza na wymiar, przeszlifowal cięte krawędzie i..tyle ! Wyszlo podobno
    bardzo tanio (z metra blatu robisz 3 parapety 20cm lub 2 szersze) - bo blaty
    z klejonki w marketach wychodza dobrze cenowo.

    > Ile Ci wyszło za m2. Ja zakładadam wstępnei 200 zl z materiałem zarówno na
    > ceramikę jak i parkiet przemysłowy. Prosze, powiedz że mniej

    Ceramike bez problemu zrobisz za mniej i to dosc ladna. Plytki 40-50zl
    mozna juz wybrac naprawde ładne, klej mapei kerabond-t ~26zl w hurcie (a sa
    inwestorzy co całe budowy robia na Mapei Glazurnik po 14zl/worek i wszystko
    smiga od lat - mimo ogrzewania podłogowego !). Robocizna - za 40zl
    znajdziesz napewno rozsadnego fachowca. Plus fuga.
    W parkietach nie mam pojecia.

    Jak pasuje estetyka i wykonanie to mozna kupic Gerdy zewnętrzne np GWX20
    bodajze symbol z przeszkleniami. Nie wiem - 2500-3000zł ? Nie jest to
    oczywiscie drewno.

    > To ja będę miał niefajne sosnowe. Moje 700 zł było zbyt optymistyczne,
    > zmienię na 850

    Jesli budzet jest istotny to tak jak pisalem wyzej - mozna spokojnie z tego
    zdjac 300zl i tez miec drzwi (malowanie własne).

    Pozdrawiam

    Kane