eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOcieplenie szczytów i murłaty przy dachu bez deskowania › Re: Ocieplenie szczytów i murłaty przy dachu bez deskowania
    From: QbaB <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie szczytów i murłaty przy dachu bez deskowania
    Date: Mon, 28 Dec 2009 03:50:12 -0800 (PST)

    > Tylko jak bez deskowania zostawić szczelinę nad membraną a za razem
    > uszczelnić szczelinę pod membraną
    > Wolny elektron. Wsunąć miedzy murłatę a membranę styropian od dołu pianką
    > niskoprężno, od góry na taką samą piankę próbować podkleić membranę ?
    > Zły czy fatalny pomysł
    > A może nie powinienem się przejmować powietrzem pod membraną,ale wydaje mi
    > się ze to problem bo nie potrzebnie będzie wychładzać wełnę
    > Albo może dać taki panel między blachę a membranę i spokojnie dociskaćwtedy
    > membranę do tego profilu ?

    Ja bym przykleił, zwłaszcza jeżeli będzie to styropian a nie wełna.
    Wychładzanie wełny to tez chyba przesada, w końcu to jest izolator. I
    tak wełna na dachu będzie przylegac do membrany więc nie bedzie tam
    miejsca dla hulającego wiatru.
    Membrana jest napięta więc można poprostu dopasować ładnie izolacje
    murłaty, jak dasz o 1cm za dużo to się nic nie stanie, nie ograniczysz
    przez to za bardzo ruchu powietrza nad membraną. Jak sie pomyslisz o 1
    cm za mało to psikniesz pianką niskoprężną i już, albo wsuniesz
    styropian o grubości 1 cm.

    > No własnie, jak bez deskowania uszczelnić styk ocieplenia z membrną zeby mi
    > nie wwiewało za dużo pod membranę.

    j.w.

    > Po ptokach. Murłata centralnie. Ale u mnie bedzie druga ścianka z karton
    > gipsu oddalona od ściany kolankowej o 40 cm. A z zemnątrz osłoni się cegła,

    No tak ,zapomniaem o tym. To chyba nie ma problemu. Tym bardziej chyba
    możesz mniej się martwić ociepleniem murłaty bo nie bedzie miała
    bezpośredniego kontaktu z wnetrzem domu a więc i różnica temperatur na
    przegrodzie bedzie zupełnie inna.

    9pKCa4A?feat=direc...

    > Wczoraj była mała draka z ojcem ale dziś się już odzywa. Tak to jest jak
    > dwóch choleryków ze sobą rozmawia.
    > A prosiłem go do miesiąca żeby pilnował żeby zostawili z 10cm. Dupa. Zrobili
    > 10mm
    > Ale i tak zostaje problem jak uczelnić styk włozonego styropianu czy wełny z
    > membraną

    Widziałem te 10mm w innym wątku na grupie. Współczuję.
    Ja niestety ociepliłem ściane szczytową tylko na "skosie mieszkalnym",
    powyżej na struchu juz nie, ale i tak wszyscy patrzyli na mnie jak na
    głupiego, a wtedy tez jeszcze nik nie pisał o tym na grupie, to była
    moja inwencja i jak widac nie do konca przemyslana i nie byłem
    konsekwentny do końca.

    > Już po ptokach nad garażem już jest memebrana,łaty i kontrłaty
    > Jak rozpykam jak uczelnić membranę do dołu to z czystym sumieniem powiem że
    > nie potrzebuję deskowania

    Membrana to nie wszystko, ja mam wrażenieże blacha dlugo nie
    pociągnie. 10 lat szybko zleci a wtedy pewnie zacznie się ujawniac ile
    jest warta blacha o grubości 0,5mm

    > Niewiele bardziej niż u Ciebie. Ja mam drugą lukarnę/facjatkę z tyłu. Nad
    > garazem mam obniżona kalenicę i dach dwuspadowy

    No to może rzeczywiście nie tak bardzo :)

    > W świeta spisałem wydatki na przejscie z surowego do zamieszkania i musiałem
    > iść po kolejna szklaneczkę.
    > Mam nadzieję że za dużo przez naczyłem na tynki,parkiety, kafelki, gładzie z
    > malowanie. kostke wokol domu. Póki co to były odczyty ze szklanej kuli bo mi
    > się nawet powierzchni nie chciało szaczować

    A ja Ci powiem że i tak nie wszystko uwzględniłeś.
    Np klamki do drzwi. Badziewne kosztują ok 50 zl. Do drzwi zewnętrznych
    klameczka to koszt 250 zł.
    Parapety to tez kilka złotych.
    Parkiety - szkoda gadać ja za jeden pokój z parkietem zapłacilem
    wiecej niz za 4 pokoje w panelach z ukladaniem.
    Trzeba jednak przyznac że drewniana podłoga z panelami to jak dzien do
    nocy a raczej jak ciepły dywan do lodu.
    Dojdzie Ci jeszcze fuga do płytek klej elastyczny (50zł/worek a nie
    16zł za zwykły)
    Listwy przypodlogowe, progowe. Syfony do umywalek i wanny (taki syfon
    do wanny potrafi kosztowac i 1000zł :) na szczęscie są i za 100zł)
    Nie wiem czy masz drzwi zewnetrzne, ja miałem z tym niezłą zagwozgke.
    W końcu się skończyło na 4000zł za proste jednoskrzydłowe drzwi bez
    żadnego przeszklenia.
    Schody pewnie policzyłeś, mam nadzieje że co najmniej 12 tys
    napisałeś. Jeżeli tylko obkładanie drewnem schodów betonowych to 10
    tys :)
    Teraz juz wiem że fajne drzwi wewnętrzne to koszt od 1500zł/sztuka.
    O meblach i sprzętach AGD nie wspomnę bo to temat na osobny esej.
    QbaB